Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Gereedschap, net even het andere doppensetje.

 
Schrijver GL5
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 mei 2017 17:15 
Ik leg zelden mijn gereedschap 100% netjes terug dus na een bepaalde periode mis ik weer het eea.
Daarom koop ik ook nooit het duurste aangezien tegenwoordig goed spul voor leuke prijzen te koop is.
Ook het aanpassen van gereedschap gaat dan makkelijker, koop er wel een setje bij.

Nu hebben ze via de Lidl website leuk spul.
Zo op de foto is te zien dat je ook een steeksleutel op de dop kunt zetten en dat is natuurlijk ideaal
voor die moeilijk te bereiken plekje.
Besteld en ingezet voor de lente motordemontage.

Wat een handig spul, meteen extra gekocht voor std in de auto.
Misschien een tip.
Hoelang het mee gaat. Hopelijk voldoende lang voor een goede prijs kwaliteit verhouding.
Maar ziet er gelikt en doordacht uit.

De kleine dopjes;
https://www.lidl-shop.nl/POWERFIX-Dopsleutelset/p100212154

De grotere dopjes;
https://www.lidl-shop.nl/POWERFIX-Dopsleutelset/p100208944

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 mei 2017 17:31 
Da's soms best handig ja! een ratel waar de draad doorheen kan. Ik heb vorig jaar een ander setje bij de Lidl gekocht en gebruik het met plezier. Kanttekening is wel dat de ratel inmiddels niet lekker meer rateld en soms "los schiet" de vooruit-achteruit selectie is dan niet meer lekker. Het werkt nog maar niet meer optimaal.

Voor de af-en-toe klusser erg handig. Als je dagelijks klust zou ik wat anders kiezen.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 mei 2017 18:07 
Vandaag ook een paar momenten gehad waarbij mijn oude set niet zou passen.
De doppen zijn lekker dunwandig (daardoor wel minder sterk) maar passen zo wel om moeren (bouten) waar je anders niet omheen kan. Ook als een steeksleutel wat onhandig past.
Dop erop en dan de steesleutel.

Het zal geen hele vervanging bieden.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 mei 2017 15:30 
ik zelf heb de oudere doppen setjes van de lidle gekocht, en er al van alles mee gedaan.
Ook mishandeld. Het blijft goed spul. Enige min punt is dat de ratel wat snel kapot gaat.
Nu komt het, uit nood heb ik toen de kleine ratel ( blauwe grijs hand vat ) gekocht van de Gamma. Tot mijn grote schrik is dat de eerste ratel die ik niet kapot krijg. Heb ook later een grote ratel gekocht van de Gamma, en ook die blijft heel.
Bij brezan heb ik nog verschillende ratels gehad, waaronder staalwille, en die gingen allemaal kapot.
Omdat die van de Gamma niet kapot gaat, en ik hem dus netjes in het doosje van de Lidle bewaar, blijft het netjes en heel.
Zie mijn filmpjes, dan zie je dat ik al tijden sleutel met de Gamma Ratel.

Dus per toeval een Gamma ratel in een lidle doosje, goed spul hoor...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver GL5
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 mei 2017 16:05 
Hoi Marco,

Ik kijk met veel plezier naar jou filmpjes.
Verbaas me af en toe iets over het gooi en smijt werk , maar het werkt.
Wordt het niet eens tijd voor livestream ...

Aangezien ik het meest aan mijn eigen spul sleutel zit er zelden iets echt vast.
Regelmatig krijgen ze voor deze aandoening een WD40 behandeling.

Mijn eerste set was een Mannesmann, geweldig spul.
Die sets zijn nu al onder een tig namen in de handel te koop.
Ik vind echter de opbergkisten rampzalig.
Het meeste gebruik je nooit maar ontvlucht met regelmaat zijn plek en ik hou niet zo
van puzzelen.
Daarom wilde ik wat kleiner opbergkistjes zodat het geheel overzichtelijk blijft.

Deze bleken zo handig en voor een leuke prijs, maar je ziet ze weinig.
Weg = weg.
Heb er zelfs nog een aantal besteld.
Voor de heb.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 mei 2017 20:46 
Humm kleine set zou ik ook wel willen hebben, zou het niet dat ik in oostenrijk zit en deze dus niet kan kopen, jammer
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 25 mei 2017 21:14 
GL5:
Ik leg zelden mijn gereedschap 100% netjes terug dus na een bepaalde periode mis ik weer het eea.

daar heb ik geen last van hihi... zou je niet zeggen als je mijn cx ziet ...

groetjes werner (of als je mijn motorschuur ziet haha)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 mei 2017 14:16 
Bericht aan GL5

Gooi en smijt werk?
Ja ik verbaas me er zelf ook wel eens over. Vooral hoe ik het gereedschap op de tafel neer gooi, maar ook hoe ik op sommige zaken met een hamer durf te slaan.
Je bent niet de enige die daar iets over heeft vermeld. Ook hoe ik mijn gereedschap af en toe behoorlijk mishandel. Ja, maar het blijft heel he....

Trouwens, opmerkingen zijn welkom hoor, ook de negatieve opmerkingen, die zijn soms meer van belang.

Liver tream, ja heb ik aan zitten denken, maar durf mijn labtop niet in de schuur te hebben.

Groetjes Marco./
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver GL5
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 31 mei 2017 13:04 
Bewakingscamera ....

Naast dat het een heerlijk setje blijkt zijn en een goede aanvulling, blijkt na wat prutsen dat er ook
nadeeltjes zijn. Kan ook niet anders.
Het kogel-veer systeem is te zwak om in bepaalde situaties de dop te klemmen.
Hierdoor lost hij te makkelijk.
Sjammer....
Oplossing is om een 'dipje' te boren zodat het kogeltje beter pakt.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Gereedschap, net even het andere doppensetje.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven