de GL500 heb ik in 2014/15 al voor een groot deel gerenoveerd. de beruchte voordekselpakking vervangen en nog ergens een pakkinkje, en de radiateur. verder met wat hap-snapdingetjes de koppelingskabel vastgezet op de voordeksel, remslangen, -blokken en -schijven vervangen. al moet ik nog wel even kijken of ik nog geen dikkere schijven heb. volgens mij wel, maar waar...
daarna is de GL500 in de schuur 'geparkeerd' en ben ik verder gereden met de Pan European die ik in 2015 kocht. de GL500 kan nu weer makkelijker de weg op, want die staat nu in de garage die aan de openbare weg grenst. bij mijn vorige huis moest-ie eerst door een net te smalle deur de schuur uit, naar het terras, dat 30cm hoger lag dan de vloer van de schuur, dan door het gangetje naar de straat, en daar dan de kuip erop bouwen, omdat de kuip te breed was om door de bocht in het gangetje te komen. en aangezien nu de Pan European (weer) aan de kant staat voor nieuwe voorvorkkeerringen (binnen 1,5 jaar, en net niks aan gereden kilometers), kan ik de GL500 wat nader bekijken en onderhoud plegen. ben wel benieuwd hoe (en of) hij rijdt, na 6 jaar stilstaan (in de tussentijd wel af en toe gestart, en recent wilde hij ook wel lopen op benzine). hopelijk lekt de tank niet als ik 'm volgooi...(want: niet met volle tank weggezet)
het meeste in huis (nieuwe bedrading, riool, badkamer, CV-installatie, keuken, vloer begane grond) is al gedaan, het enige wat nog 'moet' is een kozijn met openslaande deuren in de achtergevel. de rest is speldenwerk: inrichten, slaapkamers behangvrij maken en inrichten. al zal daar ook wel behoorlijk wat tijd in gaan zitten. en vooral: waar laat ik 'de zooi' van de kamer als ik daaraan begin

GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 |
BMW 320 Touring |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet