Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

GL650 Silverwing lekt benzine

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 april 2018 19:31 
Vandaag de koppakkingen van de GL650 van Michael vervangen. Na afloop hebben we het resultaat getest. We konden echter niet lang testen, want de carburateurs lekten brandstof en de motor liep alleen op de linkerpoot. De rechterbocht bleef koud/lauw. Dit duidt volgens mij op een carburateur-probleem. Maar wat precies? En hoe lossen we het op?
De motor heeft sinds augustus stil gestaan.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 april 2018 19:56 | Aangepast door: Michaelr 
Ik wil, en wil echt Jimi bedanken, eigenlijk met hoofdletters... nogmaals....Jimi BEDANKT, echt BEDANKT, heb een hoop geleerd, hoop bekeken en geanalyseerd, wow super dat dit verholpen is foto's volgen, de originele pakking, had op de zuiger kant, een scheurtje erin.... verslag komt, nu eerst bovengenoemde probleem. Oplossen, maar dat komt ook goed, tevens was accu leeg

Tx en bedankt

Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 april 2018 20:43 
Meestal is de oorzaak vuil waardoor alles vastzit en verstopt is.
Advies.
Onderuithalen en schoonmaken en vervangen van de uitgedroogde rubbers.
Of Ultrasoon laten reinigen door borisz en nalaten kijken.

Kijk ook even of je een vonk hebt.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 april 2018 20:51 | Aangepast door: Michaelr 
Wat Jimi dus al zei, ik heb irridium bougies erin, ben er niet helemaal fan van, maar de cabs gaan er onderuit....Tx...nog meer advies
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 april 2018 21:30 
Ik meen ooit gehoord te hebben dat je er ook met een rubber hamer een hengst op kunt geven dat hij (de vlotter?) weer losschiet. Klopt dat, of is dat voor andere doeleinden?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 28 april 2018 21:50 
Waar lekken de carburateurs? Uit het overloop slangetje? Zo ja, dan wil het wel eens helpen om de vlotterbak een tik te geven. Zeker geen ' hengst'!
Helpt dat niet, dan de carbs demonteren en schoonmaken. (zoals hierboven al voorgesteld) Een klein vuiltje kan genoeg zijn om de vlotters niet meer goed af te laten sluiten.
Succes verder!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 april 2018 21:51 
nee dat klopt.
maar je kan ook de carburateurs stuk slaan.
de rechter carburateur zit vermoedelijk ook verstopt.
en de hamer laat die maar in de kast liggen.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 april 2018 22:47 
Hihi, spuit ff de cab reiniger erin, hengst erop, en anders haal ik hem los, en dan kijken, en schoonmaken, en een hoop geduld
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 28 april 2018 23:40 
Voorzichtig met die hengst dus (Nee, ook geen merrie). Overigens heb ik het ook eens gehad met mijn Ouwe Rooie, na een winter stil staan. Het lukt me daar het te verhelpen zonder de carbs eronder uit te halen. Met een flexibele schroeven draaier het vlotterbakje loshalen en de vlotter weer vlot maken. Succes.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 april 2018 13:20 
Bedankt allemaal voor de tips. We zullen de hengst op stal laten staan.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 april 2018 13:33 
Yes tx.
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Tom

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 mei 2018 23:10 
Kleine reactie hierop, vooral de 'tik' met de hamer . Had dit probleem ooit met een Africa Twin tijdens mijn toer met m'n vader in Engeland. Had geen gereedschap bij me, dus de Anwb (AA) moeten bellen. Het probleem is vaak een vuiltje bij je vlotter, dus het idee met de hamer is de vlotter laten trillen zodat het vuiltje los schiet. Wat zij echter deden, was de 'nette manier': benzine kraan dicht, daarna de aftap schroef van je vlotter open draaien. De vlotterbak loopt leeg waardoor de vlotter maar beneden zakt. Daarna de schroef weer dicht en de kraan open, waardoor de vlotter weer stijgt. De blokkade spoelt hierdoor meestal weg, desnoods herhalen. Misschien heeft er ooit iemand wat aan .

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 GL650 Silverwing lekt benzine

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans Brune ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven