Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Vreemd probleempje...neutraallampje en oliedruklampje doen het opeens niet meer

Schrijver BofHond

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 1 dag 
Wat heb ik nou weer een mijn (motor) fiets hangen? Het neutraallampje en oliedruklampje doen het niet meer. De lampjes zijn goed en ook de connectoren van zowel de neutraal als de oliedruk zijn in goede conditie dus het ziet ernaar uit dat ze geen stroom krijgen. Het bedradingsschema laat ook zien dat beide lampjes via dezelfde zwarte draag gevoed worden. Verder werkt alles prima en de motor start goed. De enige aanpassing die ik onlangs heb gedaan is het plaatsen van een Ignitech ontstekingsunit, kan het daar iets mee te maken hebben?
Wie weet waar ik moet zoeken?
Winnaar Mooiste CX 2025 Honda CX Treffen 2025
Donateur 2025
CX500C Bobber '83 Moto Guzzi California 1100 '95 CX500C Dual Sport Project

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: < 1 dag 
Die lampjes hebben dan blijkbaar geen 12-volt, de zwarte draad naar de fitting(en) is ergens onderbroken. Kijk even op het schema, ergens los of gebroken, zekering OK? De schakelaartje voor neutraal en olie verbinden naar de min, die gaan niet tegelijk kapot en waarschijnlijk zal de temperatuur meter ook niet werken omdat ook de 7 Volt er niet meer is
CX500 Z 1978, zo'n rooie, ignitech, e-fan en zo
Verse PC800 voor verbouwing, ex 500 Euro challenger
o ja, donateur ca.2006-2026 💰

Schrijver BofHond

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: < 1 dag 
Hoi Frans, zekeringen zijn ok en de temperatuur meter doet het ook gewoon. Bedrading ben ik aan het bekijken maar tot nog toe niks gevonden....kan gelukkig wel rijden Maar handig is het niet dus ik zoek rustig verder waar dit euvel vandaan komt.
Winnaar Mooiste CX 2025 Honda CX Treffen 2025
Donateur 2025
CX500C Bobber '83 Moto Guzzi California 1100 '95 CX500C Dual Sport Project

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: < 1 dag 
Gewoon met de meter zoeken waar de 12V naar die bolletjes ophoudt

Als het niet te vinden is of een breuk ergens waar je er niet bij kan zelf apart 12V naar die lampjes brengen met eigen draadje, wel van achter een zekering natuurlijk.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, ignitech, e-fan en zo
Verse PC800 voor verbouwing, ex 500 Euro challenger
o ja, donateur ca.2006-2026 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vreemd probleempje...neutraallampje en oliedruklampje doen het opeens niet meer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven