Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Wat is dit? Carburateur vraag

 
Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 april 2015 16:32 
Ik ben bezig mijn carburateurs te reviseren. Nu heb ik ze helemaal uit elkaar, zonder problemen, maar kom ik iets tegen waarvan ik niet snap wat het is. er zit (voor zover ik kan zien) geen gat in voor benzine of lucht toevoer.

het is het messing pinnetje dat onder de klep zit.

Iemand ervaring met wat het is/doet?

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 april 2015 16:34 | Aangepast door: Phoenicx 
Carburateur, rechts onder.

Hier rechts onder te zien

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 april 2015 17:03 


Of kijk op You-tube bij Marco Becker, carburateur opbouwen cx 500 enz.
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver chantal

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 12 april 2015 09:46 
heel simpel daar sluit je een slangetje op aan om hem leeg te laten lopen dmv dan het schroefje wat aan de zijkant zit

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 april 2015 09:47 
Ik bedoel het koperen puntje waar de klep over beweegt

Schrijver chantal

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 12 april 2015 09:52 
ik ga ff kijken bij onze cabrateurs die los liggen... zo terug met het antworod

Schrijver chantal

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 12 april 2015 09:56 | Aangepast door: chantal 
ik denk dat ze die erin hebben gezet omdat je een klep hebt met een uitsparing zodat hij afsluit als hij dicht is. wij hebben diverse liggen maar geen met een nippeltje, wel met een verhoging erin als er een een klep met uitsparing in zit.en bij degene waar geen klep met uitsparing inzit zit er ook geen verhoging in

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 april 2015 10:45 
Dus doet verder niks qua afstelling? Laat ik het met rust. Ga vandaag lekker dagje carburateurs poetsen in de tuin

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 april 2015 11:30 | Aangepast door: JiMi 
Poetsen? Die dingen zien er al als nieuw uit op de foto!
/edit: o laat maar, dat is jouw foto waarschijnlijk niet.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 april 2015 11:34 
chantal:
ik denk dat ze die erin hebben gezet omdat je een klep hebt met een uitsparing zodat hij afsluit als hij dicht is.

Interessant. Zit er een uitsparing in de klep omdat er een koperen nokje zit, of zit er een koperen nokje omdat er een uitsparing in de klep zit?
In het eerste geval zal het koperen nokje een specifieke functie hebben, als gevolg waarvan er een uitsparing in de klep gemaakt moest worden. In het tweede geval heeft de uitsparing in de klep een voor ons nog onbekende functie, als gevolg waarvan er een koperen nokje geplaatst moest worden om het gat af te dichten bij een dichte klep.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Phoenicx
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 april 2015 12:14 
Wellicht wat extra informatie. Het betreft de carburateurs van een cx500c unit 1980. Geïmporteerd uit de USA. Was van mijn schoonvader (1e eigenaar in NL)

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 12 april 2015 14:16 
Hallo, Zag op markplaats een carburateur die aan beide kanten een messing nokje hebben.
Ben ook benieuwd waar die voor dienen. link via google set carburateurs hondacx 500 rob
uitleg misschien van MARCO die niet gek is van deze carburateurs
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wat is dit? Carburateur vraag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven