zo, maar weer eens een update over de SilverWing500 (die met de roestige tank
)
na ruim 1,5 jaar kan ik weer wat melden. de grijze SilverWing is bruin geworden. wat begon met een zoektocht naar een grijze tank, eindigde in de aanschaf van een bruinmetallic tank en zijkapjes. koffertje in plaats van buddy-seat had ik al eens eerder ergens gescoord, samen met werkende bevestigingssloten en achterwielspatbord. restte alleen nog een bruine voorkuip en voorspatbord en dan zou de SW compleet bruin kunnen zijn. maar ja, onderdelen scoren is lange adem. zo ook nu.
vandeweek een advertentie op MP gezien van 2 kuipjes. 1 bruin en 1 blauw. bod gedaan, en geaccepteerd. vrijdag met d'n vierwiels Volvo (duhh, 2-wiels Volvo's bestaan niet) afgereisd naar regio Assen. daar aangekomen bleek de verkoper nog wat meer SW-grut te hebben, waar hij vanaf wilde. de deal wat uitgebreid en het spul meegenomen.
vervolgens thuis in Soest de beide kuipjes gestript van nuttige en onnuttige onderdelen, om vervolgens vandaag de grijze kuip van de SW te schroeven en ook die te strippen van nuttige en onnuttige onderdelen. uiteindelijk tijdens het opbouwen van de bruine kuip alles 2x gemonteerd, want heb je het net vast zitten, zie je nog een onderdeeltje liggen dat er nog tussen moet... ter leering ende vermaeck, zullen we maar zeggen. uiteindelijk de bruine kuip compleet gemaakt, op het ruitje na, dat zat montage van de kuip in de weg. dat komt dus later.
wat er nu nog moet gebeuren:
- filtertje IN de grijze tank was niet meer bruikbaar, dus heb ik in de nieuwe tank een nieuw filtertje nodig. waar is dat te krijgen? of is een filtertje in de benzineslang na het benzinekraantje ook afdoende? (ik denk het niet, bovendien wordt dat nogal een gep*el om dat voor elkaar te krijgen, want zo heel lang is zo'n slangetje niet)
- nieuwe voorband. die er nu op zit is leeg/lek en geeft af op de groene mat waar de motor op staat. vervolgens genoeg wind in beide bandjes...
... en dan eens kijken of het geval nog wil rijden/remmen
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet