Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Olie lekkage na de winterstop.

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 maart 2017 17:30 | Aangepast door: Marco 
vanmiddag een eindje een gereden na afloop zag iets vervelends, lekkage.
olie lekkage olie lek

Waarschijnlijk een lekkage van de pakking. in het hoekje onder de cilinder. Kan natuurlijk wel rijden maar moet wel het oliepijl in de gaten houden.
Wie heeft er tips. Zal wel een duur geintje worden. blok moet er onderuit.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 11 maart 2017 10:18 | Aangepast door: MAST 
Marco, ik verdenk de waterpomp. Maar ook dan moet je blok eronderuit. Het is wel wat werk maar met deze motoren/blokken goed te doen als je een beetje sleutel ervaring hebt. Waar woon je ergens in Nederland?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marco
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 maart 2017 10:23 | Aangepast door: Marco 
Ik woon in Zwolle Marcel. Ik zal hem vandaag inspecteren waar het vandaan komt.

ik heb twee lekkages gevonden
lekkage olie
ik heb een klein rondje gereden om de motor warm te krijgen, tussentijds gestopt om te controleren. In de hoek bij de pakking komt er olie vandaan.
Is het een idee om voor tussentijdse noodoplossing hittebestendige lijm erop te doen???

De tweede lekkage komt bij een bout vandaan
bout lekkage
In mijn boek kan niks vinden omtrent een eventuele o ring. Of is het een idee deze bout er uit draaien en silicone kit erop te doen.??

wie heeft er tips

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 11 maart 2017 14:06 
Die bout is van de spanner van je distributie ketting. Die kan je er niet uitdraaien. Om bij de o ring te komen moet het achterdeksel open.( =blok onder het frame vandaan)
De andere plek kan ik niet goed zien waar dat zit. Ik zie een stukje inlaatspruitstuk? Als dat klopt is het wrs. het huis van de waterpomp. Aan de onderkant daarvan zit een gaatje (dat hoort). Als je waterpompkeerring lekt, kan er olie of water uit dat gaatje lopen.
Kitten kan tijdelijk helpen maar het is een noodoplossing.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 maart 2017 15:14 | Aangepast door: JiMi 
De o-ring is nr 16 op de tekening. Zeker niet proberen om hem eruit te draaien als dat al zou lukken, want als de spanner los schiet kun je je blok er zeker onderuit halen. Is veel voorkomend euvel, lekkage op deze plek. Word vaak provisorisch opgelost door de bout rondom af te kitten.

Die andere lekkage wat marcel bedoelt met "een gaatje", dat is het weephole. Die zie je met het blote oog niet maar zit linksonder in het waterpompdekseltje. Maar dan zou ik een lekkage links over het blok verwachten, bij jou zit het rechts (maar dat komt misschien ook wel voor, ik weet het niet)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Marco
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 maart 2017 16:42 | Aangepast door: Marco 
ik beide lekkages voor nood afgekit met siliconen. hier een betere foto. benzine tank eraf gehaald
lekkage
kijken of het helpt.

Schrijver norby
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 maart 2017 22:19 
dat komt me bekend voor, lekkage bij de bout van distributiespanner.
nb

Schrijver Teto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 maart 2017 07:56 | Aangepast door: Teto 
Boutje kettingspanner afkitten is prima.
Gaatje onder waterpomp dichtkitten vind ik linker.
Als de de keramische keerring (5) ook gaat lekken komt er koelvloeistof in je blok omdat de oliekeering (13) ook lek is.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 maart 2017 20:07 


kijk maar bij een van mijn filmpjes, daar is het boutje met o ring op te vinden.
Momenteel ben ik zelf aan het experimenteren om een iets dikkere o ring te gebruiken.
Tot nu toe gaat het monteren goed, maar ik weet nog niet hoelang het houd.

Honda origineel o ring is duur, en de kans op zweten blijft bestaan.
Dus vandaar dat ik naar alternatief zoek.
groetjes marco becker, goolge maar op mijn samenm met you tube er bij...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Olie lekkage na de winterstop.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven