Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /   
 

Showroom: Specials

 
 
Pagina  Pagina 1 van 10:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende »

Schrijver CxREW
Admin 
#1 | Geplaatst: 21 okt. 2017 20:43 | Aangepast door: CxREW 
Plaats hier foto's en verhalen over speciale uitvoeren van de CX en GL, maar lees eerst de Uitleg en regels Showroom voordat je iets plaatst!
webmaster (JiMi)

Schrijver CxREW
Admin 
#2 | Geplaatst: 22 okt. 2017 13:23 
Model: CX 500
Bouwjaar:?
Bijzonderheden:
CX-en zijn vaak geliefde Ratbike projecten..
Eigenaar: -



webmaster (JiMi)

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 29 okt. 2017 23:15 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500
Bouwjaar:?
Bijzonderheden:
CX-en zijn vaak geliefde Ratbike projecten..
Lees er hier meer over. (door naar beneden scrollen tot "in the army now")
Eigenaar: ?

CX Safari rat
CX Safari rat
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 29 okt. 2017 23:18 | Aangepast door: MAST 
Model:CX 500
Bouwjaar:?
Bijzonderheden:
CX-en zijn vaak geliefde Ratbike projecten..
Lees er hier meer over.
Eigenaar: ?

CX rat
CX rat
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 29 okt. 2017 23:22 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500
Bouwjaar:?
Bijzonderheden:
CX-en zijn vaak geliefde Ratbike projecten..
Lees er hier meer over.
Eigenaar: ?

CX blackdeath
CX blackdeath
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 29 okt. 2017 23:43 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Deze 'Gierpomp' heeft in 1982 het levenslicht gezien, als onschuldige kleine toermachine. In de loop der jaren moest ze een paar veren laten, tja zo vergaat het immers allemaal. Mijn vrouw wilde dat ik een paar zaken veranderde; ' dit is te hoog, dat hoort niemand, hoe moet ik daarmee de bocht om, en waarom is ze eigenlijk niet zwart ?'. En zo ontstond in de loop der tijd de 'Jagdpumpe', klein, licht en wendbaar. In het Sauerland hebben we in ieder geval veel lol met dit stuk ijzer.

Aanpassingen:

Motad 2 in 1 uitlaat
Koplamp van een CB 1000
Mini-snelheidsmeter
Spigler Superbike-stuur
Knipperlichten in het stuur
Delo Power Luchtfilter
Veranderde sproeiers (Op gevoel/gehoor gedaan)
Buddyseat slanker en korter gemaakt (overtrek is een jas van de vlooienmarkt)
Achterspatbord en licht van een 1400cc Intruder (korter gemaakt )
Gereedschapskist is een Belgische Magazijntas uit 1950
Het elektriek ligt in een waterdichte gereedschapsrol
Kabelboom is zelfgebreid
Leeggewicht (kg) ca. 200
Hardere vorkolie
Natuurlijk White Power veren
60 mm dieper door Hagon dempers
Nieuwe buddyseat - Virago 535 (ja, ik weet)
Verf Hammerite mat-zwart (hehe)

Hartelijke groeten, Anja en Locke / de motor heet Ypse )

Eigenaar: Locke.

CX rat Locke
CX rat Locke
CX Locke voorheen
CX Locke voorheen
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 29 okt. 2017 23:46 
Model: CX 500 Custom
Bouwjaar:
Bijzonderheden:
Lees hier alles over de motor:
Voskuilen projects

Eigenaar: Frans.

CX rat Voskuilen
CX rat Voskuilen
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 29 okt. 2017 23:50 
Model:CX 500
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden:?

Eigenaar:?

CX cross rat
CX cross rat
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 30 okt. 2017 00:03 
Model: GL 500
Bouwjaar: 1982
Bijzonderheden:

Eigenaar: Bruce Biscorner, Marine City, Missouri (USA)

GL500 Rat
GL500 Rat
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 30 okt. 2017 00:07 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1979
Bijzonderheden: Hier dan maar eens iets over deze SpanRat. De CX500 bwj. '79 kan na een stil stand van 10 jaar in 1998 als gered beschouwd worden. Het was mijn tweede CX (had al een CX500E van '82 in bezit.). Het was de bedoeling hem als wintermachine te gaan gebruiken. Het ELEFANTEN TREFFEN stond op de kalender van 1999. Wilde daar niet met een standaard 'fiets' naar toe..... dus maar eens met die blauwe CX de woonkamer in om hem eens een ander uiterlijk te geven en de basis voor een ratbike te creëren. Na een zeer zware tocht door sneeuw hagel en andere koude ontberingen had ik mijn eerste elefanten treffen aangedaan. Zo is toen het idee geboren om het eerst volgende jaar dat ik weer naar het elefanten treffen zou gaan om dat niet meer op 2wielen te doen maar op drie. Dus werd er een mz bakkie van een Simson afgeschroefd en aan de rat geplakt! Het voorste ophangpunt is direct aan het motorblok bevestigd en wel onder aan waar die 2 gaatjes in de voordeksel onderaan zitten!

Dat er met elk treffen, feestje en ander gezellige bijeenkomsten zo hier en daar wat aan de rat bleef hangen is vanzelfsprekend.

De leukste "grap" vond ik dat ik werd benaderd door een fotograaf van het motorblad de BigTwin voor een reportage. Dus stond de gek met zijn RatSpan in de december uitgave van dat motorblad. Met die ouwe Japanse rammelbak die letterlijk wegrot en gaar is..... in Nederlands gerenommeerd Harley-blad staan ....... da's gewoon het einde! hihihihihihi. Onder tussen heeft de "oude dame" de nodige ontberingen van mij moeten ondergaan en ook de nodige kilometertjes moeten vreten. Ze is toe aan een nieuwe donatie: m.a.w. ze moet een nieuw blokje onder haar in krijgen.

Groetjes uit het diepere zuiden! En wie weet!? zien we elkaar wel eens op een of ander treffen!

Eigenaar: Rico.

CX zijspan rat1
CX zijspan rat1
CX zijspan rat2
CX zijspan rat2
CX zijspan rat3
CX zijspan rat3
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 30 okt. 2017 00:09 
Model: CX 500
Bouwjaar: 1978
Bijzonderheden: Handgeschilderde coyote op de tank.
Zadel is wat verbouwd.
Onderdelen weggehaald.

Het meeste is zwart gespoten op één knopje na.Tegenwoordig is de voorvork helemaal nieuw (ongelukje met een auto die mij niet zag)

mvgr, Hans


Eigenaar: Hans de Koster.

CX rat Hans
CX rat Hans
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 30 okt. 2017 00:13 
Model: CX 500 E
Bouwjaar: 1986
Bijzonderheden: "I bought a cx500ec with 52,000 km in 1986 when i decided to do despatch riding - it was quite a respectable bike then with a Rickman fairing and topbox.
After two or three years i had put on another 160,000 km, then got a "proper" job.
During the next few years it was used as a normal bike and during this time the transformation began;i chopped the frame off and put on a single seat,the home-made exhaust was fabricated,different `bars,"solid" rear wheel and all graphics taped over.
In about 1996 the bike was feeling and looking very tired so i put it into retirement with 230,000 km on the clock....
In 2004 the CX re-birth began,but the engine was burning a lot of oil and when i tried to knock out the swingarm bearing the frame collapsed with severe rust.
I bought what was left of a 650ed after a bike dealer had broke it for spares from ebay(frame/engine/rear wheel),and used parts from my original 500 and the 650 to make one bike from the two,the new bike taking on the look of what the 500 had morphed into!
I had to use a 500 camshaft and carbs in the 650 at first,although now i have put 650 carbs on.
Since then it has gained more "improvements" including a handlebar fairing,Fireblade exhaust can,etc.
I have more ideas for the future - it keeps evolving.....

Hann."

New (june 2007)
Exhaust can from a Peugeot car,500 ec engine in a 650 chassis,home made rear frame and downpipes - a bike made from whatever is to hand.....

Eigenaar: Hann (GB)

CX500E rat Hann 1
CX500E rat Hann 1
CX500E rat Hann 2
CX500E rat Hann 2
CX500E rat Hann 3
CX500E rat Hann 3
CX500E rat Hann 4
CX500E rat Hann 4
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 30 okt. 2017 00:15 
Model: CX500C
Bouwjaar: ?
Bijzonderheden:?

Eigenaar: ?

CX500C rat 1
CX500C rat 1
CX500C rat 2
CX500C rat 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 30 okt. 2017 00:18 
Model: CX500C
Bouwjaar: 1981
Bijzonderheden: Hier is dan een foto van mijn cx500c. Ik heb hem als schroot gekocht en er het minimale aan uren ingestoken om hem rijdend te krijgen. Er zaten geen richtingaanwijzers meer op ( afgebroken ) geen spiegels, een kapotte buddyseat, geen remlicht geen valbeugels, geen voorspatbord, geen claxon, niet starten. In een winkel in Eindhoven hadden ze nog een nieuwe spiegel liggen van een CX 500 en in België nog een spatbord. De knipperlichten kan je overal kopen en alles werkt. Olie een paar keer flink doorgespoeld, nieuwe olie filter erop, kleppen gesteld ( nieuwe stijl ) reiniger in de tank en hij start meteen ( koud en warm ) en alle lichten doen het. Daarna heb ik hem warm gereden en toen alles proberen te raken met Gamma zwarte verf spuitbus (bakte er lekker in). Onderplaat van de buddyseat met een slijptol verkleind en er het leer van een oud jack overheen gespannen. Laatste ingreep: een breed stuur erop gezet. Dempers zitten er eigenlijk niet meer op dus een heerlijk geluid en met de zwarte kleur erg veel bekijks, en dat is kicken.

In mei 2004 aangeschaft voor een habbekrats en ik heb er nu al 1400 km mee rond gecrost. Het is nu een echte RAT. Geen chroom en meer rijden dan sleutelen.
Volgende project is een Harley electra glide. Vandaag binnengekomen maar dat wordt geen rat.

Groetjes, Gilbert

Eigenaar: Gilbert

CX500C rat Gilbert 1
CX500C rat Gilbert 1
CX500C rat Gilbert 2
CX500C rat Gilbert 2
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 30 okt. 2017 00:22 | Aangepast door: MAST 
Model: CX 500E Rat
Bouwjaar: onbekend
Bijzonderheden:
Lees er hier meer over. (scroll naar: in the army now")

Eigenaar:Onbekend

CX500E Rat
CX500E Rat
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 10:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  Volgende » 
Showroom www.hondacx500.nl Forum / Showroom /
 Showroom: Specials

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven