Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

white wire fix helpt niet

 
Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 juni 2016 13:58 
A Swedish cx500 enthousiast is suffering from probably stator failure. I suggest the white wire fix to alliminate a possible problem. He tried it today but remedy, engine still run not more than 5500 rpm. could it still be the stator??? i"ve already suggest to install the ignitech.

Possible answers in English please so i can cut and past this to him.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 14 juni 2016 20:25 | Aangepast door: beinhart 
hello kees,

was he also on the swedish cx tref in motala? i didn not hear anything about problems,
only with the sidecar of goran...

greetings werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 juni 2016 23:42 
Geen idee Werner. Hij stelde de vraag op het Zweedse caferacer forum, compleet met filmpje. Nu versta ik wel wat Zweeds ( maar niet goed genoeg) maar het geluid dat zijn cx maakte klonk mij wel bekend. Of er ligt een sproeier los of een stator probleem. Hij heeft op mijn advies de white wire fix gedaan maar bracht geen verbetering, vandaar mijn vraag of het dan alsnog de stator nan zijn.
Cx500 onderdelen zijn lastig te krijgen in Zweden, zelf ga ik er eind juni naar toe, en kan eventueel onderdelen meenemen voor hem. Maar dan moet ik wel precies weten wst het is.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 15 juni 2016 09:46 
Welk type is het? Zou het de CDI kunnen zijn?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 juni 2016 10:08 
Despite the fact that the 'white wire fix'is promoted as a temporarly solution to overcome the 5500 rpm problem, it is also not always a functional work-around. I personaly think that it will be depended on the place/type of the mal-function of the coils on the stator.

As Kees said, I also suggest a Ignitch

A 5500 rpm problem is in most cases the stator, but yes, it can be the CDI. Not likely, but stranger thing can happen......

Harmony,
Hans.
( who's english is not as good as it shoud be )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 juni 2016 14:37 
coenox
A of B type Coen, met de TIA CDI ( wat een toepasselijke naam, als het idd de CDI is)
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 juni 2016 16:38 
Waarom gokken als je de stator gewoon kan testen:

stator test

Wss 8-9 die slechte waarden geeft.

En kan bvb ook aan carbu liggen. Bvb sproeiers verkeerd gestoken. Dan heb je soortgelijk probleem.

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 juni 2016 19:10 
Boterkoek
Ik ken de test Boterkoek, (cx500info.com) heb hem er naar verwezen maar de man in Zweden schijnt niet zo technisch te zijn en heeft geen multimeter. De sproeiers heb ik ook naar verwezen, voornamelijk omdat ik zelf die uitglijder ooit heb gemaakt.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 white wire fix helpt niet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven