Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Contactslot.

 
Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 juli 2016 13:17 
Vraagje,
Het gaat om een CX500C van 1983.
Kan het contactslot open gemaakt woorden, in het boek
staat dat hij helemaal geseald is, dus dat is mijn vraag.
De sleutel draait iets terug vanwege de trilling en dan
stopt de motor erg vervelend waarschijnlijk de contacten
zoals ik gelezen heb bij,, zoeken,,
Groet, Bob.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 juli 2016 15:41 
bij HansV die er een mooi verhaal over heeft geschreven, zoek dat even op
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juli 2016 16:22 | Aangepast door: Hansv 
@ Frans : Dank u voor deze lovende woorden....

Het slot bestaat uit twee delen
- 1 Het metalen stuk, waar de sleutel in gestoken wordt. Door het draaien van de sleutel wordt er een meeneem-pal bewogen, die het tweede deel bedient. Ik weet niet of dit los te halen en/of te repareren is.
- 2 Het schakel gedeelte. Dit is los te nemen van het bovenste gedeelte, en dan heb je toegang tot de contacten.

Let op! Bij het scheiden van de twee delen moet het slot in de 'ON' positie staan ( of was het 'off', ik vergis me daar altijd in )
De drie kunststof lipjes van het onderste gedeelte moeten in elk geval soepel naar binnen gedrukt kunnen worden. Doe je het verkeerd, dan is de kans groot dat er een lip afbreekt, waardoor het onderste gedeelte niet meer goed op het bovenste gedeelte aansluit, met als gevolg : slecht contact.

Lees bijvoorbeeld : DIT VERHAAL over het slot. En misschien is het verhaal van mijn eigen slot problemen ook wel NUTTIG leesvoer.

Succes !

Harmony
Hans
( die al heel wat heeft verkl**t aan diverse sloten, maar ook successen heeft behaald )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 juli 2016 17:56 | Aangepast door: Hans Brune 
Bij mij kon ik de lipjes alleen induwen precies tussen ON en OFF (cx500c 1982). 2x geslaagde operatie, ook hier vanwege de schema's van HansV (smul, smul). Misschien bof je en is het iets met de veertjes en de kogeltjes, herstelbaar dus.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 juli 2016 13:16 
Allen bedankt voor de feedback en ik weet nu genoeg
en ga er aan beginnen.
Groet Bob.

Schrijver Marco
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 juli 2016 13:40 
ik heb er nog een liggen eventueel

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 juli 2016 13:22 
naar nu blijkt gaat het over een contact slot 5 pins.
deze is niet gelijk aan het oer model cx500 met de cdi unit.

Denk er aan, voor de cx500c modellen kunnen 3 type contact sloten in omloop zijn.
Voor de cx50 oermodel is het er maar 1.
Let op de aan sluitingen 5 of 6 pins als met op zoek gaat naar een contact slot.
Let op, bij een normaal contact slot worden er alleen verbindingen gemaakt van de accu naar de betreffende onderdelen die aanmoeten gaan. Contact af, is dus alles los.
Bij het oermodel cx500 is dat nu juist de grap. Bij uit, zal er een massa contact worden gemaakt waarmee de cdi unit kort wordt gesloten. Hier door kan je de cx niet starten.
Dit is dus het grote basis verschil in conact sloten.
Ik zelf vind het nog steeds moeilijk om contact sloten te leveren voor alle cx en gl modellen.
Ja in sommige gevallen gebruik ik zelf een contact slot van de cb1000 six.............
dus u ziet, er zijn helaas voor de cx gl modellen vele soorten in omloop als dan niet met voor gemonteerde kabel.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 juli 2016 15:51 
Contactslot probleem opgelost.
Via Marco B. een nieuw contactslot ontvangen
alles werk weer perfect, dit wou ik even melden.
Groet Bob.

Schrijver Ton
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 sept. 2016 17:09 
is het contactslot van een cx 500 euro weer anders?bij mij valt soms de stroom uit,na wat heen en weer bewegen heb ik dan weer stroom,heel vervelend soms
Tonda

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Contactslot.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven