Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Pluggerz oordoppen gehoorbescherming

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2015 15:56 | Aangepast door: JiMi 
Omdat ik eindelijk wel eens goede gehoorbescherming wilde hebben, heb ik mezelf een paar zachte Pluggerz oordoppen laten aanmeten. Ik heb er paarse filters in laten zetten, die een stuk meer dempen dan de standaard groene filters.
Vanmiddag heb ik de doppen geprobeerd tijdens een testrit en ik moet zeggen, die dingen doen het prima! Ik kan het verkeer om me heen en het geluid van mijn eigen motor nog redelijk horen, maar het windgeruis is gewoon...weg.

Ik hoop dat ik een goede investering gedaan heb.

Iemand hier al langer ervaring met zachte doppen van Pluggerz, of andere doppen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Frank Meijer
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 mei 2015 16:21 
Ik heb de standaard versie ervan. De rode dus. Vind het ideaal, beschermd je oren en je hoort nog genoeg. Bij doppen doe je hebt laten aanmeten zal het ongetwijfeld nog beter zijn.

Het zijn de centen meer dan waard!

Gr Frank

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 mei 2015 16:42 
Ik heb er ook op maat. Het zijn er wel niet van Pluggerz maar van Lapperre. Ik heb ze al een 5-tal jaar en die zijn super super supergoed. Een groot verschil tegenover die piepschuimen plugjes die je overal kan vinden, en dan vooral in geluidskwaliteit. Omdat het zo klein is geraken ze wel snel eens zoek

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 mei 2015 22:14 
Ik heb de aangemeten oordoppen van Alpine, bevalt ook goed. Ik bewaar ze in het meegeleverde hoesje in de zak van mijn motorjas, achter een ritssluiting. Boterkoek, als je dat als gewoonte doet, heb je ze altijd bij je en raken ze nooit zoek. (ideetje?)
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 mei 2015 23:31 
Een paar jaar geleden ook eens een paar laten aanmeten (merk is me even ontschoten) maar beviel helemaal niet. Ik gebruik weer gewoon die schuimrubber dingetjes, ook niet ideaal. Misschien ook die Pluggerz maar eens proberen, wat kost dat zoal?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 16 mei 2015 09:12 | Aangepast door: JiMi 
Deze waren 129 Euro. De levensduur van de zachte doppen wordt vooral bepaald door hoe intensief je ze gebruikt (vuiligheid in het oor leidt tot kleine scheurtjes in de doppen), maar ook doordat de vorm van je gehoorgang in de loop der jaren verandert en de doppen niet meer goed aansluiten.
Mijn audiciën had het over een levensduur van 3 jaar, maar omdat ik ze niet veel gebruik verwacht ik dat ze (veel) langer zullen meegaan. Tenzij de vorm van mijn gehoorgang natuurlijk flink wijzigt. Maar die kans lijkt me niet heel groot.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 mei 2015 10:54 
De mijne passen mij nog steeds even goed na 5 jaar. Bij mij waren ze toen 100€.

Goed idee Honkie tonkie! Maar ik ben zeker dat ze soms nog zullen verdwijnen hehe. Maar ik ga er aan denken tis een goeie tip.

Ik gebruik ze ook voor naar optredens en dergelijke te gaan. En daar merk ik het kwaliteitsverschil dus enorm. De muziek is gedempt maar kwaliteit is nog steeds erg goed, en je kan er gemakkelijk mee tegen mensen praten rondom. Wat ik moeilijker vind met de schuimrubberen oordoppen. Misschien is het ook afhankelijk van welke filter er in zit ik weet het niet.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 mei 2015 14:38 
Dat ik van die schuimplastic dopjes af wil is zeker.
Maar wat is nou raadzaam. Ik lees dat de gehoorgang nog wel eens kan vervormen.
Ga ik dan voor "op maat gemaakte" met het risico dat ze na verloop van tijd niet meer goed afsluiten
of ga ik voor de "standaard gemaakt voor vrijwel iedere gehoorgang". zullen zeker goedkoper zijn dus vervanging is dan ook makkelijker.

Wie heeft ervaring met "standaard"?
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 mei 2015 19:06 
Ik gebruik, tot redelijke tevredenheid, de standaard plugjes van Alpine. Net als hierboven vermeld ben ik best wel geneigd ze kwijt te raken of anderszins te verliezen/slopen/stukmaken.
En dan is 129 euro's toch net te veel.
De Alpine heb ik dus redelijk tot goede resultaten mee. Maar ik kan geen vergelijking geven....

Harmony,
Hans.
( die al meer dan 20 jaar last van oorsuizen heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 mei 2015 23:15 
Oeps, d'r zit even geen 129 Euri voor oordopjes in de pot, ik ga eerst de universele maar eens proberen. In ieder geval bedankt voor de tip !

Groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 mei 2015 00:50 
Ik heb vroeger ook eens plastieken bij Hans Anders laten aanmeten, je kon kiezen uit harde of zachte èn je kon ze voor verlies verzekeren voor 2,50 Euries. Destijds kostten ze rond 65 Euries. En de 3 jaar verzekering had ik toen inderdaad nodig........
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 mei 2015 13:46 | Aangepast door: JiMi 
brinkcx:
Oeps, d'r zit even geen 129 Euri voor oordopjes in de pot

Bij mij normaal ook niet. Maar met de 500 Euro Challenge in het vooruitzicht, waarin ik in een paar dagen tijd vele honderden kilometers ga afleggen, vond ik dit een wel een zinvolle investering.

Over de standaard doppen: ik heb diverse soorten geprobeerd in de prijsklasse van 0 tot 15 Euro, die eigenlijk allemaal best redelijk goed bevielen v.w.b. de demping. Zelfs die gewone gele schuimdingen. Het grootste nadeel van sommige doppen was dat ze een irriterend gevoel aan mijn oor gaven. Die waren te hard ofzo. Als ik nu standaard doppen zou moeten kopen, zou ik die van Alpine proberen. Want ik heb een paar jaar terug toen ik mijn motorrijbewijs haalde een setje Alpine doppen (zwarte) gratis erbij gekregen in de KNMV-toolkit en die bevielen prima. Die zijn echter met een tissue vanuit mijn broekzak in de prullenbak geraakt en ik heb ze nooit meer teruggevonden....
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 mei 2015 22:13 
Omdat ik slechte oren heb, ben ik nogal secuur met gehoorbescherming. Een paar jaar geleden zocht ik naar een oplossing om geluid in mijn helm te hebben (voor navigatie) en gehoorbescherming tegelijk.

Die oplossing vond ik in oordoppen die muzikanten gebruiken tijdens live-optredens. Het zijn op maat gemaakte otoplastieken met ingebouwde micro-luidsprekertjes. Geluid en gehoorbescherming gecombineerd, dat was precies wat ik nodig had. De oordoppen zijn 'in ear' en gaan niet knellen in de helm. Ze worden met een 3,5 mm plug aangesloten op een bluetooth setje, dat ik onder mijn kleding draag. En via bluetooth maak ik (draadloos) verbinding met mijn Garmin. Een kostbare maar perfect werkende oplossing.

Pluspunten:
- prima geluid voor navigatie (ook voor muziek)
- gehoorbescherming naar keuze, afhankelijk van het filter
- je bent niet afhankelijk van één helm waar luidsprekers zitten ingebouwd

Minpunt:
- erg duur
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Pluggerz oordoppen gehoorbescherming

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven