Je hebt gelijk, Norby. Ik ga jullie op de hoogte houden. Tussen de velden ten Zuiden van Dijon had ik geen keus dan de motor naar een Honda dealer te laten brengen. Nou, die zat niet op een CX te wachten: de eerstkomende twee weken konden zij er niets aan doen. De motor moest dus daar achterblijven en mijn zoon en ik naar huis.
Draadboom is naar de dealer opgestuurd maar inmiddels ben ik via de NL club gewezen op het bestaan van Franse "lotgenoten". Van de dealer inmiddels het bericht gekregen dat men er tot midden oktober niets aan doet. Honda service!
De motor gaat nu met een transportbedrijf naar Poitiers. Daar zit Mike Smith (UK en Zuid-Afrikaans paspoort) en die werkt veel aan CX-en. Dat contact heb ik van Hans Versteegt. Ik ga er dan later heen en rijd of de motor terug, of breng hem op een aanhanger naar huis, afhankelijk van de omstandigheden. Als ik 700 km in stromende regen moet rijden, heb ik daar weinig plezier in.
Waarom zoveel moeite gedaan voor een motor van bijna 40 jaar oud? Ik heb de CX sinds 2007 en er zeven jaar volledig probleemloos mee gereden. Dit voorjaar veel gekloot gehad maar na vervanging van bobines + kabels + Ignitech weer prima gereden. Naar Italië en terug (tot Dijon) voortreffelijk gelopen. Wat een lief motortje! Nog één kans nu. Een fortuin gaat het mij zo niet kosten, hoop ik.
Mijn Triumph van 1972 heb ik inmiddels na 40 jaar verkocht. Ik wil terug naar twee motoren: mijn AJS 1956 en een "default bike", één die altijd rijdt. Als de CX weer OK blijkt, houd ik hem als zodanig. Is voorheen zeer betrouwbaar gebleken. Zo niet, dan koop ik een Kawasaki W650. |