Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

probleem bij warme motor

 
 
Pagina  Pagina 3 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Hans

Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 30 juli 2004 18:49 
Richard,

je zou eens in het schema kunnen kijken waar beide draden voor dienen. Ik blijf echter toch denken dat een statorrevisie de enige mogelijkheid biedt om jouw probleem afdoende en volledig op te lossen. En trouwens, als je de CX wilt blijven rijden komt er ALTIJD een moment waarop dat onafwendbaar moet gebeuren. Dus doe het nu en je bent waarschijnlijk van een hoop irritatie af.

Het lijkt een duur stukje onderhoud (maar goed met een gedateerde motor koop je altijd iemand anders zijn ellende), maar echt je kunt het helemaal zelf (en anders zijn er leden genoeg die je willen bijstaan). Vervang dan gelijk ook de nokkenasketting + spanners (en eventueel ook de waterpompseal). Het is een heel leuke uitdaging (die je ook nog dichter bij je eigen CX brengt).

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver MarcN
Gast 
#32 | Geplaatst: 31 juli 2004 00:28 | Aangepast door: MarcN 
Richard,

De 504 die jij meet tussen groene en blauwe draad is volgens mij goed. Lees het hele verhaal waar Ray naar verwijst: STARTNIE. Er staat gewoon een fout in een van de boeken.
Het gaat om 2 spoelen die in serie staan. Een spoel zit tussen blauw en wit met weerstand 77-99, de tweede tussen wit en groen met weerstand 387 - 470. Groen is aarde. Weerstand tussen blauw en groen is de som van beide (spoelen staan in serie): 464 - 568. 504 is dan keurig!

Probleem wat jij hebt is zelfde wat ik had. Eerste 25 - 30 km reed ie prima en daarna begon het gestotter vanaf de 5000 toeren. Ik ben dus ook met vervangen van de stator begonnen: hielp niet. Daarna de pulsspoelen voor de vervroeging: hielp niet. Dan maar de CDI: ook niet! Me er toen even bij neer gelegd om maar niet harder dan 100 te gaan. Was niets maar gaf me wel het idee dat het aan de bobines zou kunnen liggen. Probleem leek te ontstaan door iets dat pas na 25-30 km op temperatuur kwam. Stator komt eerder op temp om dat ie in de olie zit. Bobines zitten boven het blok en warmen langzamer op. En bleek inderdaad een van de bobines te zijn. Rijdt weer als een speer nu. Voordat je boel uit elkaar haalt zou ik eerst de bobines proberen + een schoon (of even geen) luchtfilter en nieuwe bougies.

Succes, Marc

Schrijver Hans

Forum Lid 
#33 | Geplaatst: 31 juli 2004 11:44 
Hoi Marc,

Jij bent dus begonnen met de stator. Dat is heel vaak de boosdoener bij de CX. Als de stator bewezen goed is dan kun je gericht verder zoeken. En waarschijnlijk had jouw probleem toch meerdere (kleine elkaar versterkende) oorzaken.

Begin je andersom met het zoeken naar de oorzaak dan eindigt dat dus heel vaak bij de stator terwijl je in te tussentijd onderdelen hebt vervangen die eigenlijk nog goed zijn/waren.
En uiteindelijk sneuvelt bij elke CX toch op enig moment de stator!

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Anoniem
Gast 
#34 | Geplaatst: 4 aug. 2004 22:22 
hoi allemaal,
ik heb nu zo'n 100 km gereden nadat ik de bobines verwisseld heb, en zonder problemen.
de bougiekabels had ik aan de bobine's laten zitten.kan het dan zijn dat er een bougiekabel kapot is en omdat deze nu een andere bocht maakt wel contact blijft maken.
groetjes Richard

Schrijver Richard_S
Gast 
#35 | Geplaatst: 4 aug. 2004 22:23 
ik was anoniem zie ik
groetjes Richard

Schrijver marcelgosselink@hond acx50
Gast 
#36 | Geplaatst: 13 aug. 2004 11:03 
Het klinkt me echts als een CDI-probleem in de oren. Ik had vorig jaar exact dezelfde klacht. Heb het CDI-kastje vervangen... als een zonnetje! Tot afgelopen voorjaar...weer stoten, inhouden etc. rond de 5.000 toeren. Weer het CDI-kastje vervangen...en weer als een zonnetje. Ben net terug van een weekje door Duitsland toeren; geen enkel probleem! Dus probeer het nou maar...!

Schrijver Pluis
Gast 
#37 | Geplaatst: 13 aug. 2004 11:48 | Aangepast door: Pluis 
Ik dacht dat het probleem al was opgelost met het verwisselen van de bobines...?

Trouwens, vóór het CDI-blik de schuld krijgt eerst eens de connectoren uitkrabben en kabels schoonpoetsen. Een beetje lekstroom of hoge overgangsweerstand tussen de pulsgevers en de CDI en je hebt de poppen aan het dansen.

Pluis
(kan verdulleme niet naar SJK komen!!! *snik*)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#38 | Geplaatst: 14 aug. 2004 22:08 
Frans kijk eens of het gaatje van je benzinedop niet dicht is,en komt het voor als je tank vol is of half vol.
ouwe-jan
p/s als de storing verholpen is laat ons het even weten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Joep
Gast 
#39 | Geplaatst: 22 aug. 2004 22:21 
klinkt herkenbaar: bij mij bleek het uiteindelijk m'n bezinekraantje te zijn (onderdruk werkte niet CX500E).
Veel gezocht: bij lage toeren geen probleem: pas op snelweg na 'n km of 25 pas inhouden enzo.

grtn Joep

Schrijver Richard_S
Gast 
#40 | Geplaatst: 24 aug. 2004 22:28 
hoi jongens het heeft even geduurd maar ik ben er weer.
heb er nu zo'n 250 km opzitten en denk dat ik het wel gevonden heb.
heb er nieuwe bougiekapjes opgezet rechtse kapje had een weerstand van 8 megaohm en links had een nog hogere weerstand die buiten het berijk van mijn fluke meter ging.normaal is de weerstand zo'n 5 tot 10 kilo ohm.
hij houd nu niet meer in en heb hem toch flink laten werken in de hoge toeretallen.
het enige is dat ik het idee heb dat hij een beetje aan het verzuipen is(rijd alsof de choke erop staat maar dat is niet zo)denk dat de stationair sproeier bijgesteld moet worden.
weet iemand waar ik een met kwik gevuld syngronisotor voor carburateurs kan krijgen.
maar het ontluchtingsgaatje zal ik ook nog nazien
Groetjes Richard

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#41 | Geplaatst: 25 aug. 2004 05:58 
Er kan nog een probleem zijn,de carb aan de zijde waar de bogie zwart wordt,daar kan een veer stuk zijn of vergeten te monteren deze zit onder de grote pot op de carb ,haal deze er af doormiddel van twee boutjes en controleerd dat even.Maak de zuiger schoon en monteer deze met veer boven op de zuiger,deze licht inolien met olie.groeten ouwe_jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Pluis
Gast 
#42 | Geplaatst: 25 aug. 2004 10:28 
Als je je carbs wil synchroniseren, dan kan je ook even naar MotorXtra rijden.

Kijk anders even op http://www.motorxtra.nl

Schrijver Richard_S
Gast 
#43 | Geplaatst: 2 sept. 2004 22:38 
daar was ik weer
de veertjes zijn nog goed en de zuigers lopen niet zwaar.
de carbs heb ik vorig jaar al gesynchroniseerd dat hoef toch niet ieder jaar of wel?

groetjes Richard

Schrijver Anoniem
Gast 
#44 | Geplaatst: 3 sept. 2004 16:17 
je moet eens met de choke spelen het is zeker niet het statorsindroom, wat hier nog al eens onnodig te spraken komt laat hem eens even testen door een honda sevicestation

Schrijver Anoniem
Gast 
#45 | Geplaatst: 3 sept. 2004 16:18 
bay de we ben zelf honda monteur zo doende

Pagina  Pagina 3 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 probleem bij warme motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven