Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wie weet waar ....

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 jan. 2019 19:13 
Mijn trouwe CX, de welbekende "Rode Rakker" is een zogenaamde "buitenslaper". Niet dat ik hem niet binnen wil zetten, maar mijn vrouw heeft er wat bezwaren tegen als de motor in de bijkeuken gereden wordt. In de schuur past zo-wie-zo niet.....
Nu staat hij dus heel dapper, in weer en wind, buiten in de kou. Weliswaar voorzien van een canvas motorhoes die bijna net zo oud is als de CX zelf, maar toch buiten.
En de hoes vangt nu alles kou en regen en dergelijke op. Nu is zo'n hoes daar voor gemaakt. Maar ook die dingen hebben niet het eeuwige bestaand. En dat is te zien, want her en der beginnen de naden los te laten. Vorig jaar heb ik met het handje al onderhoud gepleegd aan de naden, met extra sterk garen, maar als je de zwakke plekken repareert, en versterkt, dan komen de minder zwakke plekken daar voor in de plaats, en kun je wel bezig blijven.

Wat is zoek is een bedrijfje wat een dergelijke oude motorhoes kan repareren. Hier in Ede zit bijv. Alberts zeilmakerij, maar die gaf al aan dat ze dat niet kunnen. Het canvas is niet flexibel genoeg of zo. Wie weet een oplossing, anders dan wegdoen en nieuw kopen....

Want dat is niet duurzaam te noemen, het woord van deze tijd. Het is wel mooi voor de economie, dat weer wel.....

Harmony,
Hans.
( duur, duurder, duurzaam.... ? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 jan. 2019 23:27 
Hallo Hans. Ik denk dat je bij de maritieme sector moet gaan zoeken. Bootjes hebben vaak canvas huifjes en in de maritieme sector is meer ervaring met het repareren van canvas. Klik hier.
Ik vraag me alleen af of de reparatiekosten niet hoger zijn dan de aanschafkosten van een nieuwe canvas hoes. Maar dat is tegenwoordig met meer zaken het probleem, vervangen is goedkoper dan repareren.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 jan. 2019 00:29 
Koop een nieuwe.gr

Theo
theo cx ds

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 jan. 2019 07:53 
Haha ik wilde ook net gaan zeggen... nobel streven en duurzaam, maar de nadruk ligt wel op de eerste lettergreep... duur!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 13 jan. 2019 15:08 
Na zo'n lange tijd zou ik me niet schuldig voelen over weggooien en een nieuwe kopen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 jan. 2019 15:39 
Garage tentje misschien? Zoiets (klik) bij voorbeeld ? Er zijn ook goedkopere en duurdere, deze leek me aardig.

Groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver jakob

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 jan. 2019 19:32 | Aangepast door: jakob 
waarom niet de deurbreedte van je schuur aanpassen. M.a.w. naast je huidige loopdeur een extra deur maken? (desnoods een halve deurbreeedte)
Ik ken de situatie terplaatste niet, maar als de mogelijkheid er is lijkt mij dit voor de toekomst de meest definitieve oplossing/investering. ( en duurzaam )
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 jan. 2019 19:59 | Aangepast door: Hansv 
Heren, verdere aanwezigen,

Dank u voor de uitgebreide , en zeer correcte mogelijke oplossingen.
jakob:
de deurbreedte van je schuur aanpassen

Dat vind de verhuurder niet goed.

brinkcx:
Garage tentje misschien

Daar heeft mijn vrouw toch een probleempje mee.

udent:
Koop een nieuwe

certifiable:
wilde ook net gaan zeggen

Daar zal het uiteindelijk wel op neerkomen...

coenox:
weggooien en een nieuwe kopen

Er speelt wat meer mee dan alleen de financiele gevolgen.....

MAST:
bij de maritieme sector moet gaan zoeken.

Dat zou een oplossingen kunnen zijn.

Ik ga mij nog even beraden. De betreffende hoes heeft, naast losse naden, ook nog een emotionele waarde, die ook erg hoog is.
Maar dat is een heel ander verhaal....

Harmony,
Hans,
( denk, denk, denk..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 jan. 2019 20:48 
Kapotte naden vastnieten en dan waterdicht maken met nadentape?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 17 jan. 2019 09:47 
Hansv:
Er speelt wat meer mee dan alleen de financiele gevolgen.....

Je noemde al duurzaamheid. En nu ook de emotionele waarde. Die snap ik Toen ik voor het eerst bij mijn motorzaakje in Kamerik kwam - het moet eind negentiger jaren zijn geweest - met een probleem aan mijn Ouwe Rooie, ging Gert op mijn motor zitten met de mededeling 'eerst eens kijken of het nog de moeite waard is'. Ik was diep beledigd. Het is later wel weer goed gekomen

Je zou ook nog kunnen kijken of er iemand is die tenten maakt/repareert. Zou het ook moeten kunnen. Bijvoorbeeld http://mulder-leusden.nl/
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 jan. 2019 14:25 
Hallo Hans,

kan je dan niet lekker voor jezelf beginnen als ZZP Zeilmaker? Reuze gezellig beroep naar het schijnt

zeilmakerij

fijn buiten werken, pijpje opsteken, mooi toch ?

Plezier, Frans

(plaatje komt van de archieven van Tresoar, het Provinciaal Fries Archief in Leeuwarden)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 jan. 2019 22:55 | Aangepast door: sieds 
Klink misschien niet leuk Hans, maar eigenlijk is je vrouw het probleem
Je mag niks, niet in de bijkeuken oké, maar je hebt wel ruimte voor een motortentje en dat mag ook niet van je vrouw.
Misschien wil ze wel dat je de motor weg doet
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#13 | Geplaatst: 18 jan. 2019 08:39 
Och, het past niet binnen je randvoorwaarden. Maar wel gaaf en goedkoop (89 dollar, gratis verzending):

www.shopmybest.com/vouwgarage
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 jan. 2019 12:26 | Aangepast door: Erik1 
Heey Hans,

Misschien is dit iets voor jou:

Motor overkapping

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 23 jan. 2019 16:01 
Ja en over zeil gesproken, van de zomer een tent gekocht bij Esvo in Volendam. Maken ze daar zelf. Ik heb daar het nodige aan de tent aan laten passen. Stevige naaimachientjes ook daar! Misschien is dat een idee.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wie weet waar ....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven