Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Gevallen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 juni 2016 21:19 
Ik ben vanmiddag voor de eerste keer onderuit gegaan. Onderweg naar huis reed ik in Otterlo bij van Ginkel assurantiekantoor de rotonde op. Ik reed langzaam want ik kwam net uit een regenbui. Ik was de rotonde nog niet kwart rond en daar ging ik al. De motor ging plat met mij erbij. We kwamen schuivend en rollend een paar meter verderop tot stilstand. Even snel gevoeld of ik alles nog kon bewegen en dat lukte gelukkig, toen opgestaan. Beetje last van de pols. Daarna met een paar medeweggebruikers de schade aan de motor bekeken. De klap is volledig opgevangen door de kuip, kuipspiegel, versnellingspook, voetrust en die zijspriet v/d de middenbok. De rest van de motor bleek in orde. Uitlijning ook okee. De motor was nog rijdbaar. Daarna heb ik het vizier van mijn helm gerepareerd want die had ook een tik meegekregen en toen heb ik mijn weg vervolgd.

Al met al heb ik flink mazzel gehad, met weinig schade aan mezelf en de motor. En tijdens die luttele momenten dat ik over het asfalt rolde dacht ik ook nog: wat ben ik blij dat ik een goed pak en helm draag!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2016 21:37 
Goede afloop, gefeliciteerd!

Groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2016 21:48 
Gelukkig goed afgelopen Hoe is het met de deuk in je ego ???? valt wel mee denk ik daar hebben cx rijders meestal niet zo'n last van

gr Arnold

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2016 21:51 
Pfff..toch effen schrikken.

Gelukkig niks ernstigs
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2016 22:16 
ZO! Da's schrikken. Gelukkig dat je pak en helm in orde had, en mooi dat de kuip het grootste deel van de klap heeft opgevangen.
Tja, ze zijn daar aan de andere weg bezig, en dan weet je het maar nooit. Morgen spierpijn, denk ik... of heb je dat nu al? Die CX krijgen we wel weer in orde, de kuip is ook te repareren, of te vervangen. Kuipen genoeg, maar een JiMi hebben we er maar één van.

Blij dat het goed is afgelopen. Sterkte!

Harmony,
Hans.
( heeft ook eens een CX mogen oprapen, en wat zijn die dingen dan zwaar !!!! )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 16 juni 2016 23:10 
Jammer van de schade maar gelukkig kan je het zelf vertellen en heb je geen (of weinig?) lichamelijke schade .
Een versnellingspook heb ik wel ergens liggen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 juni 2016 23:36 
Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen! Ben je er ook al achter waardoor je ging schuiven?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 juni 2016 01:23 
Gelukkig, dat je zelf niets hebt en dat je niet snel reed op het moment van schuiven.....het zou dus zo maar kunnen, dat er zand o.i.d. in de bocht lag en een ongelukje is dan maar zo gemaakt.

Gr. Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 juni 2016 06:28 
Hoofdzaak is dat jij er goed onderuit bent gekomen..gelukkig maar...en sterkte
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 juni 2016 08:23 
als het bij schade aan de motor bijft mag je blij zijn, dat is te maken.
gelukig ben je er zelf goed er van af gekomen.
sterkte.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 juni 2016 09:03 
Heey Marko,

Jammer van de schade aan je kuip, ik hoop dat je verder echt geen schade hebt aan die prachtige CX!!
Sterkte met de deuk in je ego!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 17 juni 2016 09:32 
Je weet wat ze zeggen. Je hebt twee soorten motorrijders. Zij die gevallen zijn en zij die nog moeten vallen. Welkom bij de club en succes met herstel van jezelf en de motor. Waren we in de buurt geweest op onze kampeerplek in Otterlo hadden we je natuurlijk overeind geholpen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 juni 2016 12:30 
Nou ben ik blij dat ik niet de enigste ben die gevallen is
gelukkig is het goed afgelopen met jou.
Sterkte ermee en succes met de reparatie v.d.motor.
Groet Bob.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 17 juni 2016 21:27 
Hartelijk bedankt allemaal. Ik weet niet precies hoe het kon gebeuren, ik heb die plek op het asfalt niet van dichtbij bekeken maar het was daar in elk geval nat en misschien ook wel glad. Ze zijn daar inderdaad een tijdje met de weg bezig geweest bij de 1e afslag, dus het kan zomaar zijn dat er vuil op de weg lag.
Ik zit nu wel te denken aan mijn banden. Deze liggen er al om sinds 2011 maar hebben nog voldoende profiel. Ik voel er wel voor om er nieuwe omheen te laten leggen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver borisz
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 17 juni 2016 21:41 
Gelukkig dat het voor jezelf goed is afgelopen. Rotondes zijn soms ondingen. Vaak hebben ze een negatieve verkanting en als het net geregend heeft wordt asfalt glad en op die rotondes vaak nog gladder. Tijdens de challenge van 2014 ging ik in Frankrijk net niet onderuit, maar de hele motor schoof op beide wielen ongeveer 15cm naar rechts. Toen had ik ineens weer grip en kreeg ik nog weer eens een duw omdat de aanhanger zich ook weer in het spoor moest zetten. Je schrikt er toch altijd van!
Wie later remt is langer snel!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Gevallen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven