Beste alleen.
Ik kan niet helemaal mee in het verhaal. Reden, mijn kennis is niet voldoende op het gebied van de Ignitech.
Echter maakt Kees een opmerking over de spannings regelaar.
Hier wil ik wel degelijk een opmerking over maken.
Mischien is het niet de spanningsregelaar, maar juist de dynamo zelf die het probleem is.
Waarom denk ik dat.
Ik zal hier het proberen uit te leggen. Graag zou ik het mooi vinden als met een test dit weerlegd wordt, en dat ik het dus fout heb. ZOu mooi zijn, want dan leer ik ook.
Het volgende,,,,,,
Ik heb ooit een cx500c binnen gekregen met problemen. Vonken gingen niet lekker, rot rijden, en de klant had er alles al aan gedaan.
Hij was de ignitech helemaal zat. Ik baalde, want ik moest nu storing zoeken aan iets wat niet bekend was bij mij.
Na veel zoeken kwam ik er achter dat de dynamo zelf het probleem was. Deze generreerd wissel spaningen via massa. De ingitech gaat hier op zijn fout genereren. Aangezien de groende draad van de dynamo massa is, en deze gebruikt word, kan dat dus problemen geven.
Dus, ik heb die ignitech er uit gehaald, en gewoon weer terug gegaan naar nieuwe dynamo en cdi unit.
Motorfiets rijd weer als een tirelier....
Nu mijn vraag, en of test.
Meet de drie gele draden door naar massa aan het blok. Heel de stekker even los van de spannings regelaar)
Fout meting is een waarde meten van enkele ohm. ( alles lager dan 100 ohm is fout)
Een goede meting is namelijk oneindig hoge ohm. ( 1 meg of meer)
Neem dit eens door, en kijk er eens naar, wie weet zit daar het probleem. Sluit het in iedergeval uit.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html