Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Middenbok CX500C 1982 op cx500Z

 
Schrijver Tom

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 mei 2018 08:36 
Hallo mede cx-ers, even een vraagje.
op marktplaats staat een middenbok voor een cx500c uit 1982, hebben jullie enig idee of deze ook op de cx500 z/a/b past?
Mijn eigen middenbok is dusdanig vergaan dat ik er een ander onder wil zetten tijdens de restauratie.
Alvast bedankt!

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 mei 2018 09:40 
Ja is hetzelfde. Kijk is op cmsnl voor de part numbers om zekerheid te hebben.

Schrijver Tom

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 mei 2018 11:25 
Hmmm andere productnummers en andere prijs, maar de bevestiging lijkt hetzelfde. Ga het er maar op gokken dan, tnx

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 mei 2018 12:43 | Aangepast door: JiMi 
Volgens DIT bericht is een Custom middenbok 10mm korter dan een standaard middenbok. Als je die op een standaard CX zet dan zal je achterwiel opgebokt dus 10mm lager staan dan standaard. Als je die speling hebt, dan lijkt het me in orde. Dat beantwoordt echter nog niet de vraag of het qua montage wel gaat passen. Ik vermoed van wel, maar weet het niet zeker.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Tom

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 mei 2018 12:59 
Bedankt, ik ga hem puur gebruiken in de opbouwfase. De custom heeft volgens mij ook een kleiner achterwiel, dus klinkt idd logisch.
we zien het wel, montageas is identiek iig volgens cmsnl. Kan hem altijd weer doorverkopen. Ik laat nog even weten wat mijn bevindingen zijn

Schrijver Tom

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 mei 2018 22:17 | Aangepast door: Tom 
Voor wie geïnteresseerd is, hier de nieuwe (links) vs de oude (rechts)
Middenbok1

De nieuwe (die van de '82 custom afkomt) is een halve cm langer (!) dan degene die er bij mij onder zat. Dit kan echter het gevolg zijn van het bijschaven van mijn originele standaard door de vorige eigenaar... Past iig perfect! Zie voor resultaten mijn eigen verbouw topic

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Middenbok CX500C 1982 op cx500Z

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven