Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Sproeiers preventief vervangen?

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 april 2023 14:37 | Aangepast door: JiMi 
Ik ben bezig met de ultrasone schoonmaak van een set carburateurs (niet-CX). Ik heb de sproeiers bekeken en bij 1 of 2 heb ik vooraf misschien met een omgebogen paperclip erin zitten peuren dat weet ik niet zeker meer. Ik kan er goed doorheen kijken, op het oog zien ze er goed uit. Ik heb het over de main jet en pilot jet.
Kun je met het blote oog zien of ze nog goed zijn of kan ik ze beter vervangen? Kijk, ik heb wel met die paperclip erin zitten peuren maar ik heb daar echt niet de diameter v/d opening mee vergroot ofzo, dus ja hoe erg kan het zijn.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 5 april 2023 16:17 
Hoeveel werk is het om de carburateurs eronder uit te halen? Veel werk? Dan nieuwe sproeiers erin doen. Heb je de carb's er met een kwartiertje sleutelen onderuit kan je de gok nemen.
De sproeiers van een cx carb hebben hele kleine gaatjes waar je echt niet met een paperclip in komt. Als jij die ook op jouw sproeiers hebt, moet je nog eens goed kijken of die wel open zijn. Kan je testen door er wat remmen reiniger doorheen te spuiten. (grote gat dicht houden met je vinger) dan moet de remmen reiniger er door die kleine gaatjes eruit spuiten.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 april 2023 01:21 
JiMi:
misschien met een omgebogen paperclip erin zitten peuren

Slecht idee, en zelfs dat weet je niet zeker meer?

Zou ook eerst gewoon gebruiken, fijne afstelling later. Maar als je vervangt OEM / kwaliteit kopen of verwerven, de goedkope namaak is soms niet zo maatvast.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 6 april 2023 17:30 
je heb er voelers voor

maar met ijzerdraad of zo is en slecht idee
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 april 2023 18:54 
Ik denk dat de boodschap duidelijk is
Het is niet veel werk om ze weer te demonteren, dus ik zal eerst deze proberen, mocht het niet lukken dan koop ik alsnog nieuwe. Bedankt voor de info.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 9 april 2023 15:10 
paperclip is te dik, werkt niet
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver GL5
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 mei 2023 19:56 
Ik weet niet hoe hard je hebt zitten 'peuren', dat materiaal is niet echt hard.
Als ze op het oog er goed uit zien zal de motor meestal (te rijk) wel lopen.
Of de verhoudingen brandstof lucht dan nog netjes kloppen? De naald kan je eventueel ook nog iets laten zakken.
Ideaal is anders.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Sproeiers preventief vervangen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven