Hoi Werner, en Borisz
Door toeval ben ik aan het motorrijden geraakt in 2006.
Ik kocht een CB350 van een vriend, terwijl ik nog niet eens een motorrijbewijs had, dat zou Nr.1 worden.(Inmiddels weer verkocht)
Geinteresseerd als ik was in het knutselen aan motoren ontdekte ik al gauw dat losse onderdelen kopen niet altijd loont.
Zocht ik een knap spatbord, kwam ik weer met een hele motor thuis.
Enfin;
Via Marktplaats haalde ik die week (nadat ik Nr. 1 gekocht had) een CB550 K3 op bij een Mw. in Amsterdam; gratis welteverstaan! (Nr.2)
Dezelfde avond kocht ik nog een tweede CB350 (tja die onderdelen) voor een prikkie (Nr.3) .(Inmiddels weer verkocht)
Een tijdje later, ik was toen nog maar net aan het lessen begonnen, kocht ik een CB550 K3 deels in onderdelen (ja, het ging me om de spatborden), dat werd Nr.4.
Bij diezelfde man (van Nr.4) stond een hele mooie............ CX500 Custom, en tja die laat je niet staan, dus Nr.5. .(Inmiddels weer verkocht)
Inmiddels was het 2007 en was ik geslaagd voor mijn motorrijbewijs.
Die CB's reden wel en ik ging er mondjesmaat de weg mee op, maar er moest nog veel aan gebeuren.
De CX500 Custom (Nr.5) weigerde echter te starten, wat ik ook deed.
Uit pure nijd heb ik toen via Marktplaats in Meppel een CX500 overgenomen, dat was Nr.6.
Met de trein heen, met de motor terug, prima deal en die CX heb ik nog steeds.
Toen kwam ik op het Forum een wanhopige, desperate verkoper tegen en tja niemand boodt, dus de verkoper dreigde die CX naar de sloop te brengen................ je begrijpt die CX kon ik niet laten staan, dat was deze blauwe CX, mijn Nr. 7
En zo gaat het door;
Er kwam nog een CB750KZ (wat een rammelbak was dat, opgeknapt en weer verkocht, dat was Nr. 8. .(Inmiddels weer verkocht)
Voor een lid van de CB Four Club heb ik een CB550F weer opgeknapt en afgesteld en prima werkend gemaakt, daarmee verdiende ik geen geld, maar wel een CB550 F in ..... 12 kratten, een frame en 2 losse wielen, dat staat allemaal nog op zolder... Nr. 9 dus.
Anderhalf jaar geleden zag ik een hele mooie Silverwing, dat is Nr. 10 geworden.
Ik heb dus op dit moment (2016) nog driemaal CB550, tweemaal CX500 en een Silverwing 650
Oh ja, toen een aantal jaren geleden de MRB voor mijn Berlingo diesel rond de 100 Euro per maand kwam, heb ik besloten over te stappen op een kleinere en goedkopere auto.
Dat werd een Peugeot 205 van 1986. In deze auto rijd ik met plezier, met weinig kosten en zuinig in gebruik.
Toen een paar jaar geleden die overgangsregeling voor oldtimers kwam mbt MRB moest ik natuurlijk voor al die voertuigen iets bedenken.
Ik besloot toen om voor alle voertuigen gebruik te maken van de overgangsregeling.
Ik stal de auto in de winter in Frankrijk bij een kennis, waar ook een deel van de motoren staat.
Hier in Nederland heb ik nu nog de Silverwing staan , een CB550 K3 en de CB550 F in kratten.
Zodra de CB550 F klaar is en weer helemaal rijvaardig, dan verkoop ik zowel een CB550K3, maar waarschijnlijk gaat er ook nog een CX500 in de verkoop. Tegen die tijd meld ik me wel.
Voor de duidelijkheid: Alle motoren die ik heb (Behalve Nr.9 dus) zijn volledig rijvaardig en in orde. Natuurlijk kost het soms even moeite om van de een op de andere over te schakelen. Als een motor een tijdje stil heeft gestaan moet je soms wat zaken aanpakken, herstellen of bijstellen. Maar over het algemeen starten ze weer snel en kan ik er na alle controles meestal zo op weg rijden.
Ik heb me voorgenomen dat het hierbij blijft en dat er eerst motoren verkocht moeten worden voordat ik ook maar kijk naar wat anders.
Het knutselen aan al die verschillende exemplaren is niet alleen ontzettend leuk maar ook heel leerzaam en .... het geld gaat in de motoren en niet in de belastingen. Het rijplezier is het doel.
Dat is het verhaal erachter.
Groetjes, Joost Hilders
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip.
* Zwarte CX500
* GL650D Interstate