Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

alles rijdend houden

 
 
Pagina  Pagina 4 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende »

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 8 maart 2018 20:52 | Aangepast door: erikcx 
Ja die oude elektra kan nog wel eens storen. Je connectoren controleren op groene aanslag is een goed idee....
Daar wil wel eens storing door komen.
Soms is een goede hoeveelheid WD40 genoeg om je schakelaars weer te laten werken....
maar ik heb er ook uit elkaar gehaald om schoon te maken.....

Zo blijf je "lekker" bezig met een cx hé....

Groet
Erik
(die een knipper schakelaar heeft met gebruiksaanwijzing, ik moet ze een stukje "terug halen" voordat ze werken....)

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#47 | Geplaatst: 8 maart 2018 21:02 
Haha... Ja ik moet ze ook eerst terug halen eer ze werken idd...

Leuk zo'n oude motor

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 8 maart 2018 23:36 
Voor de lekkage dan misschien maar deze oude truc : boel goed schoon en droog maken, handje meel oid er tegenaan gooien zodat alles mooi wit wordt. Laten draaien, plaats waar olie lekt zie je direct.

Overigens kan het ook wel langs de pakking van deksel voorkant komen, bij rijden kan de luchtstroom rond het blok olie soms raar verplaatsen, ook naar voren of naar boven. Zo heb ik me eens rot gezocht naar een olie lekkage op bovenkant blok achter, bleek uiteindelijk dat de keerring van de uitgaande as (achter rechts onder dus) niet goed in blok gedrukt zat....

Plezier, Frans

(en ja, contact problemen in die oude stekkertjes en connectors kan je verwachten als je niks er aan doe)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 9 maart 2018 09:10 
Meel heb ik de vorige keren al geprobeerd... voorkant blijft netjes schoon dan, of nouja er zit meel op ;)
Maar geen oliespoor, lijkt dus echt bij filter te zitten.
Pakking voordeksel verwacht ik niet: heb nu nog niet gereden, dus kan nu makkelijk testen in die zin.

Dank!

Theoretisch (geen idee)... kan het ook zijn: netjes de nieuwe o-ring ingesmeerd met olie en dat dit er nu uitkomt? Dus dat er geen lek is in die zin, maar gewoon overtollig olie van het insmeren? Denk sowieso dat het een paar keer rijden gaat worden en dan is kijken, het is alleen wat fris

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#50 | Geplaatst: 1 april 2018 12:56 | Aangepast door: certifiable 
De lekkage lijkt idd toch opgelost... Hmmm.

Ondertussen stroom ingebouwd voor de telefoon met een mooi rammount er bij, top! (Nu nog mooier weer) en stalen remleidingen.

Wel weer wat nieuws... Wanneer motor (en olie dus) nog koud zijn een plakkende koppeling (denk ik) zelfs met koppeling ingedrukt (in zijn 1) wil de motor wat vooruit en krijg ik het met moeite vooruit of achteruit gelopen. Staat hij in zijn vrij dan is er geen probleem.
Tekenen van iets? (Vast wel...)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 1 april 2018 22:06 
Min of meer normaal, hoe sterk dat effect is varieert met toestand/soort van olie, slijtage koppeling en platen. Gewoonlijk niets om je zorgen over te maken als de boel na starten en beetje opwarmen normaal rijdt en schakelt.

(overigens zijn koppeling problemen van een CX vaak verdwenen met een nieuwe kabel )

Plezier, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#52 | Geplaatst: 9 mei 2018 17:32 | Aangepast door: certifiable 
Olielek is weg!!
Op advies van André een originele Honda ring gehaald, idd groter dan de namaak en iets beter maar niet droog... en toen kwam ik hier op de site tegen om met heel fijn schuurpapier het huis te vlakken. 1200grit waterproof gehaald, huis gevlakt, voorkant blok ook even gedaan... alles is droog!

Helaas heeft Hans wel gelijk, je kan beter niet alles fixen... nu is de toerenteller weer kaduk!

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 21 aug. 2018 09:55 
En de toerenteller is wederom kaduk, gok zomaar dat wederom de kabel gebroken is.

Wat wel opviel de vorige keer, de kabel die er toen opzat was te lang en liep een andere route langs het frame, echter wel op zo'n manier dat er vele male minder spanning op de kabel zat. De originele zit strak en het is redelijk logisch dat dit niet lekker werkt...

Maar wat is nou een echte oplossing? ik ben nu 1000 km verder, als we dat blijven doen dan ben ik straks meer kwijt aan toerenteller kabels dan dat de motor waard is ;)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 21 aug. 2018 10:33 
Gaat nooit echt een feestje worden die kabel, gewoon te weinig ruimte en veel bochten in korte route. Wel monteren volgens boekje indien mogelijk. Maar kijk eerst eens wat er nu eigenlijk kapot is ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#55 | Geplaatst: 21 aug. 2018 10:37 
Ja, hij liep nu netjes volgens het boekje (de oude dus niet, welke volgens mij aanzienlijk langer is meegegaan).

Zal vanavond alles, wederom, openschroeven en is kieken idd, maar gezien het gestuiter van de naald en het definitief stoppen na een krappe langzame bocht (dus veel stuuruitslag)... is mijn gok toch de kabel, wederom.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#56 | Geplaatst: 21 aug. 2018 22:29 
Wonderlijk genoeg werkte het weer toen ik de schuur in reed, 40km zonder toerenteller, laatste 3 meter werkt het weer... weet nog even niet wat ik daarvan moet denken, maar normaal of goed kan het niet zijn.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 21 aug. 2018 23:17 
certifiable:
laatste 3 meter werkt het weer...

CX en zijn oud, en die oude beestjes, tja, als ze de stal ruiken, of zelfs zien, dan willen ze wel weer.

Kabeltje, denk ik. Volgens mij heb ik een kabel die soms, bij bepaalde toeren, tegen de binnenzijde van de tank slaat. Eerst dacht ik aan de koelvin, die aan 'klaapperen was. maar bij een volle tank was het geluid weg. Tank bijna leeg: geklapper. Gek werd ik er van, totdat ik dacht: hij doet het nog, we zien wel. Later merkte ik dat tank vol/leeg verschil op.

't Zijn soms net mensen, allemaal met een eigen stori... euh eigenschap


Harmony,
Hans.
( die weet waar hij over praat, soms )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#58 | Geplaatst: 8 nov. 2018 18:13 
Ondertussen weer van alles gedaan:
Eindelijk werkende tellerverlichting
Nieuwe tankrubbers
Nieuwe rubber op schakelpook
Cardanolie vervangen
Eindelijk werkende knipperlichtschakelaar

En op mijn werk zijn er twee programmeurs met 3D printers, die vonden het geen probleem om de bevestigingspinnetjes van mijn ruitje na te maken, deze zijn namelijk niet meer te krijgen en wat reserve is best handig.
Heb nu alleen vakantie, zitten te wachten op een baby welke afgelopen zaterdag uitgerekend was... nouja komt er wel wat af aan de motor weer! (En mis ik vanavond een concert van NOFX...)

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 6 juli 2019 10:12 
Eigenlijk was ik van plan om dit weekend een andere motor te halen... al dat onderhoud aan de CX, maar toen bedacht ik me 'dit kan ik tenminste helemaal zelf en ik vind het nog geinig ook'

Oftewel vandaag voor de zoveelste keer de tank er af en de bout van de toerentellerkabel los gehaald (meneer Honda, wat een kut locatie!)... hele kabel aan gort, verklaard in elk geval waarom het niet werkt.

Oorzaak is echter ook gevonden: de originele kabel is gewoon te kort en trekt zichzelf kapot. Nu dan een tip, wat beter lijkt te werken, een kabel van een Custom, deze is 5cm langer, net genoeg speling voor maximale stuuruitslag.

Dus ik heb weer een toerenteller! Wiehoe!

Verder distributieketting gespannen en de kleppen gesteld! Top, lijkt allemaal nog te werken ook, het is een wonder!

Dam houden we alleen nog over dat de temperatuurmeter niet werkt, maar in alle eerlijkheid, voor de derde keer dit jaar het hele dashboard uit elkaar halen (heb ook zo'n mooi ruitje) zag ik niet zitten! Dus ik geloof het wel. Verder piepen de voorremmen, remblokken lijken me goed nog, remreiniger doet iets, maar niet genoeg... what to do?

Als je je voorwiel draait (vrij van de grond) mag je dan een licht slepend geluid horen of moet dat ect doodstil zijn???

Hij is hier mee begonnen na winterstalling, het piepen dan, het slepende geluid nooit eerder gecontroleerd.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 6 juli 2019 10:50 
Klinkt alsof de remblokken niet voldoende vrij komen van de schijven. Tijd om minimaal de remmerij eens uit elkaar te halen en schoon te maken. Niet abnormaal om de zoveel jaren, is zelfs bij mijn iets nieuwere auto pas gedaan. Door een automonteur, moest ik zelfs voor betalen...

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 4 van 5:  « Vorige  1  2  3  4  5  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 alles rijdend houden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven