Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

balanspot

 
Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 juni 2018 14:53 
Heren, ik hoorde een zwaarder geluid en ja hoor er zit een gaatje in de balanspot.
Wat raden jullie aan, het laten lassen of een nieuwe replicabalanspot.
ik weet ook niet hoe de kwaliteit daarvan is, de rest qua uitlaten en bochten zijn nog
zeer goed.
En heeft iemand iemand een tip voor de zijstandaard, de zwarte cx staat al jaren behoorlijk scheef.
Is dit nog te herstelllen of moet er een andere zijstandaard op?
Groet norby!
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 juni 2018 16:26 | Aangepast door: Hansv 
Ik zou niet weten of de balanspot te lassen is. Wel denk ik dat als er een gaatje zit, je niet al te lang hoeft te wachten op het volgende gaatje. Dus wat betreft de balanspot zou ik zeggen : vervangen.

Het pootje van een CX geeft wel vaker aanleiding tot denken van ; hij valt, nee, ja, nee toch niet. Ik persoonlijk vind dat het wat aan de korte kant is. Daarom is er 10 jaar geleden een klein stukje met erg slijtvast kunststof onder de zij standaard geplaatst. Een centimeter of anderhalf. Werkt prima.

Ook heb ik ergens gehoord/gezien dat iemand een ring onder de poot heeft gelast, ook weer een centimeter of zo. Dus het verhogen/verlengen van het zijpootje wordt wel vaker gedaan.

Maar het eerste wat je kunt bekijken, en eventueel verhelpen is de U-vormige aansluiting van de poot. Die heeft de neiging wijder te worden, en dat geeft ook ruimte om schever te gaan staan. Kijk maar wat er gebeurt als je het pootje, opgeklapt en wel, probeert te bewegen, niet naar beneden, maar binnen-buiten bewegen. Daar zit vast wel speling in.

<toevoeging: fotootje gevonden>
pootje

Harmony,
Hans.
( heeft misschien nog een fotootje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver norby
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 juni 2018 17:43 
bedankt hans, verwachtte ook al dat bij het eerste gat er spoedig meer zullen komen.
hoe zouden die replicas van kwaliteit zijn?
een goede tip voor de zijstandaard.
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 juni 2018 17:47 
De kwaliteit van de "Replica" balanspot weet ik niet. Ik wist niet dat de originele bolle balanspot weer ergens te verkrijgen was. Ik zelf heb er een H-box onderzitten, en die is prima.

Harmony,
Hans.
( als het werkt, werkt het )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 juni 2018 21:30 
iemand wel ervaring hiermee?
nb

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 juni 2018 21:57 
ja ze zijn redelijk
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 juni 2018 23:00 
Hoi Norbert,

lassen kan je beter vergeten. Als ik me goed herinner heeft Erik1 dat wel eens gedaan (plaatje erop) en dan valt volgende gat er wel naast, was geen succes geloof ik. Blijft gewoon een roestig ding.

De Engelse CX-ers die replica potten hadden van David Silver hebben klachten over de kwaliteit gemeld, daar schijnt inmiddels iets aan gedaan te zijn. Of de potten van andere leveranciers van dezelfde fabriek komen weet ik niet, vermoedelijk wel. Veel andere keus heb je niet anders dan de JAMA type H-boxen.

Aan de andere kant,voor zo'n honderd Euro die typisch voor de namaak potten gevraagd wordt kan je ook geen super kwaliteit en RVS verwachten nietwaar? Koop je over een paar jaar weer een nieuwe namaak....

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 juni 2018 09:31 
Lassen aan een uitlaat is ondankbaar werk, er valt inderdaad vrij snel een hat naast het gelaste deel.
De Jama H boxen zijn best wel goed, daar kan je jaren mee vooruit!!

Ik heb bij de jiffie wel eens 2 ringen tussen de U beugel gedaan waardoor de speling aardig weg was.
Gewoon ff wat voor ring er tussen past, een plaatring is wel het beste.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 26 juni 2018 11:25 | Aangepast door: Johan001 
Uitlaat collector hondacx 500
Roukema
Westknollendam
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver norby
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 juli 2018 20:38 
dan maar een feedback geven, de balanspot is vakkundig door mijn autogarage gelast, een plaatje ertussen gelast.
hij was lek aan linkervoorkant waarbij boven en onderdeel met een fels af fabriek is gelast.
ik verwacht hier nog zeer lang mee te kunnen rijden, de rest was nog behoorlijk hard.
en dit is veel goedkoper dan een nieuwe pot en de montagetijd ervan, gr norby
nb

Schrijver norby
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 juli 2018 21:17 
wat zie ik hier dan bij wemoto england, een marvin rvs collector box voor 130 euro ong.
mocht het dan toch tegenvallen aangezien ik enkele reacties kreeg ga ik hiervoor.
vind eigenlijk dat wij in nederland ook zoiets moeten kunnen kopen.
nb

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 balanspot

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven