okee, vol goede twijfel aan het volgende begonnen: demontage van de gasfabriek. vrijwel meteen alweer gestopt.
want:
volgens de te volgen handleiding moeten de boutjes van het inlaatkanaal tussen carb en cylinder los en dan moet het inlaatkanaal gedraaid worden om zo wat meer ruimte te krijgen om de carbs uit het frame te krijgen, las ik in een (GB) handleiding. en daar staat dus de galg van het project. de kop van een van de boutjes die de inlaatkanalen aan de kop vasthouden is rondgedraaid en kan ik dus niet lossen, noch met ringsleutel 8, noch met dopje 8. als ik het volgens de handleiding wil doen, kan ik dus niet verder
.
de handleiding die ik wil volgen is deze:
http://robdavistelford.co.uk/webspace/cx500/carbs-out/index.htmlextra ruimte maken door het luchtfilterhuis te verwijderen (waardoor het mengselkanaal naar de cylinder kan blijven zitten) lukt ook niet aangezien 1 van de 3 boutjes aan het moertje in het luchtfilterhuis vastgeroest zit. het vastzittende boutje zit rechtsonder in het filterhuis. IMAL is toegepast, maar boutje laat vooralsnog niet los.
iemand nog een idee om hieromheen te werken en toch de carbs eruit te krijgen? de 4 klemmen die de diverse rubberen pijpjes aan de carbs vast houden zijn wel los. zelf heb ik het idee dat de carbs nog ergens op een framepje gemonteerd zitten dat op zijn beurt weer ergens aan vast zit, want echt veel beweging is er in de carb-combinatie niet te krijgen, na lossen van de 4 klemmen.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet