Helemaal niet vreemd, sterker nog; volgens het boekje.
Starten gaat met de spanning uit de witte spoel ( toch?) en blauw komt er pas bij/neemt over, bij hogere snelheden. En waarom hij dan slecht start bij warme motor? Omdat de waarde van 'wit' in dat geval nog verder afwijkt van wat het moet zijn, en de opgewekte spanning/vermogen dan nog lager is.
Naar mijn idee wordt de vonk dan te zwak, en die te zwakke vonk wordt gesmoord door de hoge druk van het aanwezige gasmengsel ( of zo iets )
Grote stekkerblok alle waarden goed: Opnemers in het blok zijn goed, en de spoeltjes achter het achterste dekseltje zijn ook goed.
Wit en blauw fout: de spoelen die de ontsteking regelen, die dus de spanning naar de CDI geven, werken niet goed meer.
Resultaat: rare toestanden met de ontsteking, zoals ondervonden.
Oplossing 1 : Ignitech monteren.
- blok hoeft niet open, kost ook het minste
Oplossing 2 : stator vervangen.
- kost wat meer, tenzij je er nog eentje hebt liggen......
Succes,
Harmony,
Hans.
( die er ooit stevig over heeft zitten denken, en nu ongeveer een idee heeft hoe het werkt...... of niet..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken