Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Wat zal ik er eens van maken ..

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 9 feb. 2018 11:50 
Laswerk wil ik wel voor je doen.
Stuur me maar een PB als het nodig is.

Groet Erik

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 9 feb. 2018 14:37 
@erikcx : da's mooi, dank, PB volgt

en @beinhart : testen in een winkelwagen OK, maar is dat niet lastig om een zadel op te zetten?

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 14 feb. 2018 10:00 
Bandje uit 91????? is goed genoeg om een rookgordijn mee te maken.
Zou hem er niet meer onder zetten......
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 14 feb. 2018 10:10 
Ai Pjot, ik had nog zo gehoopt 'm aan je te kunnen verkopen voor het Spaanse kampvuur
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 15 feb. 2018 20:28 
Nog even voor wie niet onmiddellijk wist wat een subframe was, hier een plaatje van het examplaar waar het over ging, maar nu omgebouwd naar de modulaire versie, en die past niet op een CX500Z/A/B

modulair subframe

Die verbouwing is overigens gedaan met de slijptol maar ook met een simpele steekzaag (medium kwaliteit bouwmarkt), en dan merk je weer eens hoe zacht dat ijzer is waar het frame en delen van gemaakt is. Ervaren makers van specials voor de snelle horeca weten dat ongetwijfeld ook wel, maar ik zaag er niet zo vaak in

Plezier, Frans

( en ik hou me nog steeds aanbevolen voor een normaal subframe maar haast heeft 't niet )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver jakob

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 15 feb. 2018 21:28 
draadeind hulpstuk

tekening hulpstuk


@Frans,,

zelf de lagers vervangen van mijn pan. ook bijna geen ruimte om lager er uit te tikken. Hulpstuk gemaakt uit een M10 draadeind. Kreeg de lager er zo wel uit, zie bijgevoegde foto en schets

succes, Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 15 feb. 2018 22:35 
Hallo Jacob,

iets dergelijks en wat variaties heb ik geprobeerd, gebruik ik ook voor de standaard lagers. Maar dit lukte niet, sla hoogstens het puntje krom maar ze dragen niet. De ring steekt in het geheel niet uit in de balhoofd buis, er is dus alleen een "groef" met de afgeronde kant van de ring. Met een binnen ring trekker voor blind gat zou dat wel officieel moeten gebeuren, maar een goede in die maat is DUUR naar het schijnt, 50+ Euro, en dan moet je 'm nog maar los kunnen krijgen.

Als 't goed gaat kan erikcx er wat aan of in lassen en dan komt die ring er ook wel uit. Dan zijn alle "lastig los" opgelost, subframe met slijptol en zaag, jiffy ook met de haakse tol en de hoofdstandaard brak vanzelf al - intern totaal verroest - de resten met boor en zaag verwijderd.

Dank voor 't meedenken, Frans

(en voor de verhuizing heb ik nog wel geprobeerd op Funda te selecteren op "achtertuin met machine fabriek" maar dat werkte niet)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#23 | Geplaatst: 7 maart 2018 22:15 
Frans, zoek je nog een "vers" subframe?
Op Speurders gezien: KLIK
Marcel. (zoekt ook wel eens wat)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 7 maart 2018 23:18 
Marcel,

dank voor de oplettendheid en het door melden want ik heb idd nog steeds een subframe op de verlanglijst staan. Ik had 'm geloof ik al eens zien staan - het is bij een sloperijtje zo te zien - maar ik had nog geen tijd gehad er achteraan te trekken. Eerst maar even tijd en de motorpot besteden aan de rijdende motorfietsen nu het seizoen weer open is, de 500 heeft eerste kilometers voor dit jaar er weer op zitten.

Ik had eigenlijk gehoopt op de onderdelen beurs (schijnt dat er ook nog eentje in de voorraad club spullen zit/zat) alleen is daar nu weer een reisje overheen gepland hier thuis. De motorfiets waar ie voor nodig is staat nu in paar kratten in de stelling, gaat nog wel even duren voor dat íe weet rijdt denk ik.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Wat zal ik er eens van maken ..

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven