Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

18 inch vs 16 inch comstarvelgen.

 
Schrijver GL5
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 mei 2017 13:21 
Hallo,

Rijdt er iemand al langere tijd met 18" onder een GL?
En... Blij mee?
Voor diegene die rijden (ge) hebben met een CX 18" en een CX 16" of GL.
Scheelt het?

Ik ben niet van dikke sloffen, een 120 vindt ik vet zat.
16" wieltje geeft dan veel toeren op de snelweg.
Is natuurlijk bij wegtrekken wel leuk. Houd regelmatig moderne 650igers bij.
Maar 120 km/h cruisen is dan weer minder.

Heb er een op de kop getikt en ga eens proberen.
Klopt het dat de 'platen' in de 18" versie van staal zijn?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juni 2017 01:39 
Met de GL500 heb ik er een tijdje een 18" wiel in gehad. Toch weer terug gegaan naar een 16", vooral omdat de motor dan in de lage versnellingen wat luier werd - gewoon door minder toeren dus - en dat vond ik niet prettig. Leek ook iets minder prettig te sturen bij lage snelheid. Een GL is nou eenmaal wat zwaarder dan een oer-CX en in dagelijks verkeer goed/beter uit de voeten kunnen vond ik belangrijker/prettiger dan die paar toeren minder op snelheid. En echt hard gaan, nou dat was idd toch al niet de opzet met de GL.

Blijft een kwestie van smaak, maar een CX motorblok dat redelijk in orde is schrikt heus niet van een paar honderd toeren extra op de snelweg. Gewoon proberen zou ik zeggen.

En eerlijk gezegd dacht ik dat alle comstar stalen platen als "spaken" hadden? Heb ik zeker niet goed opgelet, maar je haalt die dingen nou eenmaal nooit uit elkaar he?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2017 06:43 
brinkcx:
Een GL is nou eenmaal wat zwaarder dan een oer-CX

o ja? voor mijn gevoel is dat andersom hahahaha
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver GL5
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 juni 2017 10:36 
brinkcx:
Blijft een kwestie van smaak, maar een CX motorblok dat redelijk in orde is schrikt heus niet van een paar honderd toeren extra op de snelweg. Gewoon proberen zou ik zeggen.

Ik ben ook niet zo bang voor het blok, maar meer voor mijzelf

Maar eens proberen heb straks velgen zat.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 juni 2017 18:50 
Ik heb de wieltjes binnen.
'Spaken' 18inch blijken dus van staal.

Behoorlijk verschilletje
Ben benieuwd.

Schrijver GL5
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 juni 2017 19:19 | Aangepast door: GL5 
Nu nog even bandjes bestellen.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2017 09:01 
Met een 18" wiel in plaats van een 16" wiel in een GL500 rij je ongeveer 700 toeren lager bij de zelfde snelheid!!
Lekker rustgevend!! Ik heb ook jaren zo gereden. En echt, een 18" comstar wiel is net zo sterk als een 16" wiel.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 juni 2017 13:00 
ik hen zelf met beide willen gereden, wil je voor hoge topsnelheid, kies dan 18.
Wil je voor trek kracht, kies dan 16.
De wing zou het liefst 16 willen hebben.

Wielen zijn even sterk, dat is het probleem niet, echter de achterkant komt iets hoger te staan, dus je midden bok kan wat te kort zijn, en nog iets, als je de voorpoten diep hebt in gespannen, kan het tot gevolg hebben dat het stuur eerder gaat schudden, rond de 60 kilo meter per uur.
Voor de rest maakt het niet uit....
O, en bij heeeeel diep in veren, kan het iets aanlopen, maar lig daar niet wakker van...

groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 18 inch vs 16 inch comstarvelgen.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven