Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

lekkage :(

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 juli 2004 17:18 
Jo mensen koppakking gemaakt en nu ik weer lekker aan het toeren ben met mn cx 650 begint hij weer te lekken bij mn blok bij de cardan aandrijving (waar de bescherm hoes/sok over zit) :-( is dit zelf te doen, ja? moet dan het hele motor blok eraf

Schrijver Stef
Gast 
#2 | Geplaatst: 31 juli 2004 20:55 
Jo mensen koppakking gemaakt en nu ik weer lekker aan het toeren ben met mn cx 650 begint hij weer te lekken bij mn blok bij de cardan aandrijving (olie kering)(waar de bescherm hoes/sok over zit) :-( is dit zelf te doen, ja? moet dan het hele motor blok eraf

Schrijver Pluis
Gast 
#3 | Geplaatst: 2 aug. 2004 09:17 | Aangepast door: Pluis 
Klinkt als de oliekeerring op de aftakas.

Tja, volgens mij moet dan het motortje er weer uit. Of je haalt de achterbrug eruit, dan kan je de cardanas losmaken. Dan moet je wel een manier vinden om de oude oliekeerring te verwijderen, en dat lijkt me niet makkelijk, zeker niet zonder het motordeksel te beschadigen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 aug. 2004 18:41 | Aangepast door: Hans 
De keering waardoorheen de uitgaande cardanas loopt en zit in het achterste motordeksel is van buitenaf gemakkelijk (loswippen met een paar schroevendraaiers) te verwijderen. Het is echter wel een heel specuale keerring (met een soort metalen kraag er aan) die je ongetwijfeld bij de dealer moet bestellen. Als je hem dan monteert let er dan wel op een passende huls te gebruiken.
Het gemakkelijkste lijkt mij om de cardan uit de achtervork te schroeven (3 moeren) zodat je de cardanas van de uitgaande as kunt schuiven en ook de rubberhoes kunt verwijderen. Het uit het frame halen van de motor kan natuurlijk ook alleen is m.i. meer omslachtig.

Succes
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 aug. 2004 20:49 
Haal de achterbrug er niet helemaal af anders moet je die lagers ook vervangen en die zijn vrij kostbaar.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekkage :(

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven