Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Ken je deze ?

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 april 2016 22:27 

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 april 2016 22:56 
Oh, ik dacht dat originele onderdelen voor de CX al een probleem waren, nou moet ik ook nog oppassen voor nep-onderdelen die ik dan zeker ook niet kan vinden ..... en ik had al zo vaak hoofdpijn....

Weinig keus dan blijven opletten maar.

Komt overigens wel meer voor, is ook wel bekend als de "3e shift" 's ochtend maken ze echte, 's middag maken ze echte, 's nacht de nep.
In m'n (ex)werk kreeg een bepaalde grote fabrikant zo wel eens spul dat ze nooit gemaakt hadden terug voor garantie, en dat waren geen simpele schroefjes of zo.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 17 april 2016 21:51 | Aangepast door: coenox 
Volgens mij heeft Brembo - van de remmen - er ook last van.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 april 2016 13:43 
Ach, en wat maakt het uit.
Bij ons model worden al geruime tijd imitatie artikelen gebruikt. ( wat is het verschil tussen imitatie in namaak???????)
Daar lag honda ook niet wakker van.
Sterker nog, het is die zelfde Honda die zegt dat we het zelf maar uit moeten zoeken.
Aan deze oude meuk valt niets te verdienen, dit zijn woorden van honda.
( op dit moment zit Honda met de handen in het haar, deze uitspraak 6 jaar geleden, breekt hun nu op)
Sterker nog, ze hebben er zelf aan mee gewerkt dat sommige onderdelen weer op de markt zijn gekomen, en dat noemen ze dan aftermarked reprodiction parts. David silfer, en cmsnl samen met nog een paar grote bedrijven, bieden deze producten gretig aan.

Dus zeg het maar, namaak? imitatie? ik zie het zo, ik ben al lang blij dat er weer zaken op de markt komen waar we verder mee kunnen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 20 april 2016 11:00 
Nou ja, kijk....

Aftermarked parts, onderdelen die later op de markt gekomen zijn, en NIET het merk Honda hebben. Mogelijk wel 'Honda approved' , dus goedgekeurd, maar zeker niet van Honda zelf.

Immitatie en namaak, twee verschillende woorden voor hetzelfde, niet origineel. Waar het haakje zit in bovenstaand artikel is het feit dat een onderdeel als 'Honda original' wordt aangeboden, terwijl het helemaal niet van Honda afkomstig is. En dan krijg je natuurlijk problemen......

Bijv.
vandaag : ' Hoi Hoi. Heb een originele kettingspanner van Honda gekocht, mooie prijs ook, En in Originele Honda verpakking met logo ! '
twee weken later: 'Hmm, ketting spanner kapot. Ga ik garantie claimen bij Honda'
Drie weken later : 'Wat een zooi bij Honda, ze zeggen dat ze het onderdeel al jaren niet meer leveren. Nou, Ik koop nooit meer een Honda, die afzetters..... '

Het is veel makkelijker een goede naam te verliezen, dan een goede naam op te bouwen.........

Harmony.
Hans.
( simpele naam, Hans..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ken je deze ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven