Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Toch weer een tweede...

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver MAST

Moderator 
#16 | Geplaatst: 9 okt. 2018 14:36 
Johan en Hans, als er E keurmerk in de sealed beam lamp staan, mag het wel gebruikt worden. Althans, dat is wat ik er over kan vinden. Het lichtbeeld moet a-symmetrisch zijn. En een sealed beam lamp heeft een lagere lichtopbrengst als een H4 lamp.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 9 okt. 2018 18:53 | Aangepast door: Hansv 
Het blijft een beetje een gedoe, met die koplamp. Via Frans een rode kuip gevonden in Culemborg, maar ook die kuip was voorzien van een sealed beam lamp. Dus dat ging niet door. Of er een E-keurmerk op de lamp van de zwarte is, weet ik niet. Er staat wel een soort van E in de lamp, (maar er staat wel meer op) dus ik ga er voorlopig vanuit dat 'ie toegelaten dan wel gedoogd wordt.

Verder niet zo heel veel nieuws van het projecten front. De bedoeling is om de banden van de Rakker te vervangen voor nieuwe, en de banden van de zwarte te vervangen voor de banden die van de Rakker afkomen. Blijft toch een flinke kostenpost, die banden. Dus is ernstig overleg met de kas commissie nodig.

Wat het vervangen van de voorvorkkeerringen betreft, ik heb het een keer zien doen, en ik heb een keer meegewerkt aan het doen, dus dat is iets waar ik wel vertrouwen in heb. En kom ik er niet uit, dan kan ik altijd nog om hulp vragen.

De remmen werken. Hoe goed ze werken weet ik niet. Het plan is om in elk geval een remvloeistoftransfusie te plegen. dopje open, pompen totdat de heldere vloeistof er uit komt, dopje dicht, en dan ook de andere kant doen. Er staat een bus Dot 5.1 in de schuur, en ik meen dat die ook gebruikt is bij de remleiding wissel van de Rode Rakker.....

En dan heb ik het nog niet eens over de scheur in de kuip ( met een plaatje 'spalken' en daarna de scheur proberen op te vullen) en over het grote gat waar een appraatje heeft gezeten ( is een werkbaar idee over )

Nou ja, uitdagingen genoeg.....


Harmony,
Hans.
( al die uitdagingen beginnen wel een probleem te worden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 12 okt. 2018 17:29 
Update :

Vandaag een poging gedaan om de voorremmen eens te bekijken. Het klemmetje/venster van het inspectie gaatje van de remblokken was vrij, het stukje plastic dat daar hoort te zitten was er niet. De remblokken zelf zag ik netjes zitten en waren nog goed, er was nog een ruime hoeveelheid 'spleet' te zien op alle remblokken. Ik heb zelf wel eens met veel minder gereden...


Daarna het vervangen van de remolie. Eerst rechts. Het dopje draaide vrij makkelijk los, en na wat pompen en bijvullen en pompen en bijvullen leek het erop dat de remvloeistof aan die kant goed was. Links was toch een iets ander verhaal, alleen al doordat deze nippel veel vaster zat. En het leek wel of er lucht meekwam toen ik begon met pompen aan de remhandel. Maar ergens was dat ook weer over, en werd de boel dichtgedraaid. Nog even doorpompen, want misschien toch wat lucht, maar het leek me prima te gaan.

Laatste puntje van de inspectie waren de remslangen. Op mijn Rode Rakker heb ik die laatst eens vervangen. En dat is misschien hier ook geen overbodige luxe: productie teken 79/01.....


Harmony,
Hans
( de berg met uitdagingen groeit en groeit en groeit ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 13 okt. 2018 23:23 | Aangepast door: Hansv 
Update :

Zoals ik eerder schreef: De berg met uitdagingen groeit. En groeit harder dan ik kan overzien. Gisteren bereikte ik een punt waarbij de kosten van mijn project CX over de grens van het toelaatbare heen kwam. Er diende iets te gebeuren.

Over een paar maanden start wederom de uitdaging der uitdagingen, het avontuur der avonturen, het grootste gebeuren van de grote gebeurtenissen. Ik heb het natuurlijk over de 500 Euro Challenge.

Kijk, mijn bedoeling met deze CX, en daar heb ik ook tegen Andre geen geheim van gemaakt, was het apparaat weer rijdend krijgen. En nee, niet als de zoveelste op- om- en verbouwde CX500 cafe racer, maar als een rijdende nette motorfiets. En voor mij was het hoofd project de bedrading in orde maken. Die bedrading was veel sneller gefikst dan ik had verwacht. En toen deed hij het weer, ongelofelijk!

Zo bleven er nog twee of drie uitdagingen over: de banden, misschien de remleidingen, en zeker ook de voorvork keerringen .

Ik herinner me een discussie van 2007, al weer zoveel jaar geleden, toen de keerringen van mijn rode CX lek waren... Tja, toen... Theo J. hielp me toen, en op het moment dat mijn rode CX bij hem op de brug stond, en we samen de Rode Rakker weer in orde maakten, stond er ook een andere CX voor onderhoud, een zwarte. Raad eens? Ik zag het aan een detail op een foto uit 2007 ...

Terug naar het heden. Misschien kan ik de keerring zelf doen, of met wat hulp. Hetzelfde geld voor het remsysteem. De banden zouden van de Rakker kunnen komen, die dan nieuwe krijgt. Het lijkt wat ingewikkeld, en dat is het misschien ook wel. Maar bij dit alles geld: de kas is niet onuitputtelijk. Die keerring en de vorkolie dat gaat nog, maar de rest wordt minstens problematisch. En nee, hier is het woord uitdaging niet op zijn plaats.

Vandaar dat er de afgelopen vrijdag een nogal plotseling besluit werd genomen. De CX werd aangeboden aan een mede CX-er, ook nog eens Challenger. Of hij er iemand voor wist,bij voorkeur binnen de Challenge.

Dus is gisteren de zwarte CX verkocht.

En nee, ik heb er niet dik aan verdient. Ik denk dat mijn echte beloning zal zijn dat deze CX de 500 Euro Challenge uitrijdt, zonder storingen en zonder gedoe. Daar doe ik het voor.

Mede CX-ers, bedankt voor het meedenken aan, en meeleven over deze zwarte CX. Hij gaat over in andere, bekwamere, handen, en waarschijnlijk zien we hem nog wel eens terug....

Ik ben weer een single CX man....


Harmony,
Hans.
( ... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 13 okt. 2018 23:47 | Aangepast door: Jottum 
Och Hans, da's ook wat. Daar zullen heel wat overdenkingen en afwegingen aan vooraf zijn gegaan.

En nu ben ik natuurlijk reuze nieuwsgierig geworden. Wie gaat er hiermee de challenge rijden?

Edit: Weet al wie... Leuk!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 14 okt. 2018 00:04 
Zware beslissing Hans, maar wel een mooie.

De zwarte gaat rijden zoals de bedoeling was en nog stevig ook in de Challenge waar íe zich bewijzen kan. Goede zaak, benieuwd hoe die het er van af brengt.

Plezier, Frans

(En met de rakker kan je nog lang single zijn, dat gaat wel goed en zo nodig helpen we wel een handje)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#22 | Geplaatst: 14 okt. 2018 12:20 | Aangepast door: coenox 
Nu word ik wel nieuwsgierig. Wie gaat de Challenge rijden op die motor?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#23 | Geplaatst: 14 okt. 2018 12:23 | Aangepast door: MAST 
In een andere post van Hans over zijn middenbok zegt Borisz dat hij hij die middenbok heeft voor Hans en hem wel mee zal nemen. 1 en 1 is 2?

borisz:
Ik zal eens kijken of ik hier nog een middenbok heb liggen (denk het haast wel) dan neem ik die wel mee!

Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#24 | Geplaatst: 14 okt. 2018 12:29 | Aangepast door: coenox 
Hmm. Borisz grossiert in challenge motoren . Maar heb ook nog een ander idee. We zullen zien.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver borisz
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 15 okt. 2018 10:24 
coenox:
Maar heb ook nog een ander idee.

Nou, kom maar op met je ideeën Coen!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#26 | Geplaatst: 18 okt. 2018 16:54 
Update:

Welnu, hij is weer weg... Zo heb je een CX, zo gaat iemand anders er mee rijden. Borisz heeft verklaard dat het een prima 500 Euro Challenge motor is, en dat de CX een reis gaat maken van een paar duizend kilometers.

Ik heb de voldoening dat ik de elektra in orde heb kunnen maken, en dat de CX in goede handen is gekomen en gewoon weer de weg op gaat.

Dus is er weer een hoofdstuk(je) van mijn drukke CX-leven afgesloten.....


Harmony,
Hans.
( die het ergens , diep van binnen, toch wel wat vind...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver borisz
Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 23 okt. 2018 01:12 
Update 2.0

Afgelopen donderdag begaf ik me naar het altijd pittoreske Ede. Ik had een mail gekregen van Hans met het voorstel om zijn pas verworven CX500 over te nemen en er de 500 Euro Challenge 2019 mee te gaan rijden. Ik wilde er even over nadenken, dus na een denkpauze van 3 seconden heb ik Hans gelijk teruggemaild dat het mij een mooie kans leek om weer op een CX500 de Challenge te gaan rijden. Een afspraak om de CX te gaan halen was dus ook snel gemaakt. Dus met de kar achter de auto ging ik richting Ede. Een mooi ritje voor een donderdag!

Om 09:00uur in de morgen stond ik dus al in mijn werkplaats om de kar achter de auto te hangen. Kar van de muur, nummerplaat erachter en het geheel achter de auto knopen. En weg was ik richting het zuiden. Een kop koffie en een saucijzenbroodje bij de pomp maakt het tot een echte éénpersoonsroadtrip. En al gauw kwam ik aan in Ede. Eerst maar eens een koffie/oranjekoekstop bij mijn goede vriend Sander Veenbrink van Veenbrinkmotorparts. Na drie bakken sterke koffie en dito verhalen over zijn Portugaltrip was het tijd om bij Hans te gaan kijken.

Op het moment dat ik uit de auto stapte kwam Hans ook naar buiten. Hans heette me welkom, En na het overhandigen van het gebak kwam Hans meteen terzake. De CX in kwestie werd ontmanteld, de overjas ging uit. Daar kwam ineens een motor tevoorschijn..........
Niet geheel moeders mooiste maar wel met een gaaf frame en helemaal in de onmiskenbare jaren '70 tourlook. Rickman Polaris kuip, Krauser koffers, dubbele schijfremmen aan de voorkant die veel beloven (maar weinig beloftes nakomen), chrome spatbord en een setje Hagon veren.

Eenmaal gestart viel het mij niet tegen. Deze motor loopt best mooi, ik heb wel eens mindere gehad! Met een koude motor start hij wat twijfelend maar eenmaal op temperatuur reageert hij goed op het gas. De proefrit heb ik achterwege gelaten, ik geloof het allemaal wel. Ondertussen ken ik de nukken en eigenaardigheden van deze motorfietsen wel en als er iets niet naar mijn zin is dan is dat wel te verhelpen. Meteen maar overschrijven, daarna de motor opladen en afsluiten met koffie is het plan.

Als de motor op de aanhanger staat en de koffie op is besluit ik om weer huiswaarts te rijden. Ik stap in de auto, kijk in de spiegel en zie de trotse voorkant van de Polaris kuip. Als een cycloop kijkt de koplamp me aan. Hans en Joke zwaaien me uit. Hans maakt veel foto's en ziet het volgens mij met lede ogen aan. Maar zoals Hans al weet: de CX wordt niet verzaagd. De motor blijft origineel en gaat nog een dikke reis maken (denk aan Stelvio, Berninapas, Gothardpass, Dolomieten en dergelijke) en zal van een paar moderniteiten voorzien gaan worden zoals USB aansluiting en navigatie.

Al met al heb ik er zin in!!!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 23 okt. 2018 23:17 
Mooi geschreven weer, Borisz. In je opsomming van moderniteiten lees ik gelukkig alleen maar USB en navigatie. Gelukkig geen radiocassetespeler waar je heeeele foute muziek op afspeelt.
Ik zal gaan genieten in de challenge! Drie CX-en op zeker, een mooie score zou ik denken!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#29 | Geplaatst: 24 okt. 2018 18:52 
Mooi verhaal inderdaad. Het mooiste van alles vind ik de betreffende CX. Dat is er een waar nu al een mooi verhaal aan zit, maar straks na het verrijden van de 500 Euro Challenge helemaal
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Toch weer een tweede...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven