Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

CX500C hoog stationair

Schrijver KoenCX
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 1 dag 
Hallo,

Na het repareren van een vaste vlotter op mijn 1981 CX500C dient zich nu een nieuw probleem aan (wellicht icm half jaar stil staan).

Met choke en gesloten gas start hij direct, en loopt ook stationair maar heeft een klein beetje gas erbij nodig. Maar binnen een paar minuten loopt het toerental plots op, ruim voorbij de 5000, vooral als je een paar keer met de gashendel speelt (deze schiet wel gewoon netjes terug zowel aan het stuur als op de carb).

Is iemand hier bekend mee?

Groeten Koen.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: < 1 dag | Aangepast door: Erik1 
Wat bedoel je precies met een "vaste vlotter"? Als je bedoeld dat hij niet afstelbaar is dan klopt dat inderdaad. Zijn de twee carburateurs los van elkaar geweest? zo ja, zitten ze wel weer juist aan elkaar? Vooral de choke "koppeling" is wel eens lastig weer goed aan elkaar te krijgen. Ook wel slim is om te kijken of ze nog wel synchroon zijn afgesteld.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver KoenCX
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: < 1 dag 
Bedankt voor je reactie Erik,

De vlotter van de linker carb bewoog niet vrij, met overstroming tot gevolg. Dit is nu opgelost na schoonmaken, dus dat probleem is verholpen.

Hierbij heb ik ze niet van elkaar los gehaald, maar wellicht is de boel door het bewegen wel licht verplaatst, ik ga eens kijken naar de choke koppeling. Als ik het goed begrijp loopt daar nu wellicht wat lucht langs, wat het hogere toerental kan veroorzaken?

Groeten Koen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: < 23 uur 
Check het geheel aan carburateurs/inlaatrubers eens op het aanzuigen van valse lucht. Met een reiniger spuiten kom je al een boel te weten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver KoenCX
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: < 9 uur 
Bedankt Hans, goed punt.

Ik kijk morgen eens naar een lek, wellicht door het bewegen toch wat gescheurd of los gekomen.

Groeten Koen.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX500C hoog stationair

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven