Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

vervolg niet starten bij warme motor!

 
Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 aug. 2016 19:53 
Na dat ik wat olie bij gevult had liep mn cx weer normaal, echter sins gister ( ben nog onderweg in Duitsland) loopt ie op 1 poot en wel de rechter. De linker krijgt wel een vonkje maar miniem, bij stationair draaien komt af en toe de linker even bij, je hoort dan de exstra klappen.
Nu lees ik iets over de white wire fix maar is dat alleen voor de hoge toeren? En ja ik weet dat de stator aan het overlijden is, en die ga ik van de winter vervangen. Maar voor nu dus even een groot probleem, rijd niet lekker op 1 poot.
kan de white wire fix helpen en hoe moet dat, want dat kan ik dus niet vinden hier
groet Peter
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 30 aug. 2016 21:06 
Peter, lees HIER het verhaal over de whitewire fix, geschreven door HansV.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 aug. 2016 22:03 | Aangepast door: peter cxje 
Dank mast, dat is dus een fix voor de hogere toeren, daar heb ik dus helaas niets aan op dit moment.
Ik zou dus een bleu wire fix moeten doen maar dan krijg ik waarschijnlijk een heet achterwerk, en dat is ook de bedoeling niet
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 30 aug. 2016 22:17 
Blue-wire fix= CDI slopen!
Probeer eens om de bougies om te wisselen en zet de elektrode afstand iets "krapper". Of loop alle kabel aansluitingen van bobine tot bougies na. Staan je carburateurs goed afgesteld? Luchtfilter schoon?
Succes met de terugreis!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 aug. 2016 22:29 
Dat bedoelde ik met een warm achterwerk krijgen, cdi slopen dus
carbs staan goed , filter is schoon. Maar zelfs met een nieuwe bougie krijgt ik een zielig klein vonkje, de weerstanden zijn er al uit.
De terugreis is geen probleem, de cx staat achter op de camper. Echter gebruik ik deze voor boodschappen en mooie toertochten, de hele dag naast de camper zitten is ook niet alles.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 aug. 2016 23:30 
Hallo Peter,

als het probleem maar aan één kant zit dat komt dat waarschijnlijk niet door een slechte CDI-voeding spoel in de stator (blauwe en witte draad), dan zouden ze beide slecht worden. Gekleurde fix helpt waarschijnlijk dan ook niet.

Wel kan één kant van de CDI box slecht zijn natuurlijk, of bobine/bekabeling/pickup spoelen. Dus eens stator nameten en/of bobines omwisselen en zo, dan vindt je de oorzaak wel (verwacht ik dus he, maar een meer originele oorzaak horen we graag )

Plezier,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 aug. 2016 08:53 
De stator had ik al na gemeten, waardes grote stekker zijn ok, echter de witte en blauwe draad geven foute metingen. Dus de stator moet vervangen worden, ik ga vandaag maar weer een knutselen en kijken of ik de fout kan vinden.
Vind ik hem, meld ik dit
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 aug. 2016 09:36 
Nog even een vraag, in de bougie kap zit een lang aluminium staafje, wat is dat?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 31 aug. 2016 09:52 
hoi peter,

dat staafje is een weerstand, sommige zeggen dat die beter is om eruit te halen. volgens mij zitten ze er bij mij nog in.
ik zelf heb ook al eens die klappen gehad en slecht lopen op 1 cylinder af en toe. bij mij was het 1 van de stekkertjes naar de cdi die een beetje slecht contact maakte/losser zat...

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 aug. 2016 10:32 | Aangepast door: Hansv 
Hoi Peter,

Het lange aluminium staafje is een opvulling, tussen de bovenkant van de dop, en de eventueel nog aanwezige weerstand.
Kijk voor een tekeningetje even achter DEZE LINK .

Als je toevalling een andere bougiedop bij je hebt (of links met rechts verwisseld) kun je een slecht contact in de dop misschien uitsluiten. Er kan flink wat oxidatie in die kap optreden, weet ik uit ervaring. Uit elkaar halen en schoon maken, ook en vooral helemaal bovenin, waar je niet echt goed bij kan komen.......

Het kan ook gewoon je CDI zijn, zoals hier al eerder is gesuggereerd.

Harmony,
Hans.
( prettig idee met camper EN cx op vakantie ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 31 aug. 2016 13:40 
Ik heb dit draadje niet gevolgd, maar mijn oude CDI vertoonde steeds meer storingen hoe warmer hij werd (steeds erger op 1 poot lopen). Als de CDI afgekoeld was dan liep de motor weer goed. En vergis je niet, die CDI's worden flink heet! Nadat ik de CDI vervangen had voor een ander exemplaar was het probleem verdwenen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 aug. 2016 14:00 | Aangepast door: peter cxje 
Aan het meten geweest, wite draad 60 v, de blauwe 25 v. Dus dat zit niet goed, dat ie nog op 1 poot loopt is me een wonder. Thuis heb ik bijde nog liggen, zowel de stator als een cdi, maar daar heb ik nu even nix aan.
Verder heb ik de draad vervangen van de cdi naar de bobine, ook de bougie draad aan bijde zijde in gekort, maar zelfs zonder kap krijg ik een zielig vonkje en ook nog eens af en toe. Zodra het toerental omhoog gaat helemaal geen vonken meer. Dus van de winter het spul maar vervangen, stator, cdi, en bobine.
Wat ik al dacht zijn de weerstanden er al uit, dat staafje leek me al geen weerstand.
Vrijdag zijn we in de buurt van thuis waar ik nog een cx heb staan in goede conditie. Dus maar even ruilen daar ik zaterdag weer richting limburg ga.
Alle bedankt voor het mee denken
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 31 aug. 2016 15:47 
Vraag je toch een Ignitech of zo voor Sinterklaas ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 31 aug. 2016 18:44 
mijn vrouw geloofd daar niet meer in, en ik ben geen kind meer zegt ze
Dus die vlieger gaat niet op, helaas pindakaas. Van de winter maar eens puzelen.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 sept. 2016 19:58 
Vandaag de motor wissel gedaan, moest ff wennen aan het andere weg gedrag van deze cx. Na een jaar stilstand had hij even een pufje remmereiniger nodig om te starten, maar liep daarna als een speer
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vervolg niet starten bij warme motor!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven