Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

punaise in band

 
Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 mei 2017 20:28 
Gisteren tijdens een rit in het ruhrgebied in een punaise gereden.
Nog niet niet op schuine kant maar vlak daarnaast van voorband.
De band bij een bandenboer laten vullen met vloeistof door ventiel.
Ik kon dus verder rijden.
De vraag is kan deze band nog gerepareerd worden? hij is nieuw.
Van buiten lekt die niet met zeepsop maar vermoed dat hij heel langzaam lek is.
Zal de bandenspanning nog eens checken.
Hoe wordt hierover gedacht, in duitsland raden ze het direkt af.
Nogmaals het lek is niet te zien met zeepsop maar volgens mij verliest
die heel langzaam lucht
nb

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 25 mei 2017 08:19 
je hebt parapluutjes die kun je van binnen erin laten stoppen bij een motorzaak
heb ik bij mijn goldwing ook eens laten doen.

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 mei 2017 09:07 
Een veter er in kan van buitenaf. 3 minuten werk!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 mei 2017 09:55 
ik wacht het nog even af, volgens mij moet hij wel eraf voor de binnenkant.
bij mijn andere motor zelfde ook met nieuwe band, daar is toen een prop ingekomen, wel precies op loopvlak.
Het is nu wel meniem maar zeer langzaam luchtverlies.
Vele raden het af maar die prop zit er nu al 3 jaar in en nooit luchtverlies bij de andere motor.
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 mei 2017 10:34 
Ik persoonlijk ben van mening....... niet dat je je er iets van hoeft aan te trekken hoor, .......

Lek is lek. Of je laat het repareren, en dan weet je dat het veilig is... Of niet, en dan zul je net zien dat je, op het moment dat je een goede band nodig hebt,, er geen goede band is......

Maar ikzelf ben dan ook berucht onzeker, en zie altijd leeuwen en beren waar ze niet zijn.....


Harmony,
Hans.
( die liever konijntjes en hertjes ziet dan leeuwen en beren )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beussie
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 mei 2017 10:47 
heb zelf ooit een stoffeerdersnaald in m`n voorband gehad en band verloor lucht tot 0,8bar
band er af gehaald (tubelessband uiteraard) en aan de binnenkant een fietsbandplakker aangebracht en dat heeft nog minstens drie jaar gehouden want toen moest door slijtage er toch een nieuwe band op

Beussie

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 mei 2017 11:27 | Aangepast door: peter cxje 
In duitsland doen ze overal panich over.
ik zit weer in duitsland met de camper met de cx achterop, en zag dat mn achterband een flinke scheur in het profiel had. Waarscheinlijk door glas gereden, dus er moest een nieuwe op. Op de hoek waar ik stond zat een grote motorzaak en die hadden een band op voorraad goodyear. Vroegendirect welk merk er voor zat, dat is verplicht in duitsland ook bij auto,s. Ik ze gezegt dat dat in nl geen probleem was, schoorvoetent wilde ze het doen.
Dus cx daar neer gezet en volgende dag opgehaald, kreeg ik hele preek dat er dingen op zaten die niet mochten, onderanderen schijfrem achter, voetsteunen voor pasgier met steunen die ook voor zitten. Knipperlichten achter zaten niet op goede plaats ( die heb ik naar achter gezet ivm tassen aan rekje van nr plaat.
En oja een voorpoot lekt iets olie, daar moet ik van de winter eens naar kijken/repareren.
De man zei tegen me als het een duitse motor geweest was hij hem niet meer mee mocht geven van de wet
Er stond wel een hele mooie cx500c daar, leek wel nieuw!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver norby
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 mei 2017 11:47 
klopt wel, wees blij dat we hier geen tuv hebben, dan zouden er vele ophoge kosten worden gejaagd.
die tuv zijn echte miereneukers en wet is wet daar.
nb

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 mei 2017 15:25 
ik zou hem niet vervangen, wel besteed ik er aandacht aan om in de gaten te houden of de band in orde blijft.
Koord lagen zijn heel sterk, en ook heel veel aanwezig in motorbanden.
Dus, voor onze cx500 en gl500 gaat er niet heel snel wat fout, ook niet als het een goedkope band betreft..

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver GL5
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 mei 2017 15:34 
Er is een groot probleem tegenwoordig.
Levende wezens krijgen geen techniek meer op school.
Er wordt vooral veel rommel in gestopt en wie dat overleeft mag ambtenaar of zelfs minister worden.

Krijg je wel het probleem dat er steeds minder uit men's doppen wordt gekeken.
Op sommige forum's schreeuwt men al moord en brand als ik aangeef gewoon door te tuffen
op 10 jaar oude banden.
Nu is wel zo dat dit vroeger makkelijker kon aangezien al die hippe compountjes van tegenwoordig
naast hun goede kwaliteiten ook een band veel sneller kunnen laten verouderen.
Het is hetzelfde als met voedsel verspilling. Er staat een datum op het pakket dus daarvoor
moet het opgegeten zijn ander in de prul.
Zintuigen gebruiken is teveel gevraagd.

Enfin, ik heb in de buurt al menig persoon het leven gered. Omdat ik naar banden kijk en hunnie niet.
Er rijden er nogal al wat rond met te weinig druk in de pneus of zelfs met een dik ei erop.
Tja, da's nog altijd gevaarlijker dan 10 jaar oude banden met onderhoud en de juiste inhoud op druk.

De basis is;
Waar gebruik je hem voor.
Rij je nooit hard en hoofdzakelijk met warm weer kun je veel zaken doen met banden, behalve het
hard opzeggen anders wordt het een enkeltje looney-bin.
Pluggen er indrukken of vloeistof er in.
Paddenstoelen schieten is al wat meer heavy duty. Let wel, soms willen ze na een lekvloeistof behandeling
niet meer goed plakken.

Ga je regelmatig (op de weg) naar het circuit en schiet je over de 150 of rij je tegen weer en wind.
Tja dan zijn er andere eisen.
Ik doe onder mijn auto geen winterbanden.
Voor mij te duur voor die paar dagen.
Ik rij vaker met mijn scooter, daar gaan ze in de winter wel onder en dat verschil voel je.

Dus proppen schieten vind ik geen enkel probleem.
Oudere banden in de zomer is ook geen probleem (echter niet meer zo oud als vroeger).

Met banden is het een beetje hetzelfde als olie.
Mijn harem doet het prima op Action olie, bij velen anderen zullen hun geliefden meteen in de soep lopen.
De ene situatie is de andere niet.
Ik zoek op de weg de grenzen met mijn mede gebruikers niet op, dus kan ik dat met de bandjes wel meer
doen.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 25 mei 2017 21:12 | Aangepast door: beinhart 
peter cxje:
kreeg ik hele preek dat er dingen op zaten die niet mochten, onderanderen schijfrem achter, voetsteunen voor pasgier met steunen die ook voor zitten. Knipperlichten achter zaten niet op goede plaats

ik heb ook een paar dingetjes op niet originele plaatsen en ook niet originele onderdelen erop

peter cxje:
De man zei tegen me als het een duitse motor geweest was hij hem niet meer mee mocht geven van de wet

dus als ik met een lekke band kom te staan in duitsland dan krijg ik hem niet meer mee? dat moet ik nog zien hahaha
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 28 mei 2017 12:53 
He Norbert,
Een lek van een punaise heeft toch niks te maken met de veiligheid van je band.
Zorg dat je net zoals beussie zegt dit afdicht van binnenuit met een plakker.
Ik zou zelfs niet een plug gebruiken omdat ze daarmee eerst het gat nog groter maken en dat is zonde.
Maar het kan natuurlijk wel.

Gr. Sieds die zijn voorband van de 650C nu maar eens vervangen heeft na 25 jaar
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 28 mei 2017 14:14 
Natuurlijk krijg je hem mee beinhart, het is een nl motor en hebben niets met de duitse tuv te maken. Maar dat staat er ook!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver norby
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 28 mei 2017 20:28 
sieds, dank je.
Ik heb het inmiddels afgewacht en daadwerkelijk is die dicht met die vloeistof.
Koud ong 2.15 bar sinds 2 a 3 dagen, in de zon 2.3 bar.
Hij verliest ook geen lucht omdat de plek is gemarkeerd door mij.
Ook met zeepsop zie je niets.
Dus toch met die vloeistof dicht gekomen!!!
nb

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 punaise in band

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven