Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Contactslot gl650

 
Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 sept. 2018 10:18 | Aangepast door: Michaelr 
Ik heb een probleem met het contactslot, daar zit een zwart afdekkapje op, en die is stuk, de bevestiging koopjes zijn afgebroken, ouderdom denk ik....daardoor valt mijn verlichting achter weg, draaischijf wordt niet voldoende aangedrukt...
Wie heeft er een contactslot voor mij ter overname, het gaat mij puur om het zwarte kapje

Tx alvast, of een andere oplossing is ook wenselijk natuurlijk

Gr
Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 18 sept. 2018 09:53 
Hallo Michael, ik weet niet of een contactslot van een GL650 gelijk is aan een GL500 contactslot? Zo'n GL500 slot heb ik op ebay zien staan voor 22 pond. KLIK
Bij cmsnl is het een heel stuk duurder. (€168,50 ex btw)
En je kan bij Marco of bij Okken(Elim) kijken of zij wat hebben.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 sept. 2018 14:30 
Tx, slot is eigenlijk prima, maar achterklap is stuk, ouderdom, borg klipjes zijn afgebroken, eigenlijk zoek ik het zwarte afdekkapje
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 sept. 2018 14:31 
Afdekkapje houdt schijf op zijn plek
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 sept. 2018 21:49 
Ik denk (doe ik niet al te veel) dat het afdekkapje van elk CX/GL/CB slot uit die tijd gewoon gaat passen. 'k Heb ooit een CB550 slot gehad, waar ik niet veel mee kon, behalve het kapje gebruiken.
En nee, ik heb geen goed kapje voor je, Michael, van beide sloten die ik heb liggen is een pootje afgebroken.

Overigens zijn die kapjes ook in het wit gemaakt.....

Misschien heb ik nog een derde slot/kapje of zo, nu ik er weer bij kan zal ik eens zoeken. Maar ik denk het niet....


Harmony,
Hans.
( heeft ooit zo'n kapje met ty-wraps vastgezet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 sept. 2018 22:25 
Had ik ook gedaan in Denemarken, ging prima, totdat ik geen achterlicht meer had, heb toen een schakelaar doorverbonden met zekering ertussen.....zodat ik toch in de avond licht had....maar goed, ik ga verder zoeken, Tx vast
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver pieter77777
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 sept. 2018 06:51 
Je hebt tegenwoordig 3D printers die alles kunnen namaken na eerst een scan van een voorbeeld te hebben gemaakt.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 sept. 2018 10:49 | Aangepast door: brinkcx 
Voor zover ik weet is een GL650 schakelaar niet gelijk aan de rest, iets langer.

Volgens sommige luitjes is die schakelaar uniek voor de GL650 en schijnt het dat Honda kapje 35102-431-007 pas kan maken. Maar die moet je dan wel hebben natuurlijk

Ik zal eens in de "voorraad" kijken...

Plezier, Frans

update : in de bak hier alleen van de CX500 en dat past niet. GL650 slot lijkt idd uniek te zijn, ook anders dan GL500.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 sept. 2018 21:02 
Weten jullie, nee toch?..

Jullie allen zijn uniek, bedankt vast
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 19 sept. 2018 21:26 
Na de interne verhuizing ( het ligt er nu weer mooi bij ) toch even gekeken: Geen extra slot in de bak met 'diversen' kunnen vinden. Jammer, maar helaas.


Harmony,
Hans.
( die probeert het rustig aan te doen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 sept. 2018 17:32 | Aangepast door: Hansv 
Zomaar een idee, en het werkt vast niet. En als het wel werkt kan het vast ook nog veel beter.
Het witte onderkapje zit vast met drie clipjes. Deze kunnen afbreken. waardoor het schakeldeel van het slot naar buiten komt zetten.

Verwijder de restanten van de clipjes
Plaats drie moertjes M4 in de sleufjes waar de clipjes normaliter doorheen steken. Bij mij kon ik de M4 moertjes met een waterpomptang er vast genoeg in drukken.
Zoek een stripje metaal van de juiste lengte, maak er twee gaatjes in, en zet het geheel vast met M4 boutjes (zie foto). Let op, als de gaatjes te ver van elkaar zitten trekken de boutjes de moertjes los.
Voor de zekerheid een ty-wrapje/afbindbandje boven langs de moertjes trekken.

Ik heb niet zo heel erg veel of goed metaal bewerk gereedschap, dus heb ik een stripje oude meccano gebruikt. Het derde, achterste, punt zit nog niet vast. Dat komt nog wel eens.

Het gebruikte slot zit in elkaar, valt niet uit elkaar en lijkt te werken. Kost wel een ietsjes minder als een nieuw slot.

slotrepa slotrepb

Harmony,
Hans.
( reparare necesse est )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 sept. 2018 20:17 | Aangepast door: brinkcx 
Een beetje verbazing hier, ik blijk een 5-polig contact slot (met stuurslot) te hebben afkomstig van de Custom (Wing GL500) met een "staartje" er aan en dat is niet standaard voor een C dacht ik. Er zit dus een kabel aan met een zwart kapje er overheen op het slot zelf, geen 6-positie connector. Mogelijk past dat? Zal 'm morgen meenemen naar de stamtafel, kan je zien of dat is wat je zoekt.

En die C/Wing gaat momenteel in onderdelen weg, dus dat slot - kwaliteit onbekend maar er is een sleutel - is te koop voor een zacht prijsje

Moet je wel naar de stamtafel komen natuurlijk

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 27 sept. 2018 19:42 
Frans,

wees maar niet verbaasd, want het is wel een ZES polig slot. Alleen was er van de middelste rij de aarde draad losgeschoten, en die hangt er nu los bij. Dus misschien werkt het wel, juist omdat het van een Custom (Silver) Wing is. Moet natuurlijk wel de connector vernieuwd worden, maar dat is ook geen probleem...

Harmony,
Hans.
( die net het slot heeft afgeleverd )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 27 sept. 2018 19:49 
Hans,

ik blijf toch een beetje verbaasd, want die 6e groene draad was door een vorige eigenaar los gemaakt en afgeplakt buiten de connector. Ik heb de tape er zelf af gehaald. Het slot was als 5-polig in gebruik.

Maar wie weet past en werkt het dat zou mooi zijn

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Contactslot gl650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven