Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

filmpje over toevoeging olie.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 dec. 2017 10:46 
Beste heren.
Ik vond iets op you tube.
eerste instantie wilde ik niet heel veel met dit filmpje, maar naarmate ik langer bleef kijken, vond ik het steeds belangrijker worden.

Dus, voor de persoon die van extra toevoegingen in de olie wil hebben, kijk hier eens naar, en neem er toch even de tijd voor.
Groetjes Marco
https://youtu.be/x3CfLBkew2c
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver antoon

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 dec. 2017 11:51 
Kijk eens op you tube naar TSL toevoeging supper spul ik gebruik dit al jaren

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 dec. 2017 12:37 
ok, tls, ja ik hoor er ook meer over.
Zal nog eens gaan kijken op you tube.

Wel weet ik dat mijn ford nu op 525000 kilo meter staat, en het olie verbruik is nog steeds heel netjes. De ford heeft een paar keer teflon in de olie gehad, vooral als ik er mee op vakantie ging.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 dec. 2017 13:04 | Aangepast door: amsilverwing 
ook dit is te lezen

Vanwege zijn lage wrijving weerstand mag TSL Olieversterker niet zonder vooroverleg toegevoegd worden in natte koppeling platen

Als je iets toevoegt aan olie dat super is voor glijlagers is een nadeel voor natte platen die gaan slippen.
Ik blijf erbij niets toevoegen aan olie.
De olie is gewoon goed.
En de benzine is gewoon ... vul zelf maar in.

Dus dit spul is niet geschikt voor de cx en de gl.
Maar wel voor oude auto's en motors met droge platen maar voor hoe lang.
Voor frans die veel fiets ,is dit ook supper voor de fietsketting.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver 5star
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 dec. 2017 16:05 
ik ben ook van oordeel dat als je olie van de voorgeschreven kwaliteit gebruikt er geen toevoegingen nodig zijn , ik heb zelfs in mijn 50 jarige loopbaan als mechanieker in motor revisie veel nadelige gevolgen gezien van sommige toevoegingen , zaken die oppervlakken zo glad maken dat de oliefilm niet meer hecht bv.waarom moeten bepaalde delen een zekere ruwheid hebben , denk aan cilinderwand , die worden gehoond , op een verglaasde cilinderwand blijf geen oliefilm achter met de nodige slijtage als gevolg. ik heb motoren gezien die door reacties van toevoegingen de olie volledig indikte met een zeer hoge oliedruk tot gevolg maar het debiet viel weg , resultaat vastgelopen , of toevoegingen die de motor inwendig ontkolen met als gevolg verlies van compressie druk en ook indikking van de olie , verleden week nog meegemaakt op een Mercedes met 130000 km , de eigenaar voegt een product toe aan de brandstof (diesel ) om de tank en het brandstofsysteem te reinigen , resultaat na 3000 km een olie verbruik van 3 liter op 1000 km ,voordien nooit geen olie verbruikt, ik heb die motor gedemonteerd en de die was volledig ontkoolt alle koolaanslag van zuigers , klepstelen was verdwenen valvesael opgelost enz ..
dus volgens mij gebruik de juiste olie en brandstof en vervang de olie op tijd en zorg steeds voor het juiste oliepijl , het zal je ook veel goedkope uitkomen , en waarom denk je , mogen er tijdens de waarborg periode geen toevoegingen gebruikt worden?

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 dec. 2017 13:03 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Ik geloof ook niet in deze wondermiddeltjes. Marco, jij schrijft dat jouw Ford ruim 525.000 heeft gedraaid en het olieverbruik nog steeds heel netjes is. Mijn vorige auto, een Citroën Xsara diesel, heb ik na 454.000 km verkocht vanwege het toenemende aantal kwaaltjes. Maar niet vanwege het olieverbruik. Dat was namelijk nog altijd 'zero'. En zonder ooit een wondermiddel te hebben toegevoegd.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 dec. 2017 12:53 
Ok, dank u voor uw reacties...
Ook ik heb twijfels..
Wat ik hier boven dus allemaal lees, is mij niet vreemd.
Ook ik heb gedachten er over dat je beter regelmatig gewoon de olie moet verversen, en dat dit dan genoeg is.
Het enige waar ik wel positief over kan praten is dus de teflon, maar dat is zo gering,, ik weet niet of het waard is om dat te doen. Ook dat is zeker geen wonder middel....


Ja, de ford rijd nog uitstekend, net wiel lager vervangen, en aan druk rol multie riem.
Olie verbruik ging omhoog, reden, lekkage op straat, olie filter was niet strak genoeg aan gedraaid.
Dit probleem is afgelopen week verholpen, en alles is weer druk, en schoon.
Dus we gaan nog even door met de ford..
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 dec. 2017 21:13 | Aangepast door: sieds 
TSL, gebruik het al meer dan 10 jaar.
Nog nooit problemen mee gehad, maar altijd weer die verhalen dat het niet goed is, slippende koppeling, verstoppingen etc. nonsens!
Zit altijd in mijn CX 650 en nog nooit slippende koppeling gehad. TSL heeft geen invloed op de koppeling.
Zie berichtje hierboven van Anton.
Zie ook de ervaring van Bert Vonderman van het Six Center die het ook in de Honda CBX 6 toevoegt.
LA RE TSL INFO

Elke 2 jaar gaat er 3% in mijn Audi 1.9 TDI en de Transporter 1.9 TDI (longlife)
Zelf in mijn BSA's van 1934, 1940 en 1950 zit TSL in de olie en de versnellingsbakken.
Het is duur spul, €100,- de liter, dus velen zullen het daarom al niet gebruiken en ervaring opdoen.
Ook de oliepen van TSL is super, oa bij het boren.

Of het echt nodig is, ja dat blijft de vraag maar het draaiende gedeelte wordt er zeker niet minder van.

Van teflon toevoegingen is wel bekend dat ze kanaaltjes kunnen verstoppen, bij TSL is dit niet mogelijk en het bestaat al te lang dat wanneer het echt niet goed zou zijn, het al lang niet meer in de handel zou zijn.
Kijk inderdaad maar eens naar de test op YouTube of vraag La Re op een beurs waar hij vaak staat.

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver GL5
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 dec. 2017 14:46 | Aangepast door: GL5 
Leuke verhaaltjes voegen waarde toe aan een product.
Vroeger was het Slick50, maar nu heeft deze man iets beters.
Zulke testen zijn leuk om te zien maar de waarde is vaak marginaal, immers niet elke
zelfde motor is hetzelfde.
Bij de slicktest gebruikt ie motoren van verschillende draaiuren en of omgeving.

Ik heb er ooit het eea over gelezen.
Enige middel wat echt bleek te helpen was Molycote. Maar!
Hielp alleen extra als de motor al veel slijtage had.

Ik gooi in mijn motoren al jaren olie van de Action.
Ik heb hoofdzakelijk oud spul en die kunnen hun geluk niet op met het voor hun,
NU 'ultra high grade' spul.
Ik ververs liever vaker dan geld uitgeven aan additieven.
Voor dat geld kan een oliewissel voor mijn GL als snel 3-4 keer.

Maar wel leuke filmpjes

Schrijver GL5
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 dec. 2017 15:07 


Just Marketing

Schrijver sieds

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 dec. 2017 12:37 | Aangepast door: sieds 
Juist gezegd, vroeger 20 jaar geleden hadden we Slick 50 en ook daar had ik in mijn diesels geen problemen mee.
Bestaat blijkbaar nog steeds maar zou het niet in een CX uit willen proberen omdat daar wel een natte koppeling van gaat slippen.
Later werd ook bekend dat dit spul olie kanaaltjes verstopte, dus niet meer gebruiken.

GL5, de tonken test met TSL laat zonder woorden feitelijk zien wat het doet.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Victor Merison
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 dec. 2017 13:53 
Het is een nooit eindigende discussie denk ik, ikzelf gebruikte het vroeger en de teflon toevoeging werkte toen heel goed op oude motoren, het stationaire toerental ging direct omhoog (minder interne wrijving..), mooiere loop en minder olieverbruik.
Echter met de modernere motoren weet ik het niet, of het nog wel nodig is, risico op verstopping is aanwezig zoals hiervoor ook al vermeld, zeker bij motoren die vol-synthetische olie 'gebruiken' en heel 'dunne' kanaaltjes hebben, deze olie is ook erg 'dun' van zichzelf. Bij vol-synthetische olieblokken zou ik zelf het niet meer gebruiken.

Onder de streep zal het afhangen van hoe oud is je (auto)motorblok, heb je olieverbruik, welke olie moet er in het motorblok (half-synthetisch of vol-synthetisch?) et cetera.
Motorfietsen zijn niet geschikt voor toevoegingen vanwege de natte plaatkoppeling wat reeds meerdere keren is aangegeven.
'Top end treatment' is wel beschikbaar voor motoren, een flesje kost geloof ik €30 euri, dus niet goedkoop, ik ben aan het uitproberen of het iets toevoegt...

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 jan. 2018 14:05 | Aangepast door: sieds 
Het is geen discussie Victor, tegenstanders hebben het nooit geprobeerd en spreken niet uit ervaring.
Ik heb er nog niet een gehoord.
Zie hierboven nogmaals de reactie van Antoon die weet waarover hij praat.
Gek genoeg heb jij het ook weer over de teflon, daar zijn wel negatieve ervaringen mee.

TSL is net zo dun dan de full-synthetische olie en kan geen kwaad.
Of het echt nog nodig is weet ik ook niet met deze synthetische oliën.
Koppelingen gaan niet slippen wat jij hierboven ook weer beweert en je spreekt dus niet de waarheid.
Eerst uitproberen en dan oordelen.

Wat wel een discussie blijft: wil je olie van de Action of olie van een bekend merk?

5 januari 2004! hebben we het ook al eens over TSL gehad
TECHNIEK: TSL
Spreekt Udent daar de waarheid of is het een duim verhaal.
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver GL5
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 9 jan. 2018 21:31 
Wat in de tijd van de CX en GL's de duurste olie was, is nu te koop bij de Action.
Zijn nog duurdere oliën nog zinvoller voor oudere motoren?

Tegenwoordig worden (auto) motoren steeds lichter gebouwd om aan de (overheid en kapitalistische) eisen
te kunnen voldoen.
Die motoren zitten niet meer zo degelijk in elkaar als vroeger en hebben dus betere oliën nodig ter compensatie.

Immers de directe uitstoot van auto's moet omlaag zodat de globale omhoog moeten/kunnen.

Het is net als nu in de zorg.
Medicijnen genoeg.
Sommige helpen, sommige doen niets en de rest maakt je nog zieker.

Probleem is daar dat we met z'n allen er voor moeten betalen.

Op een testbank of onderzoeksrapport kun je alles laten zien wat je wilt.


Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 jan. 2018 12:47 
Krijg net een email (echt waar) met waarschuwingen dat die auto's tegenwoordig echt wat extra nodig hebben. Een potje spul in de benzine voor de injectors schoon te houden. Een ander potje voor in de olie. Een potje om 1x per jaar het olie circuit te spoelen, Een potje voor de koelvloeistof die je echt twee keer per jaar moet vervangen en dan met een speciaal spul moet vullen. Dat is afkomstig van de club die dat allemaal verkoopt ja. En dan moet er natuurlijk ook super-duper brandstof in en olie waar Max Verstappen jaloers op zou zijn (moet wel voor die prijs).

Die fabrikanten van auto's en motoren snappen er blijkbaar helemaal niets van ......

Helaas strekt mijn geld potje niet ver genoeg voor al die luxe, krijg ik hoofdpijn van al dat nadenken en waarschijnlijk nare huid problemen van al die chemie. Geen keus dus, ik moet Honda wel geloven en doe gewoon E95 en 10W40 in de CX, alleen olie beetje vaker verversen.

Treurig, ik weet het, pure armoe en dom dat ik al die potjes niet koop, maar hij blijft er mee rijden blijkbaar

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 filmpje over toevoeging olie.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven