Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

stuur CX500 caferacer

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 dec. 2018 13:09 
Hallo,

ik ben bezig aan het ombouwen van mijn CX500 (Eurosport, dus grote tank) naar een caferacer. ik zou daarbij een sportiever stuur willen installeren , maar met behoud van de module waar de zekeringen zitten. Dus clipons wil ik in eerste instantie vermijden (meer ombouw werk en dus duurder). Ik heb reeds wat opgezocht en de Clubman bars lijken me mogelijk, maar deze zijn zeer oncomfortabel heb ik gelezen. is dit zo? heeft iemand een alternatief (eventueel met foto)?

bedankt,

Tom

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 dec. 2018 16:47 
Racer en comfortabel ? Uh.....nja......
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 dec. 2018 17:08 
iets zoals dit dacht ik : https://thebikeshed.cc/bens-cx500/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 dec. 2018 19:46 
Die heeft er een plat M-stuurtje ondersteboven op gemonteerd, dat zie je wel meer. Clipons zijn waarschijnlijk wat lastiger omdat het dan gelijk erg laag wordt (bovenste T-stuk loopt ook nog naar beneden af, althans bij de CX ZAB, ook bij de E dacht ik)

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 dec. 2018 11:34 
Ik heb nog wel een zelfgemaakt stuurtje liggen van dikwandig staal, heb er nu ff geen foto van maar zal dat binnenkort ff showen. En hij mag weg!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 dec. 2018 12:26 
Wel een vet ding van de bikeshed, soort gelijke plaatjes heb ik ook op mijn telefoon staan.
Maar die van mij is in zo'n nette staat dat zelfs zo minimaal verbouwen pijn doet... ooit nog maar is een tweede er bij halen! (Vrouwlief heeft een beperking opgelegd qua hobby's, dus nu eerst maar wat tattoos er bij)

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 dec. 2018 21:49 
hoi,
bedankt voor de feedback. ben mijn moto aan het demonteren en heb net gemerkt dat er een achterwiel van 16" , dus van custom opzit... hoe dit kan weet ik ook niet want chassisnr en tank zijn van type Eurosport...
is het mogelijk om toch een 18" comstar wiel erop te voorzien? is de aansluiting naar de kardanklok hetzelfde? waar zou ik zo een wiel kunnen vinden?
bedankt,
TOm

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 7 dec. 2018 22:26 | Aangepast door: MAST 
Ik ben heel benieuwd naar een foto van je motor. Het twijfel of het echt een CX500E (eurosport) is.
Een achterwiel van een CX500E heeft een remschijf en een 16 inch achterwiel van een CX500c (custom) heeft een remtrommel.
Een custom achterwiel past waarschijnlijk wel in het frame van een CX500(zab)
Hier een plaatje van het net geplukt van een CX500Eurosport.
cx500Eurosport
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 dec. 2018 23:01 
Hallo, het achterwiel heeft een remtrommel...
Hebben al die 18 inch velgen dan een remschijf?
Tom

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 7 dec. 2018 23:10 
Nee. De achterwielen van de 'oer' CX. ( de Z, A of B modellen) hebben remtrommels. De latere CX500E (eurosport) modellen (vanaf 1984) hadden remschijven. De CX500C (custom) hadden 16 inch wielen met trommelrem.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 dec. 2018 00:00 
Ok bedankt.
Zou een wiel van de z,a,b reeks van 18inch dan passen?
Tom

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 dec. 2018 09:48 
Inprincipe wel volgens mij!

Schrijver Tom

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 jan. 2019 10:33 
Beste Tom,
De clubmans worden vaak oncomfortabel bevonden in relatie tot de originele stepjes positie. Je zit dan erg dubbel gebouwen, gezien je normaal een vrij relaxte houding hebt, maar ineens voorover gebukt zit terwijl de positie van je benen hetzelfde blijft. Dit zelfde probleem heb je ook met clipons. Oplossing hiervoor zal zijn om je stepjes naar achter te plaatsten. Echter zal de houding altijd verschuiven van 'comfortabel' naar 'sportief'. Aan jou om te kijken wat houdbaar is.
stuur

stuur2

Schrijver Tom76
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 jan. 2019 17:06 
Dag Tom,
is het een gewoon clubman stuur op uw CX500? ik denk dan aan iets zoals dit : https://www.caferaceronderdelen.nl/zwarte-classic-clubman-cafe-racer-m-stuur-met-pul.html

of één zonder pullback zoals dit : https://www.caferaceronderdelen.nl/copy-56475950.html

wat zou het nadeel/voordeel zijn van een stuur zonder pullback? in de twee door mij opgegeven sturen is er wel een groot verschil in breedte : 70cm vs 58cm... ik zou denken dat een breder stuur toch iets beter is?

mvg,

Tom

Schrijver Tom

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 4 jan. 2019 18:30 
Hoi Tom,

Dat klopt, het is zelfs exact die, maar dan in een andere kleurstelling
Deze dus
Smaller zou ik zeker niet gaan. Breder is vaak comfortabel, maar minder 'aërodynamisch'.

Groet Tom

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stuur CX500 caferacer

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven