Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: CX500z/a/b

 
 
Pagina  Pagina 6 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende »

Schrijver MAST

Moderator 
#76 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:08 
Model: CX 500 A
Bouwjaar:1982
Bijzonderheden: Mijn CX 500 uit 1978 gister pas opgehaald en 98.000 op de teller. De compressie is nog oké aan beide kanten rond de 10 kg/cm de rechtse cilinder iets meer dan linker.

Eigenaar: Ton.

CX500 Ton
CX500 Ton
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#77 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:09 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Bepakt en gezakt voor een tour weekend in de Eiffel.

Eigenaar: Fozzie

CX500 Fozzie
CX500 Fozzie
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#78 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:12 
Model: CX 400B
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden: Dit is mijn CX 400B uit 82'. Hij is in een vorig leven van Daniël geweest. Dit is tot nu toe de eerste foto die ik zelf mooi vind die ik van haar heb gemaakt vandaar dat het zo lang heeft geduurd. De cx noem ik Isabel.

Eigenaar: Koen.

CX400B
CX400B
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#79 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:15 
Model:
CX 500 DeLuxe
Bouwjaar:
1980
Bijzonderheden: Na enkele jaren nu toch eindelijk eens wat foto's van mijn collectie. Het was mij ook opgevallen dat er behalve een CX met custom vooreinde nog geen originele Amerikaanse Deluxe afgebeeld is.

Ik heb onderstaand een kleine beschrijving van het geheel gegeven:
1980 Honda CX500D (Deluxe): Deze CX is behalve het spuitwerk en de zijkapjes volledig in originele staat. Het blok wat er momenteel onder zit is in bruikleen omdat het blok dat eronder zat helaas 3 dagen na aankoop vastliep. Dit blok wordt gereviseerd en gaat er hopelijk te zijner tijd weer onder. Gezien het remreservoir dekseltje tweetalig is vermoed ik dat het een Canadese import is. Deze machine stond een paar kilometer van mij vandaan te koop en omdat het hier in Europa een wat zeldzamer model is, kon ik het niet laten om haar te kopen. Er staan wel nog een aantal cosmetische klusjes op de lijst om te doen zoals een nieuw zadel overtrek, een rek met topkoffer en de originele Deluxe emblemen op de zijkapjes. Ook loopt de originele balans pot (helaas) op zijn laatste benen en de originele dempers kunnen nog wel een tijdje mee maar zullen ook een keer vervangen moeten worden.
Wouter.

Eigenaar: Wouter Barten

CX500 Wouter 1
CX500 Wouter 1
CX500 Wouter 2
CX500 Wouter 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#80 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:18 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Hier een paar foto's van mijn CX. Hij stond bij een boer in de schuur, en hij moest er vanaf. Toen ik hem kocht was hij rood, dus hij had al een spuitbus gezien. De fiets is tot op het kale frame helemaal uit elkaar geweest, wat ook nodig was, want hij had toch zeker 2 jaar in een loods gestaan. Met de kuip ben ik nog niet helemaal klaar, de binnenkant moet nog verder afgemaakt worden.

Ik ben bezig met de radioconsole. Die komt er nog in. De bedrading ligt er al. Ik rijdt er alleen in m'n vrije tijd mee, en dat is dus vrij weinig aangezien ik vrachtwagenchauffeur ben en alleen de weekenden heb, hooguit een keer 's avonds door de week. Alles heeft 5 lagen blank, dus hij kan tegen een steentje, en het glimt zo mooi na het poetsen!

De valbeugel is van rvs, eigen ontwerp, de een vindt het niks, de ander ziet het nut ervan in. Als hij valt, weinig tot geen kuipschade, en handig voor de steps. Alleen de koffers krijg ik nu niet meer aan de grond, maar ach, je moet wat laten vallen. Als het straks mooier weer is, zal ik mooiere foto's maken. En voor de oplettende: de tank heb ik inderdaad overnieuw gedaan. Voor de rest, kijk en oordeel zelf,

Groeten, Humphrey


Eigenaar: Humphrey de Jong

CX500 Humprey 1
CX500 Humprey 1
CX500 Humprey 2
CX500 Humprey 2
CX500 Humprey 3
CX500 Humprey 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#81 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:21 
Model: CX 500 B
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden:
Kijk ook hier.
Eigenaar: Henk Tonkens.

CX500 B Henk Tonkens
CX500 B Henk Tonkens
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#82 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:24 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Ziehier de PhoeniCX van Dirk de Boer, alias Gompie, uit Alkmaar. Een eindeloze motorfiets zoals er maar weinig over zijn, compleet met Roadkill voor de moeilijke tijden. De PhoeniCX heb ik overgenomen van Ray. Ray heeft hem voorbeeldig verzorgd, dank hiervoor. De mooie glanzende tank is echter vervangen door een ruiger, wat gedeukt, exemplaar en een stuurkuipje is eraan toegevoegd. (dank, Floris) Verder is er een King&Queen zadel en een 2in1 uitlaat opgezet en zijn er wat kleine onderdeeltjes van de eerste CX van Gea bijgekomen. Binnenkort nog het stuur vervangen door een hoger exemplaar. Momenteel staat hij nog in smurfenstand. (Ray...) Het is gewoon een (h)eerlijke CX.

groeten, Dirk

Eigenaar: Dirk de Boer

CX500 Gompie 1
CX500 Gompie 1
CX500 Gompie 2
CX500 Gompie 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#83 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:54 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Hier dan eindelijk een foto van mijn CX. Het heeft wat langer geduurd dan verwacht, hier is ie dan. Ik heb hem verleden jaar gekocht van een ouder iemand die er niets meer mee deed. De onderdelen die er op zitten zijn stuk voor stuk bijna nieuw. Ook het motorblok is recentelijk vernieuwd, daar ik een vastloper met het vorige blok heb gehad. Verder kan ik je vertellen dat de CX uit 1979 stamt en dat ik er, met tussenpozen, ongeveer vijf maanden aan heb gewerkt.! Groetjes Bart Willems

Eigenaar: Bart Willems.

CX500 Bart
CX500 Bart
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#84 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:55 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1983
Bijzonderheden:
Langs deze weg ff een foto van mijn motor. Kenteken van 14-04-1983. CX 500 Bouwjaar volgens gegevens jullie site: cx500 2300004 serie -1981-1982 . nu 56000 km op de teller. Blok. gerev. bij 50000km. nog steeds tevreden.

Eigenaar: Johan Jong

CX500 Johan Jong
CX500 Johan Jong
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#85 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:58 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:
Ik had hem een dag toen het blok al in de soep draaide. Het blok had er 89000 km op zitten. Maar met de hulp van het prikbord had ik zo een ander motorblok. Dit blok heeft er 35000 km op staan dus ga er van uit dat hij nog veel km mee gaat. Via Marktplaats ben ik ook aan de kuip gekomen. Dus nu gaan we lekker genieten van mijn CX. Het weer gaat de goede kant op dus ga veel met de motor weg. Wil er met de tijd ook nog en kofferset op hebben. Van de winter is het de bedoeling dat hij wijnrood word en dat het blok gespoten word.

Eigenaar: Marcel

CX500 Marcel 1
CX500 Marcel 1
CX500 Marcel 2
CX500 Marcel 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#86 | Geplaatst: 26 okt. 2017 22:59 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: geen

Eigenaar: Gerard Nabuurs.

CX500 Nabuurs
CX500 Nabuurs
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#87 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:02 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Mag mijn Smurf ook in de Showroom staan? Bouwjaar 1979 en in mijn bezit sinds augustus 2006. Het was een echte schuurvondst met doorgerotte uitlaten, een kapotte stator en vastzittende remklauwen die me slapeloze nachten hebben bezorgd. Nu is alles technisch weer OK en lelijk genoeg om met een gerust hart buiten op straat te zetten. Ik gebruik de Smurf met veel plezier voor de korte afstanden in de stad en soms voor woon-werk verkeer. Het olieverbruik is behoorlijk en dat zal helaas alleen maar toenemen.

Bijgaande foto's heb ik in januari 2007 genomen. Toen het begon te sneeuwen ben ik direct naar buiten gelopen en heb ik deze foto's gemaakt. Gelukkig maar, want een paar uur later was het weggesmolten en sindsdien hebben we geen winter meer gezien.

Eigenaar: Floris Bongaars.

CX500 Smurf 1
CX500 Smurf 1
CX500 Smurf 2
CX500 Smurf 2
CX500 Smurf 3
CX500 Smurf 3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#88 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:04 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden:
Hierbij een foto van mijn oude CX. Via het Prikbord weet ik nu waar hij is terecht gekomen en dat z'n hart nog leeft. Ik heb zelf twee jaar met heel veel plezier door heel Nederland gestuurd zonder problemen. Het was in het begin mijn enige vervoermiddel, dus moest hij ook door weer en wind van Alphen a/d Rijn naar Amstelveen.
Groeten Dennis.

Eigenaar: Dennis.

CX500 Dennis
CX500 Dennis
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#89 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:06 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden: Ik heb sinds 2de paasdag een Honda CX 500 na een hele hoop poetswerk en best wat werk heb ik hem nu een heel eind bijgetrokken. In de bijlage een foto van het fietsje, ik weet niet of hij in aanmerking komt voor de showroom maar kijk er maar eens naar en dan zie ik hem wel. Hij is van 1982 en in 1992 ingevoerd van uit Italië. groeneveld@drvinyl.nl heeft de buddy opnieuw bekleed dit maar gelijk om vragen achteraf voor te zijn.
vr. groet A. Koopmans.

Eigenaar: Arnold Koopmans

CX500 Arnold Koopmans
CX500 Arnold Koopmans
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#90 | Geplaatst: 26 okt. 2017 23:08 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:
( ex Theo Jansen) net voorzien van een nieuwe topkoffer en vandaag de buddy opnieuw bekleed met een overtrek van www.sitzbezug.com voor een zacht prijsje en we zijn best tevreden over het resultaat!

Eigenaar: Emiel.

CX500 Emiel.
CX500 Emiel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 6 van 9:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: CX500z/a/b

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven