Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Hartverwarmende hulp onderweg, het cx club gevoel !!

 
Schrijver Klaas
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 juli 2017 20:48 | Aangepast door: Klaas 
Beste cx liefhebbers !

Afgelopen zaterdag ging ik op pad naar Werner om mijn 2 linkerbochten, verkregen op afgelopen onderdelenbeurs, om te ruilen voor de juiste. Daarnaast was de rit ook als test, voor mijn aanstaande cx vakantie !
Het plan was; heen per snelweg, 204 KM en retour zonder die snelwegen en er veel langer over doen...
De rit verliep, ondanks de vakantie drukte, voorspoedig. Op het moment dat ik dacht aan tanken, reed ik een pomp voorbij, de volgende was 33km verder. Op reserve stotterde en hield hij even in, daarna geen probleem.
Vele KM verder, stotterde de motor weer, dus toch maar eens kijken, ik was slechts 28 km van bestemming maar vertrouwde het niet.
Dat was maar goed ook want de benzine gutste flink vanaf de carbs. Kraan dicht stopte het lekken...
Tank, zadel, alles er af, en toen lekte het enorm uit een "beluchtingsnippel" een palletje, koperkleurig, klein en rond, iets rechtboven boutje, zie foto '

Lek nippeltje

Contact gezocht met Werner, die kende dit probleem niet maar dook de boeken in. Onderwijl gebeld met cx bekenden, Prosper en Erikcx. Verstopt nippeltje, vuil er in. Tsja wat doet men dan.
Na enige overweging besloten niet ter plaatse de carbs er af te halen... Best vervelend als je daar een ruime tijd staat, vlotterbakjes kreeg ik niet zo los.
Dan maar rijden en tijdig de kraan sluiten...
En op dat moment kwam Werner ter plaatse op ee giga goldwing met startende rat trekjes...
Na het delen van de overwegingen samen naar zijn huis gereden.
Eenmaal daar lekkage over ! Heerlijke ontvangst met koffie en croissants !
Op de terugweg was ik erg dankbaar, Werner uiteraard, maar ook deze club met dezelfde liefhebberij. En het delen daarvan !

Mocht er ooit een cx'er stranden in de buurt van Zutphen dan sta ik paraat !!

Mijn blauwe met weekend tasjes

MIjn dank is groot, vriendelijke groet Klaas !
Motoren, sinds kort al vele gehad maar cx’n blijven de waardevolste schat!

Schrijver beinhart

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 24 juli 2017 21:15 
dat is toch normaal gedrag voor een cx rijder? hihi
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 juli 2017 21:21 | Aangepast door: Hansv 
Hoi Klaas...
Tja, dat clubgevoel, 't Is toch wat.... Ik heb het vaker gelezen, en ook aan den lijve ondervonden. Toch mooi, zo'n clubgevoel.

carbs

Bovenstaande foto heb ik ooit eens van het internet geplukt.......

Het gaatje waar de benzine uitkwam is de 'fuel bowl vent', de ontluchting van de vlotterkamer (als ik het goed heb) En als daar benzine door komt dan is er wat geks aan de hand. Het lijkt erop dat je vlotter de benzine toevoer niet goed afsloot, en dan stroomt de benzine door. Die benzine zou dan eigenlijk eerder uit een overloop slangetje moeten komen, de hoogte van dat pijpje is net wat lager dan de hoogte van het luchtgaatje.

De motor kan heel goed gaan stotteren als de vlotter niet goed werkt. Hoe ik dat weet? Tja.....

Maar ik blijf het opmerkelijk vinden dat de benzine juist uit dat ontluchtings gaatje is gekomen.

Harmony,
Hans
( die ook wel wat heeft meegemaakt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 25 juli 2017 10:54 
Super die hulp. En inderdaad een bekend fenomeen. Dit weekend nog tijdens het Zuid-Duitse treffen waar iemand bij een biertje zei dat de koppelingskabel van de motor van Lieke wel erg zwaar ging. Ik had reserve bij me. Biertje neergezet. En met drie man de kabel vervangen. Klaar. Biertje!

Overigens is dat plaatje erg nuttig. Heb nog twee CXén staan met carburateurproblemen. Eentje loopt over na 10 jaar stil staan en de ander krijgt geen benzine. Weer eens kijken met het plaatje in de hand
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 25 juli 2017 11:35 
coenox:
met drie man de kabel vervangen

dan zit je elkaar toch in de weg? hahaha
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 26 juli 2017 13:15 
beinhart:
dan zit je elkaar toch in de weg? hahaha

Nee, hoor. Eentje doet het deel bij de handel, eentje doet het deel bij de koppeling en de derde geeft aanwijzingen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 26 juli 2017 15:04 
coenox:
de derde geeft aanwijzingen

ik dacht eerder; 2 geven aanwijzingen en 1 doet het werk?
en die 2 hebben een paulaner in de hand hihi

groetjes werner (of erdinger)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 juli 2017 23:32 
Zo heb ik samen met de ANWB jou ook al eens van de weg af geholpen met een kapotte radiateur en koelfan, Werner!!

Gelukkig kom je "samen" weer thuis!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver beinhart

Bestuur 
#9 | Geplaatst: 27 juli 2017 18:24 
Erik1:
van de weg af geholpen

ik stond niet op de weg toen jullie kwamen, jullie hebben mij juist weer op de weg geholpen hihi

groetjes werner (bezig met een kleppendekselracer)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hartverwarmende hulp onderweg, het cx club gevoel !!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven