Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

CX500A klein electrisch probleempje

 
Schrijver borisz
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 juli 2016 22:13 
De afgelopen tijd ben ik druk in de weer geweest om een CX500 weer helemaal op te knappen. Helaas kwam ik er bij de proefrit van vandaag achter dat er toch nog een klein electrisch storinkje in de motor zit.

Het zit namelijk zo: ik start de motor, niks aan de hand. Ik rij weg, ook niks aan de hand. Alles lijkt normaal. Als ik het licht aandoe gaat er iets niet helemaal goed. De temperatuurmeter loopt op en de knipperlichtjes op het dashboard gaan dan allebei branden. Afgelopen avond kwam ik er in het donker ook achter dat de knipperlichtjes in het dashboard ook heel zwakjes branden als het licht uit is.

Ik zit zelf te denken aan massa van het 6 volt systeem wat aan de massa van de 12 volt installatie is geknoopt of is er toch nog iet anders?
Wie heeft er tips?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juli 2016 22:24 | Aangepast door: brinkcx 
Uh, hebben we een 6 volt systeem ?? Moeten er batterijtjes in dan?

FF serieus : zo te horen heb je een probleem met de massa/min voor tenminste de koplamp. Voor al die draadjes daar in die koplamp maar eens nazien of de groene aan de groen zitten en ook met de min in verbinding staan. Even puzzelen misschien met de multimeter of een proeflampje, maar moet te vinden zijn. Ergens zitten de kleurtjes verkeerd aan elkaar of zelfs los.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juli 2016 23:05 | Aangepast door: Hansv 
Binnen het schema is zo'n beetje het enige wat dergelijk gekkigheid kan veroorzaken een verkeerde massa, net van Frans ook schreef. Koplampkap eraf, en zoeken maar...

Veel succes ....

Enne, ik ben een voorstander van gescheiden systemen. Maar waar haal jij 6 volt vandaan? en waarvoor?


Harmony
Hans.
( 't Is dat ik wat uit de buurt zit ....... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juli 2016 23:19 
Ik meende dat er ergens een 6 volt systtemtpje zat voor de watertemperatuurmeter of iets dergelijks.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2016 23:41 
Voor dat metertje zit er ergens een 7 Volt regelaartje, maar om dat nou een systeem te noemen is behoorlijk optimistisch

(waar precies verschilt per model, voor de oer-CX onder het metertje zelf)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 juli 2016 09:16 
massa in de koplamp is niet in orde.
Voor al naar de lamp zelf, en of bedrading daarvan.
Hierdoor gaan er stromen lopen door andere kanalen.
Maak massa in koplamp in orde.
Maar maak ook massa aan je blok in orde.
Maak eventueel extra massa punten.
Ik denk dat dan alle problemen wel op gelost zijn.
begin met groene draad naast cdi unit, leg daar een nieuw extra kabel aan op de accu naar dat massa punt.

Groetjes marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver borisz
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 juli 2016 13:10 
Opgelost, het bleek dat de groene draad naast de CDI was weggemoffeld achter tape. Zelfs het oogje zat er nog aan. Gemonteerd op de accu aan de minpool en het geheel is weer klaar. Alle storingen waren in een keer weg!

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 juli 2016 14:43 
ha dan had ik het toch goed.....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 CX500A klein electrisch probleempje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven