Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remcilinder lekt

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 2 juli 2017 17:28 | Aangepast door: coenox 
Ik ben met wat werkzaamheden aan de Custom van Stephanie bezig. Ze kwam een tijdje terug thuis en na het parkeren liep de remvloeistof er bij de klauw uit. Reservoir was leeg en geen remdruk mee. Ik was blij dat het thuis gebeurde. Ik heb de rubberen ring met een droge doek schoongemaakt op advies van Michael en weer gemonteerd. Ik kon geen scheurtjes o.i.d. In het rubber ontdekken. Gevuld en ontlucht. Heb nu goede remdruk. Maar toch voel ik steeds aan de onderkant van de cilinder wat remvloeistof. Remdruk blijft, maar ik vertrouw het niet. Wat kan ik doen? Moeten rubberen ring en/of remcilinder toch vervangen worden?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 juli 2017 19:26 
Vervangen, eventueel ook de zuiger als die niet glad meer is aan de buitenkant. Niet mee doorrijden.

Je merkt nu al dat er nog lekkage is, en bij remmen moet je dat altijd goed herstellen, je wil niet het risico dat de seal er uit knalt want dat gebeurt dan juist wanneer je écht hard remt.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 juli 2017 23:20 
De rubberen ring??? in enkelvoud?
Klauw loshalen, zuigers er uitblazen. De twee rubberen ringen per cilinder er uit, beste te vervangen en de groeven waar de ringen in gaan schoonmaken (tip: dremel met koper borsteltje). Zuigers goed schoonmaken en checken op beschadigingen. Beetje pitting kan geen kwaad als er maar geen scherpe randjes aanzitten. Geen schuurpapier op de zuigers ivm coating.
Dan de boel weer in elkaar.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 3 juli 2017 08:25 | Aangepast door: coenox 
Dank. Bevestigt mijn vermoeden. Ik denk dat ik een revisiesetje met zuiger bestel. Wil inderdaad geen risico nemen. De oude zuiger kan ik dan - zoals de Belgen zo mooi zeggen - opkuisen en later nog weer eens gebruiken.

@Jottum
Het gaat toch om een seal en een stofhoes? Of mis ik iets?

em
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 juli 2017 19:13 
coenox:
Het gaat toch om een seal en een stofhoes? Of mis ik iets?

Die bedoel ik maar vaak worden die niet apart genoemd en ik heb ze gemakshalve rubberen ringen genoemd.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remcilinder lekt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven