Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500/650 Turbo

 
Schrijver CxREW
Admin 
#1 | Geplaatst: 19 okt. 2017 23:48 | Aangepast door: CxREW 
Plaats hier foto's en verhalen over de CX500/650 Turbo, maar lees eerst de Uitleg en regels Showroom voordat je iets plaatst!
webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#2 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:40 | Aangepast door: CxREW 
Model:
CX 500 Turbo
Bouwjaar: 1985 Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Paul

Mijn Turbo is dus een 500 van 1985 en pas verkocht in 1989, heeft dan een jaar of 10 gereden (35000km) en dan omgeruild bij een dealer van Yamaha voor een 900 Diversion (dom hé). Daar heeft hij tot begin dit jaar gestaan met een dikke laag stof op.

De motor heeft iets meer dan 35000km gelopen, hij is in goede conditie en bijna volledig origineel. Het enige dat er aan gewijzigd is zijn de achterste knipperlichten omdat de vroegere eigenaar er een topfoffer heeft laten op plaatsen. Die is er nu af maar ook de originele knipperlichten. Verder is er hier en daar, zeer lichte, wat ik noem, gebruiksschade.

Maar ook door het lange stil staan zijn wat rubbers verstorven doch die laat ik allemaal vervangen, ook het rechtervoor knipperlicht vertoond een barst maar ik ga op zoek naar een ander. Rijden doet ie anders wel goed en dat turbo effect geeft wel degelijk een kick!

Ben ik verkeerd ingelicht of bestaat er in Nederland een ware hype rond dit type motor? Hier in Belgie zijn er in ieder geval weinig die er iets van weten, echte motorfanaten uitgezonderd natuurlijk.

Er bestaat hier ook geen CX club wel een Honda Classic Bike club maar die is open voor alle types Honda van voor de jaren tachtig. Ik heb ook nog 4 andere motoren op stal staan gaande van een Buell, Honda 500 Four 1974, Moto Morini 3 1/2 1974 tot een opgeboorde Gilera DNA van 125cc naar 210cc.

Groetjes

Paul De Clercq



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#3 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:41 | Aangepast door: CxREW 
Model:
CX 500 Turbo
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:
Rare bike sold new in Switzerland, one of only 10 to have been made by Honda in Black. In excellent cosmetic and mechanical condition. Avilable in France with corresponding papers for the modest sum of 6,500 EUR. Frame number 2001763
Eigenaar:
H. Rigal





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#4 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:44 | Aangepast door: CxREW 
Model:
CX 500 Turbo
Bouwjaar:
-
Bijzonderheden:
-

Eigenaar:
Hendrik



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#5 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:49 | Aangepast door: CxREW 
Model:
CX 500 Turbo
Bouwjaar: 1982

Bijzonderheden:
Buiten de CX500A (die inmiddels uit elkaar ligt ivm restauratie => wordt vervolgt) heb ik mijn Pan geruild met een CX500TC. Ik heb een vriend van mij ook zo gek gekregen om een oude CX500A te kopen (€120...) en die gaan we ook opknappen.

Op de Vehikel zag ik een CX500TC staan en mocht er even op zitten (net een kind van bijna 50) en de fiets sprak mij zo aan dat ik naarstig op zoek ging naar zo'n CX500 Turbo.

De foto toont de CX op een van de laatste mooie dagen (afgelopen zaterdag). Tevens een foto van de bouwplaat en een scan van het Deel 1, waarbij te zien valt dat het ambtelijk wezen even een maandje of 3 fout zit ivm het bouwjaar.

Ik ben nu helemaal verkocht aan de CX-en. Volgende week doe ik waarschijnelijk een bod op een CX500C (een mooitje), die ik wil opknappen voor m'n andere dochter...

Enfin, gelukkig ben ik met een lieve vrouw getrouwd (die niet eens van motorrijden houd).

Groeten van uit Vlissingen,

Eigenaar:
Frits







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#6 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:53 | Aangepast door: CxREW 
Model:
CX 500 Turbo
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
De foto is gemaakt bij de start van de tulpenrit welke ik uitgezwaaid heb omdat ik door familieomstandigheden die dag even naar Duitsland moest.
wat gegevens: de motor wordt gewoon elke dag gebruikt en niet als showmodel weggezet bouwjaar 1982 en ik heb het uitgetest op de duitse autobaan hij tippelt zo door naar de 200km h/u (eerlijkheidshalve dan zit ik niet echt lekker op de fiets) maar hij haalt het nog. Eigenaar:
Beussie



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#7 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:55 | Aangepast door: CxREW 
Model:
CX 500 Turbo
Bouwjaar:
1987
Bijzonderheden:
Zie hieronder
Eigenaar:
Joe



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#8 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:56 | Aangepast door: CxREW 
Model:
CX Turbo
Bouwjaar:
nb
Bijzonderheden:
Lees hieronder.

Eigenaar:
Dianne

Bij deze mijn Pareltje

Helaas staat hij om gezondheidsredenen te koop ;((((

Groetjes Dianne





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#9 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:58 | Aangepast door: CxREW 
Model

CX 650 Turbo
Bouwjaar

1984
Bijzonderheden

zie hieronder
Eigenaar
Leo

Hierbij een paar fotootjes van mijn bloedmooie Honda CX650T.
Bouwjaar 1984 en maar 1777 van gemaakt dus nu wel erg zeldzaam.
Ik heb deze turbo nu 10 jaar en 2 jaar geleden zelf geheel gereviseerd.
Geweldige tourmotor, met afgrijselijk veel power.

Ik zie deze graag terug op jullie geweldige site.







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#10 | Geplaatst: 20 okt. 2017 20:59 | Aangepast door: CxREW 
Model

CX 500 Turbo
Bouwjaar

Bijzonderheden
Zie hieronder

Eigenaar
Peter

In een lang vervlogen verleden heb ik bijna 2 jaar met een CX500 Turbo rondgereden. Kenteken MD-40-TJ bijgenaamd OTJE. Ik heb deze motor verkocht en volgens mij aan iemand van jullie club. Op de site van het RDW staat hij nog steeds geregistreerd, dus misschien weet jij er iets meer over?? Ik heb nog een paar foto's gekregen van de mensen waar ik de motor destijds van gekocht heb. Die is genomen bij Pyramides van Gizeh in Cairo.





webmaster (JiMi)

Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500/650 Turbo

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven