Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

lekkende carburateur slang weg ??

 
 
Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende »

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 14 juni 2023 20:11 
heren ik kan melden dat de motor als een zonnetje loopt en er geen benzine lekt uit carburateur
dat had ik met mijn werkbank opstelling al gezien maar in motor is toch ff kijken of het klopt
dus lang verhaal kort hij lekte , nu niet meer en mede dankzij jullie ondersteuning lukte ( en durfde ) ik het aan en gelukt!
dus bij deze hartelijk dank !
nu banden oppompen tanken en rijden
een mooi en veilig seizoen gewenst !!
gr bertus

Schrijver Ron
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 14 juni 2023 21:05 
Dat is goed nieuws! En nu genieten geblazen
Per aspera ad astra

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 17 juni 2023 21:29 
ik snap het even niet
ik heb benzine tank op werkbank geplaatst
slang aan carburateur aangesloten hele nacht laten staan met kraan open
helemaal droog ( had er nog papier onder gelegd )
na montage reed hij goed en lekte niet meteen
ECHTER na een nacht per ongeluk benzine kraan open te hebben laten staan stinkt het zeer naar benzine rondom motor
ben even wezen rijden om te kijken hoe en wat
en laat ik nou ineens bij 70 / 80 km en iets hoger een mechanisch geklapper horen .......................
eerste instantie oh jee distributie ketting / lagers / kleppen , misschien de versnellingsbak ( in zijn vrij toeren geven dan lijkt het minder te zijn )

plan
1 motor in donkere schuur zetten tankkraan los en sterkte lamp erbij en wachten en kijken waar het lekt ,,,,,,,,,
2 als lek gevonden dit proberen te fixen en dan maar mechanisch verder kijken
3 het is zo erg dat ik er niet verder dan paar km rond huis mee durf het is ook niet goed te reproduceren ( lekker makkelijk )

maar om met een goede noot af te sluiten mijn vrouw zij " niet zeuren jij wou weer een oude cx ( 1e was een blauwe cx b en daarna een nieuwere bwm r 850r ) dus niet zeuren jij wou sleutelen
gr bertus

Schrijver MAST

Moderator 
#19 | Geplaatst: 18 juni 2023 15:36 | Aangepast door: MAST 
Het kan zijn dat er wat vuil uit je tank in de vlotterruimte (en onder de vlotternaald) is gekomen. Dan sluit de naald niet goed af en loopt het via het overstortpijpje weg. Dat zou je moeten zien druppelen bij de overloopslangetjes (bij stlstaande motor en benzinekraan open.)
Wat betreft het geluid, dat is lastig beoordelen op afstand. Maar je kan denken aan een herrie makende ventilator, een resonerend hitteschildje of een losgeraakt schotje in de uitlaat dat mee gaat trillen.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 18 juni 2023 20:43 
klopt bedankt voor de tip maar helaas geeft motor nu bij 70 en hoger veel geklonk rammel etc lawaai uit bak geeft
als ik dan de koppeling intrek blijft het rammelen . klonken echte metaal geluid uit rechterkant bij cardan blok kant
in zijn vrij toeren geven tot over 4000 ( ong 7 a 8000) langzaam totaal geen geluid
denk echt dat versnellingsbak gaar dan wel aan het kapot gaan is durf er niet mee verder te rijden
heb alles nagekeken losse kabels en eventuele kabels vast gezet andere helm op ( ach je probeerd wat )
maar het klinkt echt alsof het een lager is het is geklonk ( geluid is altijd moeilijk maar toch )
en alleen in zijn 5 bij meer toeren doet hij het ik ga volgende proberen
A ander blok kijken
b aandrijflijn achterwiel eruit om te kijken of toch niet de cardan as / klok probleem heeft
c motor eruit ;-(
zal proberen fotos te maken maar zal tijdje gaan duren moet even goed plek uitzoeken waar ik hem langer thuis kan staan waar ik nog omheen kan
dus word vervolgd .........................................
dank aan leden van forum voor meedenken en support vandaar dat ik lid ben maar dit valt toch ff tegen word dit jaar niet meer rijden
gr bertus!

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 18 juni 2023 20:45 
even kort terug komen zal zeker eerst nog fan nakijken of die ergens tegen aan loopt of schildjes /kabeltjes schotjes los zitten / rammelen voor ik drastiche maatregelen moet nemen blijf nog even duimen word vervolgd

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 19 juni 2023 12:43 
mast je had gelijk benzine kwam uit overloop slangetje linker carb ( dus niet helemaal goed nieuw zelf gemonteerd pennetje dicht niet goed af ) ach ben ook maar amateur maar dat is te overkomen
verder voorspatbord eraf gehaald ( ik had een beter uitziende gemonteerd ) rammelen in bak blijft
1 schotjes uitlaat op diverse toerentallen gecontroleerd zover dat gaat maar noppes
2 ventilator zou nog kunnen maar motor eerst koud worden dan radiator eraf etc kijken
3 allerlij schildjes die op radiator zaten eraf gehad . gerammeld aan voorkant delen en meedere kabels met t wraps extra vast gezet

mijn ervaring ( geluid blijft een lastig ding )
het begint bij ong 80 km per uur en hoger dus 4000 toeren en hoger
1 in zijn vrij kan ik vanaf 4000 toeren en langzaam hoger en spelen met gas niets horen ( distributie zou nog kunnen maar dat geloof ik dan niet had ik nu moeten horen )
2 rijden bij 80 hoor ik lawaai in zijn 5 en schakel dan terug met zelfde snelheid en geluid is weg
3 rijd 80 km per uur hoor geluid en doe gas dicht en trek koppeling in laat hem in de versnelling staan dan hoor ik het ook nog
4 wat ik nog wil kijken ook is de cardan aankoppeling aan blok of daar was mis is ( long shot maar ik probeer alles uit te sluiten )
5 olie was vorig jaar vervangen en is mooi schoon en helder aan pijlstok ... ( sja ken geen idee hoopte daar wat aan te zien omdat bak en blok zelfde olie zitten als ik het goed heb )
6 paar daagjes rust nemen en eens nadenken ( ben ik goed in hahaha )
heren tot zo ver het reilen en zeilen van bertus !
groetjes en een fijn en veilig seizoen gewenst !!

Schrijver MAST

Moderator 
#23 | Geplaatst: 19 juni 2023 17:38 | Aangepast door: MAST 
Hoi Bertus. De oorzaak vinden van storende geluiden vinden valt niet mee. Versnellingsbakken van de CX staan er niet om bekend dat ze problemen geven. Wat wel kan, en waar je niet zo snel aan denkt, is de kmteller. Die kunnen ook voor een hoop kabaal zorgen. Voordat je het blok gaat demonteren zou ik daar eerst nog naar kijken.
(edit: je verhaal nog eens gelezen, dan lijkt het toch uit het blok/de bak of aandrijving te komen.)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ron
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 19 juni 2023 17:54 
Kilometerteller, maar ook de toerenteller! Die van mij gierde als een speenvarken
ik dacht in 1e instantie dat het de koppeling was, later de waterpomp, maar bleek de toerenteller te zijn.
Per aspera ad astra

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 19 juni 2023 20:50 
ik ga toch eens proberen km teller te demonteren en te rijden ( lijkt me lastig maar kijk wel )
wat wel raar is dat ik aan kijken was voor eventueel ander blok en op blok staat
CX500E-2313287
Of. CX500E-231|3287 heb foto maar is slecht te lezen

echter dat zou een eurosport motorblok zijn die heeft een transistor ontsteking zie ik op wikipedia ? en ik weet zeker dat ik een cdi had , ik heb er een ignitech op gezet

en ik kijk op balhoofd daar staat raar teken voor ( rechthoek met kruis erin ) dan CX500-2313285 en dan weer een soort teken ( rechthoek met kruis erin )

kenteken is mf-22-gk dan vind ik in ovi van rdw cx500 van 82 nou dat klopt

maar heb ik dan een frame van een "gewone " cx waar ze ooit een eurosport blok in gedaan hebben ?
dat zou niet kloppen met de info dat deze een transistor ontsteking heeft

het pas dat ik bewandel is wel een vreemd maar hier word ik ff niet veel wijzer uit pfffffffff

nou ik kijk eerst of ik de km teller eruit kan halen en iets kan fabriceren zodat wiel er toch goed opgesloten in kan en dan proefrijden ( baat niet schaad niet )
nogmaals vrouw zegt niet zeuren jij wou een oude sleutel motor hahahahaha we houden de moed erin
bedankt voor meedenken zou er anders helemaal kneis van worden bedankt !
word vervolgd

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 19 juni 2023 21:13 
Tjah aan een CX (Nouja elke oude motor, mijn Guzzi is niet beter... net hele blok opnieuw op laten bouwen) blijft een knutsel partij... maar dat vind ik juist wel leuk.

Kan je niet alleen de kabel los halen van de teller? Dan kan je de 'klok' uitsluiten.

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 19 juni 2023 21:28 
hey goeie tip doe ik bedankt !

Schrijver MAST

Moderator 
#28 | Geplaatst: 19 juni 2023 22:01 
Kmteller alleen de kabel bij de teller los maken. Met een ty-wrap ergens fixeren zodat de binnenkabel vrij kan draaien .
Jouw motorblok en frame hebben bijna hetzelfde nr. Ga er maar vanuit dat die er ooit in de fabriek in is gezet en niet een keer vervangen is. De E op het blok is van Engine. Blokken van een Euro-sport beginnen met PC06.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver bertus78

Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 20 juni 2023 18:04 
ok bedankt mast was even bang
heb besloten om die km kabel test te doen
zo ja geluid is er nog dan misschien een hans die in de buurt ( didam ) woont om second opinion te vragen

en dan ja echt blok eruit en zelf helemaal proberen versnellingsbak te repareren dat word een item op zich en zeker maanden lang
dan maar door de kogel bijten en een verslag proberen te doen A voor mezelf en B misschien vinden mede leden het ook handig/leuk /informatief om te zien hoe dit gaat en zien wat NIET te doen
maar er zijn genoeg filmpjes en ik heb veel documentatie en ben van huis uit mechanisch monteur ( aiiii een motorblok is ff wat anders dan een chipmachine bouwen )

word vervolgd eerst even prioriteit bij mijn vrouw die geopereerd moet worden

vr gr bertus

Schrijver Ron
Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 20 juni 2023 19:11 
Blok er onder vandaan en bak wissel is in een dagje gedaan (mits er geen kuip op de motor zit)
Als mechanisch monteur is het een straight forward job.
Wel even om.de ringetjes denken en zien dat je een goed passende koppeling sleutel hebt
Per aspera ad astra

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekkende carburateur slang weg ??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven