Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Master brake cilinder....

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 aug. 2017 22:28 
Een kennis van me is op zoek naar een complete voorrem, pomp, vaatje, handgreep, etc, in't kort de Master Brake Cilinder.

Nou staat me bij dat ik daar ooit iets over gelezen heb, en dat
1- ze bijna niet meer te vinden zijn tegen redelijk prijs
2- iemand ooit eens een ander model voorrem-handgreep-pomp heeft gemonteerd op zijn/haar CX. Maar niet uit China.

Kennelijk verkeerde zoektermen ingevuld op het forum, want ik kwam er niet helemaal uit. Weet iemand Waar, Welke, Wanneer, Waarom en/of Hoe ?

Harmony,
Hans.
( die de W5H methode probeert te onthouden...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 aug. 2017 09:35 
Ik heb er een van een Yamaha op.
Maar Jottum of amsilverwing weten wat voor een het precies is...

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 aug. 2017 09:41 
Is het niet mogelijk om elke willekeurige master brake cylinder te gebruiken, zolang het maar op je stuur past? Of zeg ik nu iets geks?
Groet, Ozkan

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 aug. 2017 09:49 
Uhm ja in theorie, maar heeft het ook niet wat te maken met de remdruk, dus het formaat zuiger?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 aug. 2017 16:18 
Kijk naar de diameter zuiger in bestaande, verwacht iets als 14 of 15,8 mm. Vindt een passende vervanger met zelfde en let ook op plaats en maat aansluiting.

En misschien is die chinees zo gek nog niet.....kwaliteit 2e handsje is ook niet altijd super....

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 aug. 2017 16:59 
Ik rij al een tijdje met een chinees. Die werkt goed. Maar wel opletten, de meeste hebben een rempomp van 14mm. Maar 15.8 is echt beter voor de CX. Veel zoeken en goed opletten bij aliexpress.nl en zo!

Groet Erik

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 aug. 2017 17:25 
Hans,
Ik heb hier nog een zwarte rechthoekige rempomp liggen. Die is onder voorwaarden wel beschikbaar maar ik wil eerst even wat weten. Is die kennis van jou een clublid en is de pomp bedoeld voor een CX?
Gr.
Jaap

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 aug. 2017 18:25 
Jaap,

Nee en Ja.

Kennis is geen clublid (schandalig, ik weet het) en het is wel bedoelt voor een CX500. Kennis is prima in staat om een ander merk te monteren, en kan dat ook best bekostigen. Dus als je een rempomp hebt voor een CX: zuinig op zijn. En inderdaad alleen voor clubleden bewaren...

Het ging/gaat mij erom: wat ik kan voor advies geven over een andere rempomp, merk en of type.....

Harmony,
Hans. ( helpt graag )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 aug. 2017 19:52 | Aangepast door: brinkcx 
DSS verkoopt ook wat kijk daar?

En kennis gebruikt nu indirect toch dit forum, eenmalige donatie mag ook hoor 😉
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 aug. 2017 00:51 
Ik heb, met volle tevredenheid een Kawasaki rempomp op mijn S'wing. Die komt van een gpz400. Certifiable heeft een andere Kawa rempomp van mij overgenomen en die komt van een 600cc model (wisten ze bij Roukama ook niet meer). Heb ik op mijn 500C gehad en remt bij Certifiable ook goed.

Niet alle merken passen zomaar. De banjobouten van bijvoorbeeld mijn Suzuki RF600R verschillen van de Kawa en CX.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver borisz
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 aug. 2017 08:49 
Bij mijn weten heeft Jimi een goede ervaring met een chinese rempomp. Ik helaas een slechtere. Ik heb 2x eentje uit China gehaald: allebei werkten ze niet.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Ozkan
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 30 aug. 2017 11:32 
Zou zoiets niet kunnen werken bijvoorbeeld, ziet er uit alsof het wel goede kwaliteit is. (ik kijk dan even niet naar of het wel of mooi bij de motor past.)

www.aliexpress/Universal-7-8-22MM-Motorcycle-Brake-Hydraulic-Master-Cylinder-Reservoi r-Levers-R1-R6-ZX6R-K6
Groet, Ozkan

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 aug. 2017 11:43 | Aangepast door: erikcx 
Het grote probleem van Ozkan zijn voorstel is dat je niet weet welke diameter de rempomp heeft...
Niet in te schatten of de remdruk goed is voor een CX....
Zelf heb ik gezocht naar een rempomp met 15.8 mm plunjer, maar die ik heb is uitverkocht....

Erik

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 aug. 2017 12:04 | Aangepast door: Hansv 
Jongens, meisjes, dames en heren, en verdere aanwezigen,

Dank allen voor de informatie, aanbiedingen en adviezen. Ik heb e.e.a. doorgespeeld aan de betreffende persoon, en laat het verder rusten. Het is natuurlijk wel fijn om te weten dat, als mijn eigenste rempomp het ooit eens mocht begeven, er voldoende alternatieven zijn.

Mijn eigenste reserve rempompje is kennelijk ook niet meer wat het geweest is. 't Ding zit muur en muur vast. Waarschijnlijk klaar voor het recycling-bedrijf.
Nee, niet in de afvalbak ....

Harmony,
Hans.
( gaat weer verder ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 30 aug. 2017 22:45 
borisz:
Bij mijn weten heeft Jimi een goede ervaring met een chinese rempomp.

Dat klopt Borisz. Hij zit er nu een jaar of 3 op en doet het nog prima. De kijkglaasjes schijnen na verloop van tijd wel broos te worden waardoor ze gaan lekken, maar dat heb ik nog niet gemerkt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Master brake cilinder....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven