Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kop natrekken ja of nee

 
Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 mei 2018 19:35 
Jimi en ik hebben de koppakkingen vervangen van de gl650, nu is mijn vraag moet de kop nagetrokken worden als je gereden hebt ja of nee, of als blok warm is geweest, wat is jullie advies

Tx vast
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 mei 2018 20:31 
nee
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 mei 2018 21:55 
Tx, resoluut nee, tx
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 mei 2018 22:16 
De meningen verschillen. Ik heb gehoord van: wel doen (Frans) en niet doen (Theo).

De Rakker heeft bij Frans een nieuwe koppakking gehad, en is NIET nagetrokken. Geen problemen.
De Zwarte Zwerver heeft van mij een nieuwe koppakking gehad en is NIET nagetrokken. Geen problemen.
Nick's witte GL500 heeft ooit in Frankrijk twee nieuwe koppakkingen gehad en is, voor zo ver ik weet, NIET nagetrokken. Geen problemen.

Ik zeg: niet doen. Vastzetten op moment, effe sjekke.... klaar.....

Harmony,
Hans.
( trekt het soms , maar soms ook niet ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 mei 2018 10:28 | Aangepast door: brinkcx 
hmmm... aangezien ik hier toch al genoemd wordt ..... het ligt wat genuanceerder...... polder model denk ik ......

Eerste antwoord is natuurlijk wat er in het Honda boek staat, en daar staat niets over natrekken.

Als alles volgens het boekje klopt dan hoeft natrekken dus echt niet.


Praktisch puntje is daarbij wel dat anno 2018 de kop pakkingen niet hetzelfde meer zijn als wat ze 40 jaar geleden waren toen de CX ontworpen werd. Er zit geen asbest meer in, om maar eens wat te noemen. Van de kop pakkingen in de "goedkope" pakking sets is bekend dat ze vaak problemen geven, en dan is natrekken wel het minste wat je moet doen als je ze al gebruikt. Bekend is ook dat de 650 in de praktijk wat kritischer is dan de 500 voor de kop pakkingen.

Waar mogelijk dan ook een kwaliteits produkt gebruiken voor de kop pakkingen. Origineel Honda is mooi (en kost aardig wat ja). Zelf gebruik ik wel goedkope pakking sets voor de rest wanneer dat zo uitkomt, zo nodig met wat extra werk om ze goed passend te maken. Over welk merk of merken er buiten Honda OEM wel goed voor de kop pakkingen zijn hier van mij geen uitspraak, ik doe geen vergelijkend waren onderzoek

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 mei 2018 12:50 
natrekken kan nooit geen kwaad en het is zo gebeurd.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 mei 2018 21:42 
Mmm, weer allen dank, super uitleg allemaal
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 mei 2018 11:52 
Ik had de linker van jou silverwing ook vervangen, minstens 2 jaar voor je hem over nam en hoefde idd niet nagetrokken te worden, daar heb je tot heden zo mee gereden.
welke was nu lek ??
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kop natrekken ja of nee

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven