Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

max 20 kW?

 
Schrijver stefantollenaar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 mei 2005 21:42 
Mijn cx heeft op de uitlaatbochten (bij de balansdemper) de tekst "20 kW" staan. De motor is uit duitsland geimporteerd. Kan het zijn dat het vermogen 'geknepen' is ivm rijbewijs of verzekering in Duitsland? Ik heb vaag wel es zo iets gehoord...

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 mei 2005 22:15 | Aangepast door: brinkcx 
Kan wel kloppen. Met "gewone" bochten en carburateurs zou je op de normale 50PK moeten komen. Zoek eens op de Duitse CX sites met als zoekwoord "entdrosselung"

Alle de nodige sproeiers wisselen schijnt ook te gaan (ipv de carbs zelf), en de carbs zelf hebben een andere code (27 PS= VB 36 B // 50 PS=VB 36 A). Er zijn ook luitjes daar die de bochten willen uitboren, geen idee of dat kan. Succes !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 mei 2005 12:13 
Bij een duitse gedrosselde is de breperking in vermogen het resultaat van uitlaatbochten + carbs.
De aanduiding 20 kW staat ingestanst zowel in de bochten als op de carbs.

Met alleen het veranderen van de sproeierbezetting en het vervangen van de bochten krijg je volgens mij niet het volle vermogen terug. De carbs zijn anders (minder doorlaat), hetgeen ook blijft uit een andere codering (zie hierboven).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver stefantollenaar
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 21 mei 2005 09:36 
ik heb een setje carburateurs liggen en ook 2 (wat roestige) bochten: eens kijken wat het erop knutselen van deze spullen voor effect heeft!

Overigens is de code op de huidige carbs iets van VB 28 A (en nog enkele vage tekens). Deze kom in niet in de literatuur tegen?!

Schrijver voeter
Gast 
#5 | Geplaatst: 21 mei 2005 22:03 
De aanduiding 20kW op de carbs staat net onder de vacuum deksels boven het inlaatspruitstuk. Het beste is dit te zien op de linker carb.

Ron

Schrijver stefantollenaar
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 mei 2005 23:39 | Aangepast door: stefantollenaar 
Nou, vanavond de bochten & carburateurs verwisseld. Testrijden levert de conclusie dat vooral gas geven bij hogere snelheden veel meer acceleratie oplevert. (zo van 80 naar 140) Dat is duidelijk anders dan met de andere set. Ik ben tevreden (:-)

Nu synchroniseren & stationair afstellen (ik gebruik een slang met beetje olie erin in een U-bocht, die ik aan beide zijden verbind met de inlaatspruitstukken: met wat experimenteren stel je dan de boel behoorlijk mooi af (denk ik... heb het nooit nagemeten). Doen anderen dit ook wel? Ervaringen?

{27 mei}
Nou, de stelschroef + borgmoer zitten wel heel vervelend bereikbaar... En als je er ook maar ietsjepietsje aanzit dan verloopt de afstelling weer!! Maar kben uiteindelijk tevreden met het resultaat.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 max 20 kW?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven