Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Blauwe uitlaat

 
Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 maart 2007 17:58 
Hallo CX vrienden
Afgelopen zaterdag voor het eerst de gereviseerde motor laten lopen .
Ja wel het blok wat bij Marco Becker onder de kerstboom mocht staan.
Wat mij op viel dat was dat een van de uitlaat bochten erg blauw werd na even stationair te hebben gelopen .
Deze uitlaat bochten kwamen onder mijn dagelijkse gebruiks CX500E vandaan.
Ik heb hier mee nooit last gehad van het blauw worden van de uit laten.
Wie heeft hier een verklaring voor .
Kan het te maken hebben met het benzine mengsel ?????
Carburateurs moeten nog synchroon afgesteld worden.

alvast bedankt voor het mee denken

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 maart 2007 18:01 
Het gaat trouwens alleen om de linker voorste uitlaat bocht

IK ZOEK NOG EEN KNIPPERLICHT RELAIS VOOR EEN CX500E

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 maart 2007 18:27 
De 500 hebben er meer last van deze zijn enkelwandig de 650 daar en tegen zijn dubbel wandig en geen last hiervan
groeten O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 maart 2007 18:37 
Hallo ouwe jan

Dan blijf ik het vreemd vinden dat beide bochten onder een cx500e vandaaan komen waar ze geen last hebben van blauw worden .
Ik had deze cx gekocht om als donor te dienen
maar heb dit achter af niet gedaan en hem gebruikt als winter motor

en wel blauw worden onder een Cx500e met gerevisserd blok

Schrijver techsolo
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 maart 2007 19:15 
Te arm mengsel heb ik op school geleerd :) Dus denk dat dat het wel is als de carbs al niet sync staat

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 maart 2007 19:18 
Loop beter krijgt ook een betere verbranding
is mij ook overkomen
Maar bel Marco dan hoor je het zelfde
groeten ui Wieringerwerf
P/s een CX500 E heeft dubbelde uitlaat bochten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 maart 2007 21:04 
Inderdaad raar.
Juist omdat de originele bochten van de CX 500 (sorry Jan) dubbelwandig zijn uitgevoerd.
Blauw worden duidt op of heel snel rijden / fel doortrekken of een te heet dan wel nog niet volledig verbrand uitlaatgasmengsel.
Dat laatste kan diverse oorzaken hebben; te arm mengsel, verkeerd onstekingstijdstip, te lage warmtegraad van de bougie, te zwakke vonk, valse lucht, te weinig compressie (waardoor onvolledige verbranding die dan alsnog plaatsvindt in de uitlaatbocht) met pingelen van de motor, lekke uitlaatklep.
Dat was het geloof ik wel zo'n beetje.

Maar Marco moet de oorzaak maar opsporen en verhelpen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver beussie
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 maart 2007 21:16 
als de bochten dubbelwandig uitgevoerd zijn dan kan het maar 1 ding betekenen nl. dat de binnenbocht lek is anders kan de buitenbocht niet blauw worden
(maar beter hij blauw dan ik)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 maart 2007 21:17 
Ik weet er niks van maar CX500 zijn met enkelwandigen bochten geleverd
Bij de 650 ziin ze dubbelwandig uitgevoerd
O,J,
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 maart 2007 21:55 | Aangepast door: brinkcx 
Zo'n stel bochten heb ik ook, links wat blauw uitgeslagen, rechts niet. Dat zijn enkelwandige bochten die ik bij DSS gekocht heb. Oorzaak volgens mij ongelijk lopen van de cylinders.

Dat een enkelwandige bocht blauw uitslaat bij een goed lopende cylinder vind ik normaal. De rechtse liep bij mij niet lekker, bougie en binnenkant bocht erg donker. Links (de blauwe kant) mooi bruin. Dat was dan uiteindelijk ook reden om het blok er onderuit te halen, maar de eindconclusie (tot nu toe) was slechte carburatie. Zowel blok als carbs zitten nu weer in de "voorraad" dus of ik met goede carbs twee blauwe bochten zou hebben gehad? Ik denk 't wel.

Mogelijk had de ontsteking er ook wat mee te maken, ook nogal ongelijk met vervroeging volgens de stroboscoop.

Dus maar eens de cylinders onderling vergelijken lijkt me. Of het nu een probleem is of niet ? Geen idee, misschien was het chroom ook wel ongelijk, geen paniek!

En alle (originele) CX500 bochten die ik tot nu toe gezien heb waren dubbelwandig.

Succes Jan, en Marco weet vast nog meer te vertellen !

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Blauwe uitlaat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven