Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

koppeling gaat zwaar en ontkoppelt matig

 
Schrijver beheerde
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 juni 2005 23:58 
Mijn cx650 heeft een eer ware koppeling. Ook ontkoppelt hij matig, dit merk je vooral omdat je hem moeilijk in zijn vrij krijgt als de motor stil staat. Koppelingsplaten zijn nog goed. Heeft dit met de veren (drukgroep) te maken? Wie helpt me op weg?

Met groeten,

Eelco van Heerde

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 juni 2005 00:16 
Wedden dat je koppelingskabel versleten is?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 juni 2005 00:28 
Zelfde geval heb ik met m'n 650.
Hij schakelt redelijk zwaar en als je hem in z'n 1 zet en start (met de koppeling in, duh...) wil hij naar voren kruipen.
Een koppelingskabel dus, voor een cx650e.
Waar kan je die dingen bestellen?

Groeten, Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 juni 2005 08:49 
let op ,het kan ook een verkeerde handel zijn er zijn drie type`s daar in ,misschien is de ontkoppelling handel eens stuk geweest en dan een verkeerde gemonteerd,dit zelf meegemaakt dus acte hier van
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 juni 2005 12:51 
doordat de koppelingskabel , gevlochten staal draden zijn , wordt deze na een aantal jaren , zoals een elastiek , de afstand die je met het hendel aflegt blijft dan wel hetzelfde , maar aan het koppelings hendel aan het blok wordt er minder getrokken , en dat is ( meestal ) de reden van slecht ontkoppelen , indien de platen en drukveren goed zijn
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver janreb
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 juni 2005 13:36 
De werking van de koppeling van een CX is erg gevoelig voor een soepel glijdende kabel en juiste en schone olie in het blok. In mijn 13-jarige ervaring met mijn CX Heb ik meerdere malen het euvel van de zware bediening kunnen verhelpen door in ruime mate wd40 in de koppelingskabel te spuiten en op de nippel in de handel die soepel moet kunnen draaien. Ook moet de kabel niet een te scherpe knik maken. Daarnaast kunnnen er natuurlijk mechanische problemen zijn in de koppeling zelf zoals beschadigde randen van de korf, maar dat is minder waarschijnlijk. Succes,
Reyer

Schrijver beheerde
Gast 
#7 | Geplaatst: 25 juni 2005 14:37 | Aangepast door: beheerde 
Een versleten kabel..... Dat het zwaar gaat kan ik me voorstellen door meer wrijving in de kabel. Maar is dit ook de verklaring voor het niet volledig ontkoppelen? Tot nu toe kende ik alleen versleten banden en zo leer je iedere dag weer bij. Sorry, bericht vanmorgen getypt en 's middags op verzenden gedrukt en tussentijds is het antwoord al gegeven.

Bedankt!

Met groeten,

Eelco

Schrijver janreb
Gast 
#8 | Geplaatst: 25 juni 2005 14:48 
Wellicht kan de kabel wat strakker gesteld worden als hij eenmaal soepel glijdt. En hoe zit het met de scherpe bochten in de kabel en de kwaliteit van de olie?
Groeten,
Reyer

Schrijver gompie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 juni 2005 07:04 
In mijn geval ga ik ervanuit dat je met WD40 wonderen verrichten kan.
(de naam WD40 is trouwens ontstaan uit een combinatie van de initialen van de fabrikant en het feit dat dit de veertigste poging was een nieuw soort kruipolie te maken...)

De kabel heeft nergens een knik o.i.d.
Ik ga hem vandaag eerst eens badderen met kruipolie en kijken of hij te stellen is.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver udent

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 juni 2005 13:07 
een oplossing; zoals al vele malen gezegd, Nieuwe kabel, en het probleem is opgelost.

groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver beheerde
Gast 
#11 | Geplaatst: 13 juli 2005 23:32 
En inderdaad, ik heb 2 euro geinvesteerden een paar druppels olie. Met de spreekwoordelijke pink gaat hij weer. ie daarhet nut van een forum, had ik toch bijna de drukgroepvervangen. Met koude motor ontkoppelt de motor nog matig, maar volgens mij is dit een kwaal.

Schrijver janreb
Gast 
#12 | Geplaatst: 13 juli 2005 23:45 
Volgens mij is het geen kwaal van de CX dat hij matig ontkoppelt. Olie verversen verricht wonderen.
Groeten,
Reyer

Schrijver joker@hondacx50 0
Gast 
#13 | Geplaatst: 14 juli 2005 18:24 
Even een kleine muggezifterij.
WD 40 is niet vernoemd naar de initialen van de maker, maar naar de functie van het spul.
NASA zocht naar een waterverdrijvend middel,en dat werkte inderdaad na de 40-ste poging.
Water-Displacement 40, dus eigenlijk.
Maar dit terzijde.

Ron.

Schrijver beheerde
Gast 
#14 | Geplaatst: 14 juli 2005 20:04 
Olie net ververst, geen verschil. Ik heb twee motoren geprobeerd voor ik de mijne kocht. Beide hadden de neiging weg te kruipen en af teslaan wanneer je met koude motor ontkoppelt. Ditis over wanneer de motor warm is. ?????
Groeten,
Eelco

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 koppeling gaat zwaar en ontkoppelt matig

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven