Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Balanspot overleden ......

 
Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 juli 2017 18:26 
Hallo allen,

beetje reparatie van de CX is blijkbaar nodig, daarom vraagje. Ik dacht even dat rammeltje kwijt te maken door een hitteschildje op de uitlaat goed vast te zetten.... niet dus... De rammel is nu in het groot terug, binnenwerk los in de balanspot. Op zich een bekend euvel, en deze pot was al eens daaraan geholpen maar dat is nu niet meer te doen.

In het zeer onwaarschijnlijke geval dat iemand nog een goede originele van Honda heeft liggen hoor ik 't graag natuurlijk maar dat verwacht ik niet. Dus maar eens gekeken naar de namaak potten, maar die hebben of hadden een beroerde reputatie, slecht passen en meer algemeen slechte kwaliteit.

De vraag : heeft iemand (bij voorkeur recente) ervaring met namaak balanspotten (CX500Z) ? Waar gekocht als dat uitmaakt?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 juli 2017 19:45 
Er zit onder mijn CX500z een imitatie balanspot, zo'n H-pot. Van Hama? Weet niet zeker....
Het past, alhoewel bij het monteren wel gepast geweld gebruikt moest worden. Maar het past wel!

Harmony,
Hans
(die het wel een stuk stiller vond)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juli 2017 21:50 
@HansV,

Als ik me goed herinner zit er onder de Rode Rakker (die CX van HansV ja) een Jama type H-box, zo'n platte pijp tussen de uitlaten. Die zijn bekend, maar die zocht ik niet. Ik dacht meer aan een imitatie van het origineel, zo'n bol ding, meneer Honda heeft dat niet toevallig zo gemaakt.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 juli 2017 22:26 | Aangepast door: Hansv 
En die uitlaat balanspot van Roukema dan? Niet dat ik er wat vanaf weet of zo, maar het is wel een bolle, en is voor een CX500(zab) en dergelijke. Maar misschien is dat net zo eentje die niet helemaal past en goed is etc,.....
DEZE DUS

Harmony,
Hans.
( die het wel wist van z'n Rode Rakker .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 juli 2017 22:39 | Aangepast door: brinkcx 
Zo iets ja`bij voorbeeld, ervaring daarmee gevraagd. er zijn tenminste twee fabrikanten en verschillende verkopers. De prijzen lopen nogal uiteen.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 juli 2017 08:55 
Ik heb die nieuwe imitatie ooit bij marco gekocht.
was toen nog het eerste model, die heeft ook een rammeltje.
als het goed is zijn de latere modellen het rammeltje kwijt.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 juli 2017 10:02 
Ik heb er een bij roukema gehaald een bevestiging van de schaaplaat moeten verplaatsen. In de hitte bestendigen verf gezet en rijden maar.Zonder rammeltje
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 juli 2017 23:38 
OK, dank, de nieuwere imitaties zijn dus schijnbaar wat beter. Da's mooi. Nog mooier is dat er spontaan een originele werd aangeleverd door een clublid. Had op een GL500 gezeten maar is zo te zien toch een Z/A/B pot, dat wordt sleutelen deze week kijken of íe past.

Blijft een mooi clubje hier

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 juli 2017 10:03 
Ik verkoop die tussen dempers ook, echter er zijn twee leveranciers.
Dus twee verschillende productie lijnen.

De eertse lijn, loopt het langst, en had zeer zeker die rammel problemen.
echter hoor ik daar nu niets meer over.
Passen ook erg goed, en zijn gemaakt voor de cx500 oermodel.

De andere productie lijn is te koop bij cmsnl, deze heb ik geen ervaring mee. Is ook wat duurder.
Dus ik kan daar niet zoveel over vertellen.
Alleen het model dat roukama verkoopt , dat model is ook het model wat ik verkoop.
Henk roukama, en ik hebben over dit product al veel met elkaar gesproken.
Het wereld is klein, als het om onderdelen gaat. Ik kom altijd dezelfde mensen tegen.
Dus, Hans, volgens mij kun je gerust het oermodel tussen demper kopen, ik heb ze ook op voorraad liggen. Let op, en daar zit wel een ander probleem, en dat kan voor jouw wel eens de doorslag zijn.
Koop je het imitatie gelijkende model, zwarte uitvoering die rond de 99 euro moet kosten, dan kan het zijn dat je pakking bussen er bij moet kopen. En die pakking bussen zijn prijzig. En dan maak je gelijk veel kosten extra.

Koop je da jama H dempers, dan blijken die 2e hands ook heel goed te zijn, en dan heb je die pakkingbussen niet nodig. En je weet dat er ook geen rammel in zit. De H dempers passen vaak ook goed.
Alleen nu moet je wel andere klemmen gebruiken. Dus het is het een of het anders.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 juli 2017 10:56 
Marco, dank voor de aanvullende informatie, heel nuttig. Echter, als gemeld heb ik een gebruikte originele gekregen dus er wordt even niets gekocht, eerst die eens goed bekijken. En origineel heeft ook de voorkeur, dan vervanging door imitatie, dan pas de Jama uitvoering.

En om de goede passing te bevorderen heb ik m'n naam naar Frans gewijzigd, dat is die CX van mij nou eenmaal gewend

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 10 juli 2017 12:56 
Het is toch heel simpel: Frans rijd op een rode CX met polaris kuip, en Hans rijd op een rode CX met polaris kuip. De avatar (dat kleine plaatje onder de naam) maakt het verschil. De CX van Frans staat naar links, de CX van Hans staat naar rechts.

Harmony,
Hans.
( een klein verschil, maar 't maakt wel uit)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 10 juli 2017 14:24 | Aangepast door: JiMi 
Frans en Hans, samen de Ansen
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 10 juli 2017 17:33 
@HansV : Links ?

(clear evt browser cache eens?)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Balanspot overleden ......

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven