Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: GL500/650 Silverwing

 
 
Pagina  Pagina 4 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver CxREW
Admin 
#46 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:20 
Model:
GL 500
Bouwjaar: -
Bijzonderheden:
-
Eigenaar:
Eef



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#47 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:21 
Model:
GL 500
Bouwjaar: -
Bijzonderheden:
zie hieronder
Eigenaar:
Sjoerd

Het betreft een 'naakte' GL500, de koffers en windscherm zijn later geplaatst.
De machine is van het bouwjaar 1982 en in in 1997 in Nederland geimporteerd.
Op te teller staat nu (maart 2009) ruim 23000 mijl.
Kenteken MY-26-JB
Chassisnummer JH2PC0206CM105150
Motornummer PC02E-2109867

De motor heb ik rijklaar gekocht van een clubgenoot.
Als er iemand iets van de historie van deze motorfiets weet hoor ik dat graag!



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#48 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:22 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
Hello Friends:
That good encontralos, tengouna Sling GL 500 origunal of the year 82.
Nesesitos supplies(replacements), urgent I want compar the key of ingnicion, or key of take-off of the motorcycle.
If they have inf. in the matter they agradesco.
I live in chili 18 years ago, perosoy Argentinian.
A greeting
I want add me to the club, and let's be in contact. Sending(parcel) a photo of my motorcycle

Michael
Condor 760, Departemento no 53
Santiago-Chile



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#49 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:23 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1982
Bijzonderheden:
De GL500 heb ik in 2008 gekocht, inmiddels een kuip toegevoegd en opnieuw gespoten.
Gr Rob Jan Derks
Eigenaar:
Rob Jan



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#50 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:24 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1980
Bijzonderheden:
Ik ben 10 maanden weg geweest omdat ik een andere motor had, een honda VF500F
Maar nu heb ik weer een motor die bij de club past, een honda GL500 silverwing estate.
Bij de vorige motor had ik geen enkel gevoel, maar nu voelt het weer lekker
Eigenaar:
Arnold





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#51 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:25 
Model:
GL 500D
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
Lees hieronder.

Eigenaar:
Theo

Hierbij mijn foto voor de showroom en een (aangepast) bijgevoegd stukje voor de site.

De GL 500 D is nu ruim 5 jaar in mijn bezit.
Is geimporteerd vanuit de USA in 1990. Bouwjaar is 1981.
Nu 51000 Miles op de teller. Orginele boekje vanuit USA is nog aanwezig.
De motor heb ik gekocht bij Cees Vos in Den Haag.
Zelf heb ik de keeringen (telescoopveren) voor vernieuwd, het waterpompdeksel, de remblokken en zuigerkeerringen voor.
Ook een andere tank met de orginele kleur gemonteerd. Achter was veerpartij helemaal vastgeroest van het stilstaan, alle hevels en Prolinkveer bouten gesmeerd. Veert nu weer prima. De motor loopt keurig, geen lekkage of ander leed. Inmiddels ben ik bezig met het balhoofdlager. Stuurt nu wat vreemd en unsafe, er zit een zwaar punt precies in de middenstand. Het is mijn "bij" motor, ik rij ik er (te) weinig op. Voor het woonwerk verkeer en dergelijke rij ik op een Yamaha FJR 1300. De GL staat dus meestal in mijn schuur te pronken. Mijn gedachten gaan inmiddels uit naar een volgend project. Dat gaat dan waarschijnlijk een GL 650 of een Custom worden.

Groet, Theo





webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#52 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:26 
Model:
GL 500
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
Zie hieronder

Eigenaar:
Ben

Mijn naam is Ben Mazeland en ik woon in het mooie Twente, waar ik ook regelmatig met mijn GL 500 rond toer. Dit is mijn Honda 500 GL, zie foto's
Het bouwjaar is 1981 en hij is geimporteerd vanuit Canada in 1991 hij had toen 27000 km gelopen,zijn boekje in frans en engels heb ik er ook nog bij.
Ik heb dus al vanaf 1991 in mijn bezit . Hij heeft nu 47000 gelopen Het onderhoud doe ik zelf.

Weet iemand wat de waarde is van deze motor, ik hem 18 jaar geleden voor 7000, gulden gekocht.
Hij heeft maar een enkele schijfrem voor en dat vindt ik wel wat magertjes voor dit type motor.
Hij rijd verder als een tierelier en is een in nieuw staat, voor zien van 2 nieuwe banden.









webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#53 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:29 
Model:
GL 500 Interstate
Bouwjaar:
1981
Bijzonderheden:
Lees hieronder
Eigenaar:
Kim

Ik heb deze GL500 Interstate als "niet lopend" gekocht in september 2009. De 1e toelatingsdatum is 30-06-1981. Hij komt dus uit de U.S. Bij thuiskomst bleek hij na het vervangen van een bougie toch te lopen, maar het hield niet over. Bijna onmiddellijk heb ik de motor helemaal gestript en getransporteerd naar de zolder waar ik de hele winter heb gewerkt aan zijn terugkeer. Ik heb geen garage dus wist vooraf dat om hem van zolder af te krijgen ik hem weer uit elkaar moest halen. Een paar weken geleden is hij de trap af gekomen en in de woonkamer weer in elkaar gezet. De eerste pogingen om weer te starten leverden niets op. Na een paar nachtjes slapen bleken de kleppen niet goed gesteld en timing van de ontsteking onjuist. Nu staan de eerste miles na de hergeboorte al weer op de klok.


Het is echt waanzinnig leuk om aan deze machine te werken. Hij is erg sleutelvriendelijk. Bovendien zijn heel veel onderdelen nog te krijgen, behalve (helaas) de oorspronkelijke zwarte lak. Ik heb nu Motip 51027 gebruikt voor de koffers. Deze kleur heeft een aubergine onderkleur en niet de gewenste groene. Dus als iemand nog suggesties heeft....
Groeten,
Kim







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#54 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:30 
Model

GL700
Bouwjaar

1983
Bijzonderheden

Lees hieronder
Eigenaar
Harold

Hierbij een paar foto's van mijn Honda GL650 Wing Interstate Limited Edition. Ook wel GL 700 genoemd. Het schijnt dat er 800 van gemaakt zijn en ik heb nummer 774. Sinds 2002 in mijn bezit.Bijzonderheden: Wing Interstate Limited Edition. Getinte kuipruit en getint glas voor koplamp.







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#55 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:31 
Model

GL 650
Bouwjaar

De GL500 nummer 9 in de schowroom heb ik verkocht.
Bijzonderheden

nb
Eigenaar
Orm



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#56 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:32 
Model

GL 650D
Bouwjaar

1984
Bijzonderheden

Lees hieronder.
Eigenaar
Harm

De serie Silverwings vind ik prachtig. Daar mag die van mij wel bij, te meer daar er niet zo veel witte zijn. Mijn GL650d2 is van 2/1984 en sinds september 2009 in mijn bezit. Vr groetend, Harm



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#57 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:33 
Model

GL 500
Bouwjaar

1984
Bijzonderheden

Eigenaar
Manon



webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#58 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:41 
Model

GL 500
Bouwjaar

1981
Bijzonderheden

Eigenaar
Rob

Hier bij enkele foto´s van mijn GL 500 interstate 1981, origineel afkomstig uit de USA, maar aangekocht in NEDERLAND. Hij was in slechte staat , maar na 13 maanden van diepgaande restauratie ziet hij er weer fris uit, ook de motor is volledig gereviseerd en loopt als nieuw.







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#59 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:42 
Model

GL 500 / GL 650
Bouwjaar

1980
Bijzonderheden

Zie hieronder
Eigenaar
Bert



Hallo, Voor de showroom op de site van de CX-club heb ik een bijdrage. Twee eigenlijk...

De eerste is een grijze GL 500 Silverwing, een Nederlandse motor waar ik ruim een jaar met plezier op heb gereden. De te wijd uitstekende zijkoffers heb ik vrijwel meteen verwijderd. De onderkuip (donkerrood) die afkomstig is van een Goldwing heb ik laten zitten omdat het wel erg comfortabel is dat ook je benen droog en warm blijven bij minder fijn weer. Kort geleden heb ik een andere aangeschaft, een rode GL 650 Silverwing. Deze heeft waarschijnlijk in Canada rondgereden, hij heeft een mijlenteller. Voor de liefhebbers van puzzelen volgt hier het plaatje van "zoek de verschillen".

De 500 is inmiddels verkocht, aan een liefhebber. Oja, de verschillen: wielen, spiegels, remmen, blok, ruit, stuur, striping, valbeugel, grille en nog veel meer. Voor twee motoren die op het eerste gezicht identiek zijn is er toch maar erg weinig wat ze allebei hetzelfde hebben.

Groeten, Bert







webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#60 | Geplaatst: 24 okt. 2017 22:44 
Model

GL 500
Bouwjaar

1982
Bijzonderheden

Zie hieronder
Eigenaar
Wil

De motor is een Honda Silverwing 500GL uit juli, 1982. Prachtige kofferset erop van Krauser en in de kleur grijs metallic. Hij heeft gelopen 78500 km. Hij heeft ook nog eens dubbele remschijven voor. De motor gebruik ik voor woon / werk verkeer. Altijd goed onderhouden.
Groeten, Laurentz









webmaster (JiMi)

Pagina  Pagina 4 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: GL500/650 Silverwing

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven