Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Probleem met toerental

 
 
Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 juli 2016 18:31 
Beste leden,

Motor start inmiddels, heb wel idee dat de startkoppeling aan vervanging toe hij maakt tijdens het starten een gierend geluid maar niet altijd. 

Hebben filmpje erop gezet, omdat op het moment dat ik de benzine kraan open zet de motor ineens in toeren omhoog loopt( wil ik eigenlijk voorkomen omdat motor rustig ingereden moet worden)De stationair afstelling staat zoals marco het beschrijft in ziin filmpjes boven het co2 gat, de gaskabel heeft speling zoals voorgeschreven.

Zijn er op dit forum mensen die dit welicht bekend voorkomt



Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 juli 2016 18:36 
die krijgt te veel benzine dus, carb probleem dus. maar wat prs weet ik niet.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 juli 2016 20:31 
weet je zeker dat de kleppen goed staan ik hoor ze namelijk niet en op het moment dat je hem uitzet slaat hij terug door de carburateur dat zou eigenlijk niet moeten.
Dat hij harder gaat lopen als je de benzine kraan open zet kan komen doordat er een vlotter niet goed afsluit en zodoende stroomt de benzine door de sproeier en overloop kanalen de luchtstroom in.
kijk ff naar de bougie's, als er een zwart begint te worden is die carburateur de boosdoener.

gr Arnold.

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 juli 2016 21:19 
Kleppen staan op tuimelen als ze op vliegwiel op merk teken staan, zo heb ik ook kleppen gesteld . Is er nog een andere manier om kleppen te stellen? Kan het altijd nog een keer doen zoveel werk is dat ook niet.

Maar loopt de cx ook als die 180 graden verkeerd staat?

Bougie heb ik er uitgehaald en zijn beide nat en zwart, zijn er setjes voor de vlotters te koop. Ik ben dan ook iemand die wil weten waarom de caburateurs niet over lopen als ik de benzine kraan gewoon open laat staan .

Gr dylan

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 3 juli 2016 22:35 
Als ik het goed zie, zet je de kraan juist open! Waarschijnlijk start je op de nog aanwezige brandstof in de vlotters, en als je de kraan open zet, gaat hij nog harder lopen. Dat hoort niet, geen idee waarom dat gebeurd. Natte en zwarte bougies, dat hoort ook niet. Mengsel te rijk in elk geval. Er zit ook beweging in je rechter carburateur. Als die niet goed vast zit op het spruitstuk, kan hij valse lucht aanzuigen. Dat is niet bevorderlijk voor een goede loop.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 juli 2016 22:53 | Aangepast door: A Koopmans 
Hoi Dylan,
Beide bougie nat en zwart is dus teveel benzine daar zit dus ook het probleem
In de carbs zitten overloop pijpjes die normaal de overtollige benzine weg moeten laten lopen soms solderen ze die dicht dan lekt hij niet meer maar dan loopt de benzine de luchtinvoer in met als gevolg teveel benzine
dat blijkt ook uit de snelle loop as je de kraan open zet
heb je de vlotters goed gemonteerd (kijk even naar het filmpje op you tube over carbs)
zorg dat de O-Ring gelaatst is tussen de cilinder en de carbs en de slang klemmen goed aangedraaid
Ik heb het filmpje nog eens bekeken maar de carb springt er bijna af zoveel druk krijgt hij te verwerken dus daar gaat zeker iets niet goed,Zitten de rubbertjes onder de hoofd sproeier er wel in ??

ook is er geen zuiver luchtstroom om dat er geen rubbers of luchtfilter op de carbs zitten dat heeft een vacuum carb wel nodig want die kleine gaatjes aan de bovenzijde aan de inlaatkant zorgen dat de schuif omhoog gaat bij geen geleide luchtstroom werkt dit niet goed

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 4 juli 2016 09:27 
Nog een keer de film bekeken. Je raakt eerst de rechter cilinderkop/bougiedop aan en de motor maakt meteen meer toeren en er is wat rook uit de carburateur zichtbaar. Ik denk dat ook je ontsteking nog niet helemaal optimaal is. Zijn de weerstanden uit de bougiedoppen verwijderd? Je carburateur zit niet goed vast op het inlaatspruitstuk. Daar hoort een soort slangklem te zitten.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 juli 2016 10:44 
Kijk eens naar de chokeklep die staat dicht en als de motor vol gaat blijft hij dicht staan er zit geen beweging in.
Trek de carburateurs eens helemaal uit elkaar.
En kijk ook even naar je kleppen en ontsteking hij slaat terug ontsteking kun je bekijken met een stroboscooplamp.
Kijk ook even hier.



http://ameuwese.home.xs4all.nl/caps.htm

http://ameuwese.home.xs4all.nl/
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 juli 2016 18:56 
@ A Koopman

De pijpjes die u bedoeld zijn diegene die in het vlotter bakje zit? Deze zijn open en goed ook niet ingescheurd, de o ring zit bij beide kanten en tussen zijn ook nog heel. VLOTTERS zijn goed gemonteerd enige wat ik nog kan doen is de vlotterhoogte controleren , welk o ring bij de hoofsproeirer bedoelt u?

@ Mast

Ja klopt met me andere hand zit ik aan de gashendel, is geen rook gewoon veel benzine damp. Nee weerstanden zitten er nog in kan je die er gewoon tussen uit laten dan? Slangklem zit erop en ook vast, kijk op werk wel even voor een nieuwe kijken of die hem beter vasthoud.

@amsilverwing

Choke klep staat open ook op het filmpje heb hem ook zonder choke gestart, kleppen zijn allemaal gangbaar en goed te bewegen zonder problemen.
is er wat aftestellen dan aan deze onsteking behalve de vervroeging spoeltjes die achter op je carterdeksel zit?

Bedankt alvast voor het meedenken en informatie voorziening hoop dat snel opgelost is.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 juli 2016 19:25 
Dylan:
zijn er setjes voor de vlotters te koop. Ik ben dan ook iemand die wil weten waarom de caburateurs niet over lopen als ik de benzine kraan gewoon open laat staan

Euh.... vroeger, lang geleden, toen ik nog jong was........ toen was dit 'normaal'

De carburateurs lopen niet over omdat de vlotters, die drijven op de benzine in het bakje onderaan de carburateurs, omhoog gaan als er steeds maar weer benzine toegevoerd wordt. Dat toevoeren begint op het moment dat je de benzine kraan open zet. Dan stroomt er benzine in de vlotterkamer, totdat de vlotternaald de toevoer afsluit. De vlotternaald wordt tot deze actie gedwongen door de vlotter, die, zo als gezegt op/in de benzine drijft.

Als er benzine wordt afgenomen, dus met de luchtstroom mee gaat, gasmensel wordt, en uiteindelijk verbrand wordt, zal de vlotter een ietsjes dalen, totdat er weer benzine in de vlotterkamer komt, waardoor de vlotter omhoog gaat waardoor de vlotternaald de benzine toevoer afsluit tot dat er benzine met de luchtstr......

Nou ja, zo dus.

En als er een naaldje niet goed afsluit loopt er benzine 'ergens' heen. Hetzij naar buiten, hetzij in de luchtstroom, dus extra brandstof, met alle bijbehorende probl...euh.. uitdagingen.

Er zijn twee soorten vlotters, die elk hun eigen naaldjes nodig hebben. Oranje vlotters, en zwarte vlotters. Naaldjes zijn NIET uitwisselbaar.

Om het ingewikkelder te maken even een plaatje erbij:
carb cx500
Uiterst rechts, naast de woorden filter<filter>filter is een vlotternaald te zien. Rood is, AFAIK, de benzine stroom, blauw de luchtstroom.

Enne: mijn CX500 loopt rot als er een verstopt en oud luchtfilter in zit. Maar hij loopt net zo rot ( of erger ) als ik er geen luchtfilter in heb zitten.

Harmony,
Hans.
( die z'n cx500 niet gaat verzagen tot een <gruwel> cafe racer < huiver> )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 juli 2016 19:29 | Aangepast door: Hansv 
Dylan:
weerstanden zitten er nog in kan je die er gewoon tussen uit laten dan

Oh ja, die weerstanden. Ja, die kunnen er tussenuit. Er is een verhaaltje, met plaatjes, over gemaakt, en het is achter DEZE LINK te lezen.

Harmony
Hans.
( 't Is een veerkrachtig verhaal ...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 juli 2016 21:16 
@ harmony

Bedankt voor je reactie.
Dus de caburateurs maar weer is uit elkaar halen zitten oranje vlotters in me pennetje met rubber puntje, deze zit er in geschoven.
Oké super ga ik dat meteen doen weerstanden eruit, luchtfilters zijn onderweg, maar dat verklaard niet waarom motor harder gaat lopen op moment van benzine kraan open

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 juli 2016 21:16 
Dylan
ik heb het niet gehad over een o-ing bij de hoofd sproeier maar een rubber dopje dat de hoofdsproeier afstopt in de vlotterbak
als je die er niet in heb zitten kan de benzine rechtstreeks de hoofdsproeier in
kijk op you tube even naar het filmpje van Marco over carburators daar heeft hij het ook over dit rubber dopje en ja die zijn nieuw leverbaar bij hem

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 juli 2016 21:23 
Dylan,
Het verklaard soms heel veel
ik heb een gs 750 l daar zitten rubberen conussen op de carburators aan de luchtfilterzijde als ik die er niet op plaats komt het blok niet hoger dan 3000 toeren en gaat dan heel raar lopen als je dan naar de gasschuif kijk dan zie je die springen dat komt omdat er geen goede luchtstroom in de carburators komt

Schrijver Dylan
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 4 juli 2016 22:33 | Aangepast door: Dylan 
Heb nog is gekeken naar de caburateurs tot me verbazing zag ik dat de stationair sproeier er niet diep genoeg in zit, heb de geperste eruit gehaald en die van een gl500 erin geplaatst, als je naar de foto kijk zie je het verschil. Hierdoor komt die er niet vergenoeg in, de rubberen dopjes zitten er in en zijn flexibel.

Vlotterhoogte na gemeten en die zit op 15.1 mm dus dat is goed

Pagina  Pagina 1 van 4:  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Probleem met toerental

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven