Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Even voorstellen (En CX500 B te koop gevraagd).

 
Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 mei 2016 16:23 
Hallo,

Ik kom hier net pas kijken, gezellig zo hier met de club en het forum enzo.

Ben 46 jaar en heb 3 maanden geleden mijn motorrijbewijs eindelijk maar eens gehaald, beter laat dan nooit.

En nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar een Honda uit de jaren 70/80. Die modellen vond ik vroeger
al mooi en nu nog steeds eigenlijk. En van een beetje sleutelen ben ik ook niet vies en om dat in clubverband te doen lijkt me helemaal leuk. Heb mijn oog laten vallen op de CX 500 B, dat vind ik het mooiste model eigenlijk van de serie
vanwege het cockpitruitje, de zwarte wielen en de verchroomde grille. Maar als iemand hier goede argumenten heeft om een ander CX model te nemen, laat maar horen dan. En het liefst zo origineel mogelijk want ombouwen of verbouwen vind ik echt zonde.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 mei 2016 16:48 | Aangepast door: JiMi 
Welkom! Het is inderdaad nooit te laat om je motorrijbewijs te halen.
Het aanbod van CX'en op Marktplaats is de laatste tijd niet echt groot. Als je daarbij voor jezelf de eis stelt dat het een B-type moet zijn, dan verklein je de kans wel heel erg om een goed exemplaar te vinden. Maar je kunt altijd geluk hebben natuurlijk...
Op de genoemde details na zijn de types z, A en B vrijwel hetzelfde. Ik zou mijn keuze niet van die details laten afhangen, maar vooral van de technische staat en onderhoudsgeschiedenis.
Succes!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 mei 2016 19:37 | Aangepast door: Rob1969 
Dank voor je antwoord. De B kom ik inderdaad nergens tegen. Wel de E en de Custom zo hier en daar.
Maar voor een Z of een A doe ik het ook hoor!

Wel kwam ik een A type tegen hier dat er volgens mij nog redelijk origineel uitziet maar geen idee of het wat is en of de prijs redelijk is:


www.motoroccasion.nl/motoren/honda-cx-500-m1199744.html

Kent iemand hier deze dealer?

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 18 mei 2016 20:07 
hallo rob,

welkom hier, veel zoekplezier.
ik zou nog even verder kijken want 1600 euro is wel veel te veel voor een normale cx...

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 18 mei 2016 21:00 
Hoi Rob,

Welkom hier! De prijs van je CX wordt bepaald door de haast die je hebt. Als je geduld hebt moet je een goed exemplaar onder 1000 euro kunnen vinden. Prijzen worden op dit moment volgens mij wat opgedreven door de caféracer-gekte. Even rustig rondkijken dus.

Succes!

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 19 mei 2016 10:15 
Prijzen worden op dit moment volgens mij wat opgedreven door de caféracer-gekte
Op Marktplaats staan 8 caféracers te koop voor bedragen (per stuk) waar je er een paar jaar geleden 8 complete cx'en had kunnen kopen.
Zoals Coen zegt, geduld!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 19 mei 2016 12:10 
En daarmee bedoel ik ook dat de prijzen van de originele CX'en volgens mij hoger liggen doordat ze gewild zijn als basis voor een caféracer en vaak ook zo worden aangeboden. Ik zie origineel staan voor 1500 euro, voor een motor die 3 jaar geleden hooguit de helft had opgebracht.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 mei 2016 15:47 
Als ik ooit mijn compleet gerestaureerde CX te koop aanbied, dan is het op voorwaarde dat deze niet tot caféracer wordt omgebouwd.
Het ding staat overigens al jaren in een droge opslag. Misschien ga ik 'm deze zomer maar weer 'ns berijden. Stilstand is achteruitgang.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Rob1969
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 mei 2016 18:39 
Ja bizar, je ziet meer CX'en als caferacer te koop staan dan originele.
Doodzonde als je het mij vraagt want er zitten echt een heleboel totaal mislukte exemplaren bij.
Ik kijk rustig verder!

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Even voorstellen (En CX500 B te koop gevraagd).

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven