Update :
Zoals ik eerder schreef: De berg met uitdagingen groeit. En groeit harder dan ik kan overzien. Gisteren bereikte ik een punt waarbij de kosten van mijn project CX over de grens van het toelaatbare heen kwam. Er diende iets te gebeuren.
Over een paar maanden start wederom de uitdaging der uitdagingen, het avontuur der avonturen, het grootste gebeuren van de grote gebeurtenissen. Ik heb het natuurlijk over de 500 Euro Challenge.
Kijk, mijn bedoeling met deze CX, en daar heb ik ook tegen Andre geen geheim van gemaakt, was het apparaat weer rijdend krijgen. En nee, niet als de zoveelste op- om- en verbouwde CX500 cafe racer, maar als een rijdende nette motorfiets. En voor mij was het hoofd project de bedrading in orde maken. Die bedrading was veel sneller gefikst dan ik had verwacht. En toen deed hij het weer, ongelofelijk!
Zo bleven er nog twee of drie uitdagingen over: de banden, misschien de remleidingen, en zeker ook de voorvork keerringen .
Ik herinner me een discussie van 2007, al weer zoveel jaar geleden, toen de keerringen van mijn rode CX lek waren... Tja, toen... Theo J. hielp me toen, en op het moment dat mijn rode CX bij hem op de brug stond, en we samen de Rode Rakker weer in orde maakten, stond er ook een andere CX voor onderhoud, een zwarte. Raad eens? Ik zag het aan een detail op een foto uit 2007 ...
Terug naar het heden. Misschien kan ik de keerring zelf doen, of met wat hulp. Hetzelfde geld voor het remsysteem. De banden zouden van de Rakker kunnen komen, die dan nieuwe krijgt. Het lijkt wat ingewikkeld, en dat is het misschien ook wel. Maar bij dit alles geld: de kas is niet onuitputtelijk. Die keerring en de vorkolie dat gaat nog, maar de rest wordt minstens problematisch. En nee, hier is het woord uitdaging niet op zijn plaats.
Vandaar dat er de afgelopen vrijdag een nogal plotseling besluit werd genomen. De CX werd aangeboden aan een mede CX-er, ook nog eens Challenger. Of hij er iemand voor wist,bij voorkeur binnen de Challenge.
Dus is gisteren de zwarte CX verkocht.
En nee, ik heb er niet dik aan verdient. Ik denk dat mijn echte beloning zal zijn dat deze CX de 500 Euro Challenge uitrijdt, zonder storingen en zonder gedoe. Daar doe ik het voor.
Mede CX-ers, bedankt voor het meedenken aan, en meeleven over deze zwarte CX. Hij gaat over in andere, bekwamere, handen, en waarschijnlijk zien we hem nog wel eens terug....
Ik ben weer een single CX man....
Harmony,
Hans.
( ... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken