Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Lagerschotels balhoofd

 
Schrijver mbgroen
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 april 2005 11:22 | Aangepast door: mbgroen 
Ik ben van plan om het frame van mijn CX500 te laten gridstralen en poedercoaten. Nu heb ik het frame inmiddels vrij, maar vraag me af of het nodig is om de twee lagerschotels in het balhoofd te verwijderen. Is dit überhaupt nodig of kan ik ze anders eventueel afschermen? Wanner ze eruit moeten is dit gewoon een kwestie van grof geweld? Dezelfde vraag geldt voor de lagerschotel onder op de as door het balhoofd. Iemand tips of ervaring?
Oh ja, hij is momenteel te bewonderen op http://members.home.nl/mbgroen Het idee is dat hij er uiteindelijk gaat uitzien als het plaatje op de frontpage.

Vast bedankt voor jullie info....

Michiel

Schrijver fjmiedema
Gast 
#2 | Geplaatst: 19 april 2005 11:36 
Je zo wie zo je balhoofd-buis afdekken, anders komt je lagerschaalzitting in de balhoofdbuis vol met poedercoating. Je kunt dus best de binnenschalen laten zitten. Vertrouw je het niet dan kun je zonder grof geweld de lagersschalen er uit tikken. Bovenste schaal van onder uit, en onderste schaal van boven. Als je het frame dan weer terug heb, kun je ze met een hardhouten blokje weer op hun plaats tikken zonder beschadeging. Ik heb m'n frame op laten poedercoaten en de balhoofdbuis met een paar grote ringen en een stuk draadeind afgesloten. Werkt prima. Veel succes!

Gr. Folkert

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 april 2005 17:26 
Afsluiten (zoals beschreven) is makkelijker dan verwijderen. Immers de poedercaoting komt dan ook in de 'zitting' van de balhoofdcups en het is een heel gefriemel en gedoe om die er dan weer goed in te krijgen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mbgroen
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 april 2005 19:36 | Aangepast door: mbgroen 
Perfect, ga ik zeker zo doen. Achteraf gezien zo simpel :-)
Blijf ik echter nog met een vraag zitten, hoe krijg ik de lagerschaal aan de as door de "balhoofdbuis" los?
Ik wil het onderste gedeelte (Zwart) ook graag mee laten nemen met poedercoaten.

Folkert en Hans vast ontzettend bedankt voor de hulp....

Michiel

Schrijver janreb
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 april 2005 20:59 
Ik begrijp de vraag niet. De lagerschalen hoeven er niet uit als de beide lagers goed zijn, dus geen zwaar punt bij het draaien van het stuur. Afdekken van de lagers geschied door 2 schijfjes multiplex die een iets grotere doorsnee hebben dan het balhoofd. Deze worden bevestigd door een draadeind door het balhoofd en de gaten in het midden van de schijfjes. De moeren op de uiteinden van het draadeind houden de schijfjes op hun plaats.
Groeten,
Reyer

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 april 2005 21:00 | Aangepast door: Hans 
Niet lospeuteren die lagerschaal op het onderste vorkelement.
Afplakken met stevige textieltape.
Na het stralen wel even controleren of die cup nog goed afgeplakt is.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mbgroen
Gast 
#7 | Geplaatst: 19 april 2005 23:20 
Dank je Hans, alles is inmiddels klaar om gestraald en gepoedercoat te worden. Breng het zaterdag weg.
Hou jullie op de hoogte van het resultaat....

Michiel

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Lagerschotels balhoofd

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven